Säljare inom elektronisk fakturahantering

Hogia Performance Management AB / Säljarjobb / Stenungsund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stenungsund, Orust, Lilla Edet, Tjörn, Kungälv eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hogia Performance Management AB i Stenungsund

Hogia Performance Management AB marknadsför och säljer Hogia Approval Manager som är en flödeslösning för att effektivisera sina kunders administrativa rutiner.

Flödet är en del av Hogias ekonomi- och affärssystem. Det gör Hogia Approval Manager till en unik produkt på marknaden. Kunderna består till majoriteten av bolag som redan har en relation till något av Hogia-gruppens bolag.

Tjänsten

Som säljare ingår du i en grupp om tre personer, med uppgift att sälja Hogia Approval Manager och Hogia Ekonomi till nya och befintliga kunder. Du driver själv hela försäljningsprocessen; mötesbokning, mässor och seminarier, kundbesök och webbvisningar, förhandlingar och avslut. Försäljningen sker främst mot ekonomichef, VD och andra ledande roller. Våra kunder finns i hela landet och resor i tjänsten förekommer 2-3 dagar/vecka.
För rätt person finns möjlighet att utvecklas framöver, kanske har du som mål att ha personal- och resultatansvar i framtiden?

Är du vår nya kollega?

Vi tror att du som söker har en eftergymnasial utbildning inom försäljning och/eller ekonomi, samt erfarenhet av B2B försäljning. Det är meriterande om du har arbetat med programvaruförsäljning och gärna med inriktning mot effektivisering av processer. Du har en god kommunikativ förmåga och är van vid att arbeta med telefonen som redskap.

Som person är du driven och förtroendeingivande. Du motiveras av att uppnå försäljningsmål både för egen del och i ditt team.

Att arbeta som säljare på Hogia kräver ett öppet sinne och flexibilitet, då vi verkar i en föränderlig miljö. Då arbetet innebär samarbete med andra Hogiabolag ser vi att du har lätt att smälta in i nya miljöer och samarbeta med kollegor.

Att arbeta hos oss

Vi jobbar långsiktigt i allt vi gör, när vi utvecklar produkter, medarbetare och relationer till kunder. Vi är måna om att skapa en miljö där medarbetare får ta ett tydligt ansvar med stora möjligheter till utveckling. Vi tror att vi presterar bäst när vi är raka och tydliga i vår kommunikation och våra ansvarsområden, att vi vågar ta för oss men även att be om hjälp. Vi arbetar systematiskt med utbildning, uppföljning och coachning och lär av varandra i en prestigelös miljö. Vi hjälps åt helt enkelt. Tillsammans vidareutvecklar och bygger vi vår verksamhet i små steg. Så har vi gjort sedan starten för 35 år sedan. Idag är vi 600 anställda i Hogiagruppen och har som mål att vara 700 anställda år 2020. Vill du vara med på vår spännande resa? Välkommen in med din ansökan!

Vi arbetar med löpande urval och tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdag. Kika gärna på filmen: Hogia rekryterar - Vi fokuserar på utveckling

P.S. Vi tycker om att ha roligt på jobbet och många av oss hämtar energi och inspiration från sociala aktiviteter. Vi har t.ex. gemensam fredagsfrukost. På lunchen kanske du tillsammans med andra i Hogia running club springer en runda? För dig som gillar träning i form av dans så har vi ett danspass på måndag lunch. Kanske sjunger du hellre? Hogia kören "In Voice" övar på torsdag lunch. Det finns också möjlighet till friskvårdsmassage. För dig med intresse för konst så finns Hogias konstförening som anordnar utställningar och konstlotterier. Utöver detta så pågår förstås även andra mer spontana aktiviteter.

Om Hogia-gruppen

Hogia utvecklar, säljer och supportar programvaror och IT-system för företag som effektivt vill fokusera på sina verksamheter i stället för krånglig och tidsödande administration.

Vi erbjuder allt från mindre bokföringsprogram för enmansföretaget till kompletta, branschspecifika IT-lösningar och -system för exempelvis kollektivtrafik, åkerier, revisionsbyråer, fastighetsbolag och butikskedjor.

I Hogiagruppen finns 27 operativa bolag, som vart och ett verkar inom ett väl definierat verksamhetsområde. Vår organisationsform bygger uttalat på småskalighet och entreprenörsanda. Företagskulturen skapar engagerade medarbetare. Tillsammans ger vi våra kunder de bästa tänkbara affärslösningarna.

Hogia startade sin verksamhet 1980 i Stenungsund. I dag har den familjeägda koncernen kontor i Norden och Storbritannien och 600 medarbetare.

Mer information om Hogia finns på www.hogia.se .

Varaktighet, arbetstid
100%. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Publiceringsdatum
2016-03-31

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-30
Ange följande referens när du ansöker: 2016/25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Linda Falk, rekryterare 0303-68893

Företag
Hogia Performance Management AB

Adress
Hogia Performance Management AB
Hakenäs 101
44447 Stenungsund

Kontorsadress
Hakenäs 101

Jobbnummer
2754073

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hogia Performance Management AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hogia Performance Management AB: