Säljare för uthyrning -Bygg&Anläggningsmaskiner
Arema Rental AB / Säljarjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Arema Rental AB i Sigtuna Vill du tillhöra ett bolag med stark marknadsposition och lång samlad erfarenhet utav entreprenadmaskinbranschen? Arema Rental erbjuder en trygg anställning i ett bolag med bra tillväxt. Som säljare på Arema Rental är ditt uppdrag att hyra ut entreprenadmaskiner. Du kommer att utgå från vårt kontor i Rosersberg men du kan även få göra säljuppdrag i fält. Du kommer hantera hela uthyrningsprocessen från första kundkontakten, till att förbereda vår verkstad och transportör för att slutligen fakturera.
Företagsfakta
Arema Rental AB är grundat 2001 och är ett av de främsta uthyrningsbolagen när det gäller uthyrning av större entreprenadmaskiner utan förare. Vi har maskiner i viktklasserna 1-40 ton. Arema Rental har tre affärsområden: uthyrning, service och försäljning av begagnade maskiner. Vi är en liten men drivande organisation med högt i tak och korta beslutsvägar. Idag är vi 8 anställda men vi har mycket tydliga tillväxtplaner. Vi ligger belägna i nya fräscha lokaler i Rosersbergs industriområde
Kompetenser:
Vi tror att du minst har gymnasieutbildning, meriterande med teknisk, bygg & Anläggning eller fordonslinje. För att förstå kundens behov och tekniskt frågor söker vi dig med erfarenhet utav bygg och anläggningsmaskiner. Du har en bred branschkunskap samt ett genuint intresse för att ge konsultativa råd till kunden. Vi ser dig som en viktig resurs när det gäller att lösa våra kunder maskinbehov och det därför är det viktigt att du har ett starkt eget driv och är och lösningsorienterad.
Som person är du ödmjuk, prestigelös och anpassningsbar till olika miljöer och situationer. Att kunna arbeta i team ser vi som en självklarhet. Vi ser gärna att du är van att ta beslut och agera självständigt i dina processer. Du är ordningsam och har goda administrativa vanor. Grundläggande kunskaper om företagsekonomi och affärsmannaskap är också egenskaper som du behärskar. Erfarenhet med att arbeta i digitala plattformar för uthyrning ser vi som en viktig kompetens samt att du har goda kunskaper om MS Office program. Du behärskar svenska flytande och uttrycker dig mycket väl i tal och skrift. Då vi mer och mer jobbar mot en internationell kundgrupp är det viktigt att du har goda engelska kunskaper. Om du även har tyska språkkunskaper ser vi det som en klar fördel.
Vi ser det som meriterande om du tillhör eller tidigare har tillhört föreningslivet, idrottsrörelsen eller kulturella engagemang varifrån du har lärt dig innebörden av bland annat ansvar, samarbetsförmåga, målfokusering och tävlingsinstinkt. På Arema arbetar vi aktivt för att få en jämnare könsfördelning. Därför ser vi gärna kvinnliga sökande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för denna tjänst. Skicka in din ansökan med CV och meritförteckning till
nyttjobb@arema.se redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Publiceringsdatum2016-09-12KörkortskravB
Tillgång till egen bil
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
fast månadslön + provisionsdel
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-30
Ansökan kan skickas till e-postadress:
nyttjobb@arema.seKontaktAnders Hedlöf, VD och Servicechef 08-6007071 (direkt) 073-9821981
anders.hedlof@arema.seTony Ferm, Uthyrningssäljare 08-6007072 (direkt) 073-9821901
tony.ferm@arema.seFöretagArema Rental AB
AdressArema Rental AB
Box 4016
19504 Rosersberg
KontorsadressJärngatan 10
Rosersberg
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 08-6007070
E-postadress:
info@arema.se Jobbnummer 3042898
Observera att sista ansökningsdag har passerat.