Säljare för internationella transporter
Bring Cargo International AB / Säljarjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bring Cargo International AB i Linköping,
Vårgårda,
Stockholm,
Malmö eller i
hela Sverige Är du en ihärdig och målinriktad säljare som trivs bäst med att driva sina affärer självständigt? Som säljare hos oss får du en självständig och utvecklande roll inom försäljning av internationella transporter.
Inom internationella transporter finns få standardlösningar! Din roll är därför att lyssna på kundens behov och genom en tät dialog med verksamheten ta fram kostnadseffektiva och högkvalitativa tjänster till kunden. Du arbetar lokalt och de kunder du bearbetar är allt från enskilda firmor till större industrikoncernen. Din kundportfölj bygger du upp succesivt och du har ansvar för att nå upp till dina individuella försäljningsmål.
Huvudsakliga arbetsuppgifter: *Kundanpassad nyförsäljning *Prospektering *Initierar prishöjning vid behov *Planera och genomföra kund- och säljaktiviteter *Representera företaget i olika sammanhang såsom säljkonferenser och övriga marknadsaktiviteter
Teamet
Vi ser fram emot att välkomna en ny kollega på vårt platskontor här i Linköping. Arbetsgruppen är en sammansvetsad grupp med speditörer, administratörer och platschef. Tillsammans har vi många års erfarenhet inom branschen som vi mer än gärna delar med oss av. Du rapporterar till Platschefen, dessutom ingår du i ett nätverk av säljare inom bolaget som arbetar tillsammans och delar med sig av sina erfarenheter.
Är det dig vi söker?
Du är en säljare som har tidigare erfarenhet av kundanpassad försäljning, gärna till företagskunder. Om du har erfarenhet från logistikbranschen kan du tillföra mycket till rollen, i annat fall har du möjlighet att lära dig mycket av kollegorna som du sitter nära. En förutsättning för rollen är att du har B-körkort, grundläggande kunskaper i Excel samt att du har goda kunskaper i engelska.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper! Du är självgående och trivs med en roll där du inte får allt serverat utan istället hittar nya vägar. Självklart är du resultatorienterad och motiveras av att arbeta mot högt uppsatta mål. Envisheten är något som karaktäriserat dig som person och du viker inte ner dig i första taget. I mötet med kunden har du en ödmjuk inställning som märks genom din förmåga att lyssna och förstå kundens behov. Viktigt för oss är även att du har en god samarbetsförmåga.
Vi erbjuder dig
För att trivas inom Bring är det viktigt att du känner igen dig i våra värderingar, Ärlighet, Respekt, Samarbete, Öppenhet & Mod. Vi värdesätter mångfald och vill därför uppmana alla kvalificerade personer att söka!
Tjänsten är på heltid och tjänsteresor ingår i det dagliga arbetet. Provanställning kan komma att tillämpas.
Ansökan
Vi gör löpande urval så skicka in din ansökan redan idag! För frågor kring tjänsten kontakta Tina Gustavsson på tel. +46 13 242182, för frågor kring rekryteringsprocessen kontakta HR-Center på tel. 042-17 80 01.
Sökord: AM, Account Manager, försäljning, spedition, logistik, internationella transporter, säljare, spedition, logistik, internationella transporter
Varaktighet, arbetstid
Dagtid Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-12-18ErsättningFast
Fast Lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktTina Gustavsson +4613242182
FöretagBring Cargo International AB
AdressBring Cargo International AB
Torvingegatan 10
58278 LINKÖPING
KontorsadressTorvingegatan 10
Jobbnummer 3859834
Observera att sista ansökningsdag har passerat.