Säljare entreprenad
Siemens / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Siemens i Göteborg,
Mölndal,
Borås,
Trollhättan,
Halmstad eller i
hela Sverige Våga fråga. Ansök nu.
Siemens är världsledande inom elektronik och elteknik med 405 000 medarbetare i 190 länder. Med innovativa lösningar bidrar vi till att skapa en mer hållbar och effektiv energiproduktion, ökad produktivitet i industrin, kostnadseffektivare hälso- och sjukvård och smartare infrastrukturlösningar. För att hitta svaren på de stora utmaningarna i vår tid krävs öppna och nyfikna medarbetare som vågar ställa de rätta frågorna. Kanske precis som du. Läs mer:
https://intranet.4success.siemens.com/interstitial?interstitialDest=http%3a%2f%2 fwww.siemens.se%2fwww.siemens.se
Till Building Technologies, Building Automation (BAU) med placering i Göteborg söker vi nu en:
Backoffice
System
Inom BAU arbetar vi med service- och entreprenadverksamhet inom byggnadsautomation samt energibesparande åtgärder inom fastigheter.
Vi erbjuder dig ett spännande, utvecklande och delvis självständigt arbete i nära samarbete med den lokala samt den rikstäckande säljorganisationen omfattande försäljning av nya system, utökningar och migrationer.
Du får arbeta med marknadsledande produkter och system med hög kvalité och anpassad teknik. Vi ansvarar för att du får en grundlig introduktion av företaget, våra produkter och kunder. Du ingår i försäljningsteamet för Distrikt Väst med kontor i Göteborg, Trollhättan, Halmstad och Borås.
Vilka är mina arbetsuppgifter?
• Projektering och kalkylering av värdeskapande anbud för general-, och totalentreprenader baserat på framförallt entreprenadhandlingar men även egna lösningar i samarbete med säljorganisationen
• Projektering och kalkylering av värdeskapande anbud för Migration av befintliga system i installerad bas
• Utskick och bevakning av förfrågningar till underentreprenörer och leverantörer
• Bevakning av hemsidor som annonserar upphandling
• Support till säljare i samband med anbudsgenomgång och upphandlingar
• Vara delaktig i utförande av säljaktiviteter
Vad krävs av mig?
• Vi söker dig som har kunskap inom teknisk försäljning och helst erfarenhet inom byggnadsautomation och fastighetstekniska installationer
• Du har förmåga att utarbeta tekniskt och ekonomiskt smarta lösningar.
• Du bör ha ett tekniskt intresse och kunskaper inom entreprenadjuridik.
• Du har utbildning på lägst gymnasienivå, gärna påbyggd med ytterligare relevant utbildning.
• Du talar och skriver svenska obehindrat och innehar B-körkort.
• Allt arbete sker med IT stöd vilket innebär att PC-vana är en nödvändighet
• Som person är du strukturerad, har ordning och reda, är ekonomiskt medveten samt har god förmåga att uttryck dig i tal och text. Att visa respekt för andra och samarbeta med säljorganisationen för att tillsammans nå bästa resultat är din utgångspunkt.
Hur ansöker jag?
Välkommen med din ansökan senast den 18 december 2011.
För mer information kontakta Mikael Thörner, telefon: 031-727 61 44.
Vill du komma i kontakt med någon facklig representant på Siemens AB mejla till: :@siemens.com
Siemens satsar på mångfald varför mångfaldsfrågor har hög strategisk prioritet inom vårt företag.
Ansökan sker endast via nedanstående länk!
Publiceringsdatum2011-12-05Arbetstider och omfattningHeltidsanställd
ErsättningEnligt Överenskommelse
Så ansöker duAnge följande referens när du ansöker: 86802
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktFöretagSiemens
AdressSiemens
Johannelundvägen 12-14
19487 Upplands Väsby
Jobbnummer 1097835
Observera att sista ansökningsdag har passerat.