Säljare av hälsostrategiska tjänster till Feelgood

Komet Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2012-05-11
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljare av hälsostrategiska tjänster till Feelgood" (publicerad 2012-06-05) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Komet Sverige AB i Stockholm, Solna, Sundbyberg, Danderyd, Järfälla eller i hela Sverige

Komet hyr ut och rekryterar - från student till professionell. Att arbeta som konsult hos oss på Komet är ett bra sätt att starta eller fortsätta karriären på, oavsett om du fortfarande studerar eller har hunnit vara ute i arbetslivet ett tag. Vi rekryterar också inom en mängd olika områden och branscher och kan erbjuda varierande och spännande uppdrag med olika krav på erfarenhet. Komet ingår i Proffice-koncernen. Proffice är ett av Nordens största specialistföretag inom bemanning. Med engagemang och lyhördhet hjälper vi människor och företag att hitta lösningar för att utvecklas.

Hälsoföretaget Feelgood är ett av Sveriges ledande företag inom företagshälsa och friskvård. Vi erbjuder moderna och innovativa hälsotjänster, både lokalt och rikstäckande, till företag och organisationer. Vårt motto är att satsningar på medarbetarnas hälsa ska vara en lönsam investering genom ökad produktivitet och sänkta kostnader för ohälsa. Feelgood är ett rikstäckande företag med cirka 600 medarbetare och erbjuder hälsotjänster på 150 orter över hela riket, varav sextiotalet är egna anläggningar. Företaget
grundades år 1995 och är noterat på Nasdaq OMX Stockholm, Small Cap.

Feelgood bygger Sveriges ledande hälsoföretag och vi representerar en av Feelgoods mest spännande affärsenheter inom företagshälsovård. Vår affärsenhet har ett unikt tjänsteutbud, vilket i huvudsak bygger på hälsovårdskompetens, IT-system och telefoni. Vi har flera tjänster som nu ska säljas till en bredare del av marknaden. Tjänsterna hjälper kundernas medarbetare till smidig vård/rådgivning och företagens ledning att få grepp på status och underlag för att arbeta strategiskt och praktiskt med hälsa. Våra tjänster är rikstäckande. Du kommer att sälja både direkt till våra kunder och hjälpa våra andra affärsenheter med att bygga och underhålla vissa typer av affärer.

Huvuduppgifter

• Identifiering av kunder och bokning av kundbesök

• Samarbete och utbildning av kollegor på andra enheter

• Genomföra kundmöten, seminarier och viss utbildning

• Offerera och skriva avtal

• Rapportera om kund till operations, ekonomi och kundtjänst

• Analys av tjänsternas resultat, uppföljning samt rapportering/rådgivning till kund

• Rapportera till Affärsenhetschefen

Publiceringsdatum
2012-05-11

Bakgrund
För att trivas och lyckas i denna roll är du en erfaren säljare med flera års erfarenhet från komplex tjänsteförsäljning. Du är van att sälja till och diskutera med personer i ledande befattning. Du har i tidigare roller lärt dig ta reda på hur kunden arbetar, omsatt detta i behovsanalyser och framgångsrikt presenterat fördelar och mervärden med dina tjänster.  

Våra tjänster används av kunderna under lång tid och du har erfarenhet av att bygga och bibehålla relationer. Ett par av tjänsterna genererar statistik som möjliggör analys av utmaningar så väl som resultat hos kund och därför har du sinne för siffror och behärskar Excel. Flytande svenska och engelska är ett krav. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.  

Varför du ska söka denna tjänst?

Våra tjänster främjar hälsa och hälsoekonomi är ett roligt och spännande område under utveckling. Feelgood har idag en mycket stor kundstock inom Företagshälsovård som vi i första hand vänder oss till med vår Affärsenhets tjänster. Du kommer till en enhet som kommer att växa och utvecklas tillsammans med dig där du sätter oss på kundernas karta. Vi är 18 medarbetare som stötar och levererar våra tjänster för att vi ska få Sveriges friskaste kunder. Positiv inställning, innovation, helhetssyn och en stark vilja att åstadkomma goda resultat är delar av vår kultur och vardag. Affärsenheten är belägen i Marievik nära Årstavikens strandpromenad med mycket bra kommunikationer (buss, t-bana, tvärbana eller bil).

Så ansöker du
Vi ser fram emot din ansökan med CV och följebrev. Vänligen notera att sista ansökningsdagen är den 3 juni men att tjänsten kan komma att tillsättas innan dess. I denna rekrytering samarbetar vi med Komet. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Kristofer Zidén på tel. 020-252600.

Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-06-03
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristofer Zidén, 020-25 26 00

Företag
Komet Sverige AB

Adress
Komet Sverige AB
Jakobsbergsgatan 22
11144 Stockholm

Jobbnummer
1241397

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Komet Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Komet Sverige AB: