Säljare av Digitaliseringstjänster till Symetri
Bravura / Säljarjobb / Stockholm
2018-06-12
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljare av Digitaliseringstjänster till Symetri" (publicerad 2018-07-31) ⬅️
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Bravura i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Om Bravura:
Bravura levererar rekryterings- och bemanningslösningar inom hela tjänstemannaområdet, över hela landet.
Vårt mål är att förenkla rekryteringsprocessen, både för dig som söker nytt jobb och för de företag som vill anställa nya medarbetare. Genom att hålla en tydlig dialog, vara snabba och anpassningsbara samt med en passion för det vi gör säkerställer vi en framgångsrik rekryteringsprocess för alla parter.
Publiceringsdatum2018-06-12FöretagetSymetri erbjuder sina kunder digitala tekniklösningar för att hjälpa dem växa och maximera avkastningen på deras mjukvaruinvesteringar.
Symetri strävar efter att vara en leverantör som med kompetenta resurser bedriver ett systematiskt arbete för att uppnå ständiga förbättringar med metodfrågor i centrum. Allt detta för att stödja företag att arbeta smartare i enlighet med de LEAN processer som idag genomsyrar marknaden.
Med mer än 300 medarbetare, en omsättning på cirka 700 miljoner SEK och mer än 100 000 användare i norra Europa erbjuder Symetri sina kunder effektiv vägledning i allt från 3Dmodellering och simulering till PLM (Product Lifecycle Management) och BIM (Building Information Modelling). . Idag är Symetri marknadsledande i Nordeuropa, inom dessa områden, för den tillverkande industrin och byggindustrin. Företaget grundades i Borlänge, ägs till 100% av Addnode Group och har idag kontor i alla nordiska länder samt i Storbritannien.
Inom affärsområdet FM utvecklas framtidens affärssystem för fastighetsförvaltning och facility management (FM) så att fastighetsägare kan arbeta mer effektivt i sina processer. För att kunna göra det krävs insamling och digitalisering av t.ex. ritningar, modeller och övrig dokumentation hos dessa företag. Vi söker därav en säljare som fokuserat och tillsammans med erfarna verksamhetskonsulter och marknadens bästa systemstöd kan skapa tjänsteaffärer med långa kundrelationer.
Dina arbetsuppgifterArbetet som säljare av digitaliseringstjänster innebär försäljning till och förvaltning av såväl nya som befintliga kunder. Genom konsultativ försäljning erbjuder du kunder Symetris tjänsteutbud inom Facility Management. Du arbetar med både korta och långa säljcykler och lägger ungefär lika mycket tid på befintliga kunder som nykundsbearbetning. Rollen innebär traditionellt säljarbete med kundkontakt, säljpresentationer samt offertskrivning, tecknande av avtal och uppföljning.
En stor del av arbetet sker via telefon och mail. Kundbesök är också en viktig del i arbetet och målet är att utföra ungefär 3-4 kundbesök per vecka. Som Account Manager deltar du dessutom i marknadsaktiviteter i form av mässor och kundevenemang. Initialt kommer dessa vara inom Sverige men kan också äga rum i Norden eller England. Du har kunder runt om i hela Sverige och därför förekommer dagsresor där omfattningen beror på vilket kontor du utgår ifrån. Vi ser helst att du utgår ifrån Stockholm där de flesta kunderna finns men även andra orter där Symetri har kontor kan fungera. Utgår du från Stockholm kommer resorna uppgå till 1-2 per vecka och utgår du från annan ort kan det röra sig om 3 resdagar per vecka.
Kvalifikationer• Goda kunskaper i både svenska och engelska i tal och skrift
• Minst 5 års erfarenhet av arbete inom konstruktion, fastighets- eller byggbranschen
• Förståelse för byggprocessen, ritningar och fastighetsbranschen
• Tekniskt intresse och grundkunskaper inom teknikområdet
Meriterande:
• Erfarenhet från försäljning inom området
• Eftergymnasial utbildning inom relevant område
• Erfarenhet eller kunskap inom CAD, design och/eller fastighetsförvaltning.
För att trivas i rollen är du en person som tycker om att möta och samarbeta med andra. Du delar gärna med dig av din kunskap och tycker om att jobba efter uppsatta mål. Vidare är du affärsmässig, förtroendeingivande och uthållig. Du tycker om att kommunicera med andra och har ett strukturerat arbetssätt. Därtill strävar du efter att hitta den bästa och mest långsiktiga lösningen för kunden.
Övrig information:
Start: oktober eller enligt överenskommelse Plats: Flexibelt. Mälardalen - Gärna Stockholm
Lön: Enligt överenskommelse
Kontakt: Bravura,
info@bravura.se, tel. 08-40024050
Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!
Sökord: Försäljning, bygg, fastighetsförvaltning, teknik, industri, CAD, säljare, försäljare, Account Manager, sälj, sales
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningEnligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-06-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktCaroline Hammar
caroline.hammar@bravura.se 08-40024050
FöretagBravura
AdressBravura
Hornsbruksgatan 28
11734 0180
KontorsadressHornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
Jobbnummer 4199597
Observera att sista ansökningsdag har passerat.