Säljare

Clarion Hotel Gillet / Säljarjobb / Uppsala
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Uppsala, Östhammar, Sigtuna, Österåker, Håbo eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Clarion Hotel Gillet i Uppsala, Helsingborg eller i hela Sverige

Clarion Hotel Gillet har funnits sedan 1890 i Uppsala. Med sina 160 rum, bar, restaurang, relaxavdelning med pool och utvecklade konferensmöjligheter ligger Gillet i en klass för sig i Uppsala och är stadens ledande hotell. Gillet Brasserie & Lounge har också etablerat hotellet som en naturlig mötesplats i staden.
Choice Hotels Scandinavia AS är Skandinaviens största hotellkedja med en årlig omsättning på 5,4 miljarder kronor och mer än 9000 anställda. Koncernen marknadsför över 170 hotell under varumärkena Comfort, Quality, Quality Resort, Clarion Collection, Clarion, Nordic Hotels och Nordic Resorts på den nordiska marknaden. Choice Hotels strävar efter att erbjuda sina gäster energi, mod och begeistring och tror att företagets positiva utveckling och tillväxt är resultatet av medarbetare som vågar tänka och vara annorlunda.
ARBETSBESKRIVNING SÄLJARE
Clarion Hotels förväntar sig att du genomför ditt arbete med energi, mod och begeistring. Du uttrycker energi genom ett tydligt och dynamiskt kroppsspråk och en positiv utstrålning. Mod tillkännages genom ägandet av problem och en "våga fråga" attityd. Slutligen ser vi att du är nyfiken och engagerad i allt och alla du möter, vilket summerar begeistring.
Som säljare har du som primär arbetsuppgift att se till att Clarion Hotel Gillet är så fullbokat som möjligt inom logi, konferens och restaurang/bar. Olika metoder används för att aktivt arbeta med sälj för att uppnå en så lönsam och hög omsättning som möjligt.
•  Vara Clarion Hotel Gillets ansikte utåt vad gäller försäljning.
En ambassadör som ser till att attraktiva arrangemang förläggs på Clarion Hotel Gillet.
•  Tillsammans med hotellets ledningsgrupp på Clarion Hotel Gillet fatta strategiska beslut för årets operativa arbete enligt nedan.
Kundansvar
•  Konstant ansvar för att hitta och sälja in nya, potentiella, kunder som med eller utan avtal styrs till vår anläggning.
•  Se till att relationen med samtliga stora nyckelbolag inom event etableras och upprätthålls och att ev. avtal (vid behov) förnyas varje år.
•  Se till att vårt CRM system alltid är uppdaterad med korrekt information för sina kunder
•  Kontinuerligt bearbeta företag (slutkund) såväl som boknings- och eventbolag som har avtal för att maximera användandet av avtalen.
Visningar/säljbearbetning
•  Via i stor utsträckning lokalt sälj i Uppsala få kunder på visning till anläggningen, knyta kontakter med företag som kan ge oss affärer inom allt som har med event och F&B arrangemang att göra.
•  Formen för säljbearbetningen är direkta kundbesök, visningar av anläggningen och via telefon till potentiella kunder.
•  Kundarrangemang för stora potentiella kunder, enligt säljplan.
•  Kundarrangemang för våra stora befintliga kunder, enligt säljplan.
•  Aktiv bearbetning av Choice centrala storkunder och komma åt deras stora arrangemang.
Telefon och uppföljningsarbete
•  Efter varje genomförd visning, kundbesök eller kundarrangemang skall samtliga deltagarlistor, visitkort från kunder man träffat och ev besökt gås igenom. Självklart är att följa upp konkreta förfrågningar om offert, information, broschyrer etc. Stort ansvar ligger också på att "rensa" kundlistorna på ett sätt så att man får ett begränsat antal potentiella kunder som aktivt ska fortsätta bearbetas i form av samtal, återbesök, e-mail etc.
•  Skapa gemensamma listor ur vår egen databas, där samtliga säljare, inne och ute, hjälps åt att bearbeta dessa, fokus på konferens/event. Detta innebär ett aktivt telefonsäljarbete i samspel med resten av avdelningen och ev. även Choicesäljarna.
•  All aktivitet registreras i CRM.
Offerering/ försäljning/ Pipeline Management
Rena konferensaffärer ska hanteras av Säljare i samarbete med Inhouse Sales.
Detta innebär följande ansvar:
•  Kartläggning av förfrågan och behovsanalys av kunden vid bokningstillfället.
•  Offertsammanställande och inbokning i hotelldatasystemet, Cenium.
•  Alla affärer skall registreras i säljstödssystemet, CRM.
•  Följa upp offert, genomföra sannolikhetsbedömningar kring affären.
•  Avslut på affären i form av undertecknat bokningskontrakt med allt vad det innebär som tex  avbokningsregler, proforma fakturering osv. Därefter lämnas kunden över till konferensavdelningen. Alternativt att vi tappar affären och att vi då vet eller tar reda på anledningen.
•  Nära samarbete med konferensavdelningen för att kunden ska få en smidig och bra upplevelse från början till slut.
Säljrapportering
•  Varje vecka sammanställs en rapport i vårt CRM system över aktiviteter, samtal och möten/visningar som har genomförts den gångna veckan.
•  Säljblitzar och större kundarrangemang läggs på utvärdering efter sex månader. Samtliga företag som är registrerade genom en specifik insats/kundarr. kodas som ett projekt och gås sedan igenom sex månader senare för att se om resultat uppnåtts.  Säljare ansvarar även för en analys om kundarrangemangets utformning och genomförande för framtiden, detta samlas i en gemensam rapport för framtida referens.

Publiceringsdatum
2010-12-06

Övrig information
•  Vid behov vara behjälplig, under arrangemang initierade av de andra säljarna.
• Ställa krav på och se till att vi har effektivt och bra säljmaterial

Arbetstider och omfattning
Tills vidare

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2010-12-30
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Företag
Clarion Hotel Gillet

Adress
Clarion Hotel Gillet
Dragarbrunnsgatan 23
75320 Uppsala

Jobbnummer
794478

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Clarion Hotel Gillet

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Clarion Hotel Gillet: