Säljansvarig till North Coast Fleet Service!

Professionals Nord Rekrytering AB / Säljarjobb / Sundsvall
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Nordanstig eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB i Sundsvall, Timrå, Mark, Härnösand, Kramfors eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av försäljning och trivs med att driva säljprocesser? Det här kan vara nästa steg för dig inom b2b och en chans att etablera en ny produkt på den svenska marknaden!

Information om tjänsten

Professionals Nord söker för vår kunds räkning en säljansvarig för North Coast Fleet Service nysatsning. Du kommer att arbeta som konsult via vår personaluthyrningsverksamhet under de första sex månaderna. Om samarbetet har fungerat väl har du goda möjligheter till en fast anställning hos kundföretaget.

Hela Sverige ligger som arbetsområde men all verksamhet utgår från Hansell Shippings kontor vilket är beläget i Söråker där du kommer att sitta tillsammans med Fredrik och Kristoffer. Vid tjänsteresor kan du vara baserad vart som helst rent geografiskt, varpå du bor på och utgår från hotell. Du får tillgång till tjänstebil, dator och telefon.

North Coast Fleet Service har agenturen för produktionssortimentet i Sverige för ett Norskt företag, produkten är en blandning mellan varselkläder och flytväst och riktar sig till dem som arbetar på fartyg och/eller vid hamn. Du kommer att ha all möjlighet att bearbeta alla potentiella kunder längs hela Sveriges kust.

Publiceringsdatum
2016-05-09

Dina arbetsuppgifter
Som säljansvarig kommer du självständigt prospektera och driva affärer genom att hitta rätt kund, boka, genomföra möten och förhoppningsvis stänga affärer! Inledningsvis kommer du att få en introduktionsutbildning med leverantören i Norge där du lär dig alla grunder som du behöver för att kunna driva försäljningen, skapa och bibehålla nöjda kunder. Du kommer även att få uppbackning från säljansvarig från Norge som inledningsvis kommer att gå med dig på möten och på sikt delta vid möten med större kunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att inkludera:
• Prospektera
• Boka och gå på säljmöten
• Bearbeta och utveckla befintliga kunder
• Långsiktiga kundrelationer

Hur produkterna fungerar är något du lär dig under introduktionsutbildningen och ingenting som du behöver kunna sedan innan. Du kommer att arbeta självständigt med hela processen för både nya och befintliga kunder vilket innefattar allt från att nå ut till nya kontakter men också utveckla samarbetet med nuvarande kunder.

Att arbeta med försäljning hos North Coast Fleet Service innebär att du får stora möjligheter att ta eget ansvar, komma med modiga initiativ och påverka ett företag som vill etablera sig på den svenska marknaden och på sikt vidareutvecklas i sin internationella satsning. Vägen till framgång som säljansvarig på North Coast Fleet Service säljorganisation går genom hög bokningsfrekvens, självdisciplin och att genomföra väl avvägda säljmöten.

Vi söker dig som

Har erfarenhet av sälj B2B och är duktig på att skapa relationer till kunder. Du talar och skriver flytande på svenska och engelska då detta krävs i kontakt med kunder. För tjänsten krävs att du har körkort B. Det är meriterande med erfarenhet från sjöfart men inget krav för tjänsten.

Dina personliga egenskaper är dock viktigast och vi tror att de är avgörande för hur väl du kommer trivas i denna tjänst. Tillsammans med kunden har vi valt ut egenskaper som är viktiga för uppdraget:

Du ska ha ett driv och trivas med att på egen hand driva säljprocesser. Utöver detta förväntar vi oss att du är modig, nyfiken och själv tar tag i att lära dig nya saker, att du utmanar dig själv genom ambitiösa mål.

START: Augusti
OMFATTNING: Heltid
STAD: Sundsvall
URVAL: Sker löpande
KONTAKT: Sara Gagner

Sök tjänsten genom att klicka på "sök jobbet" nedan. Vi går igenom urvalet löpande och annonsen kan stängas ner innan tjänsten är tillsatt om vi gått över till urval- och intervjufasen. Om du vill kan du även skapa en användare och ladda upp ditt CV och personliga brev. Vi tar tyvärr inte emot ansökningar via mail men har du frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta oss på info@professionalsnord.se

Information om kundföretaget

Hansell Shipping AB grundades 1995 av Anders Hansell. Du hittar deras huvudkontor i Söråker mellan Sundsvall och Härnösand. 7 dagar i veckan, 24 timmar dag täcker de alla hamnar i deras område i Bottenhavet. Hansell Shipping AB är privatägt och därför 100 % oberoende rederi. Läs mer om företaget här: http://www.hansellshipping.se/ http://www.ncfs.se/

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-01
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 587
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sara Gagner

Företag
Professionals Nord Rekrytering AB

Adress
Professionals Nord Rekrytering AB
Storgatan 18
85230 Sundsvall

Kontorsadress
Storgatan 18, Sundsvall

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2831020

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Professionals Nord Rekrytering AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Professionals Nord Rekrytering AB: