Säljansvarig Kundservice

Telenor Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Botkyrka eller i hela Sverige

Vi söker dig som är driven av att alltid leverera på mål, som har en stark vilja att ta ansvar och som har förmåga att samverka över alla gränser till att bli ny säljansvarig i kundservice!

Genom att du är en del av världens sjätte största mobiloperatör finns stora utvecklingsmöjligheter - oavsett om du vill göra karriär på höjden eller bredden. Är den här tjänsten intressant för dig, hoppas vi att du tar chansen att söka. Ta nya vägar och fortsätt att leverera mobilitet i världsklass med oss!

Du blir en del av:
Du kommer att bli en viktig del inom avdelningen Service & Support som tillhör Produkthus Mobile. Avdelningen har helhetsansvar för Telenors kundservice till konsument- och SME-kunder. Det innebär övergripande ansvar för totalkostnad, kundupplevelse och för KS som säljkanal. Produkthus Mobile är en del av Products & IT som är Telenors största division med ca 400 anställda och 800 konsulter.

Du får:
Ett stort ansvar och en utmanande roll som processägare för Save och Sales väntar där du kommer att kombinera det dagliga med det strategiska. Du kommer att bli säljansvarig för kundservice med huvuduppgift att driva och utveckla säljkanalen för ny- och merförsäljning både genom långsiktigt arbete såväl som snabbt agerande när så behövs. Det kommer vara du som ansvarar för Savedesk och den process genom vilken vi hanterar kunder som vill lämna oss. Avseende både Save & Sales är det du som upprättar SLA med affärsenheterna och med hjälp av vår beställarorganisation säkerställer leverans mot detsamma samt du som driver nödvändig verksamhets- och processutveckling.Du kommer att få ett stort nätverk där du samverkar med personer som spänner över hela bolaget, från ansvariga inom Marketing och Sales, via Service Management där partneravtal sluts och löpande följs, till ansvariga i produktion och enskilda kundservicemedarbetare.

• -          Ansvar för KS som säljkanal och dess resultat
• -          Ansvar för Savedesk Konsument och SME
• -          Ansvar för FC och de mål som KS som kanal comittar att leverera på
• -          Ansvar för samverkan med övriga säljkanaler
• -          Ansvar för att driva utvecklingen av kanalen enligt bolagets strategier
• -          Ansvar för provisionsmodellen
• -          Ansvar för att löpande uppföljning av säljutfall genomförs samt att åtgärder på operativ såväl som på taktisk nivå vidtas vid avvik
• -          Ansvar att vara SPOC mot leverantörerna och fånga/hanterar deras behov samt säkerställa att de har rätt förutsättningar för att leverera på uppsatta mål

Du har:

• Universitets-/högskoleutbildning eller annan erfarenhet som bedöms likvärdig
• Erfarenhet från försäljning med en god ekonomisk förståelse
• Erfarenhet av försäljning genom säljpartner, affärs-/marknads-/säljplanering och/eller av att driva säljteam
• Förmåga att kombinera analys med kreativitet och kraft att implementera förändringar
• Förståelse för verksamhet och affär samt förmåga att kommunicera den

Du är:
Som person är du resultatorienterad och har en stor driv- och initiativkraft som du kombinerar med ett kundfokuserat, affärsmässigt och ett analytiskt sinnelag. Eftersom arbetet sker med högt tempo så kan du arbeta effektivt med många kontaktytor och med flera parallella uppdrag, både kort- och långsiktiga. Du är också flexibel och förändringsbenägen med förmåga att gå in i nya arbetssätt och göra de till dina egna. Du är stark i samverkan och har, på ett prestigelöst och ödmjukt sätt, förmåga att vinna respekt och förtroende samt bygga relationer hos dem du möter. Du inspirerar med ditt positiva agerande och du har en god förmåga att leda såväl som att fatta beslut.

För att Telenor ska kunna utvecklas i samma höga takt är det också viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra: Be inspiring, Keep promises, Be respectful och Make it easy.

Placeringsort: Stockholm, Karlskrona eller Kalmar

Kontakt: Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Henrik Engman tel. 0733-81 94 66 eller via mail: henrik.engman@telenor.com . Om du har frågor kring rekryteringsprocessen, kontakta Kristina Owesson, HR Business Partner, tel. 0709-61 45 58 eller via mail: kristina.owesson@telenor.com

Sök tjänsten via länken nedan. Välkommen med din ansökan!

Sista dag att ansöka är Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2013-01-28.

Följ oss gärna genom att gilla oss på Facebook på "Telenor_Karriär", där du får ta del av nyheter inom bl.a. karriärutveckling hos oss.

Publiceringsdatum
2013-01-17

Arbetstider och omfattning
Heltid

Ersättning
Enl ök

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-01-28
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kristina Owesson 0709-614558

Företag
Telenor Sverige AB

Adress
Telenor Sverige AB
Campus Gräsvik 12
37180 Karlskrona

Jobbnummer
1440494

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB: