Säljande konsultchef till Arena Personal

Arena Personal AB / Administratörsjobb / Stockholm
2015-05-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljande konsultchef till Arena Personal" (publicerad 2015-06-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Arena Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2015-05-07

Om tjänsten
Vi söker en ny medarbetare som vill bli en del av vårt framgångsrika team och arbeta som säljande konsultchef med bemanning och rekrytering inom främst tjänstemannasektorn. Vi söker i första hand dig som kan tillträda en ny tjänst omgående.

Tjänsten är mycket varierande, utvecklande, rolig och utmanande. För att passa som säljande konsultchef hos oss på Arena Personal delar du våra värderingar som är personlig, engagerad och professionell. Vi har ett genuint intresse för människor och värnar om våra kunder, medarbetare och kollegor. Vi har lång erfarenhet av relationer och bygger vår verksamhet på goda kontakter och därför är varje medarbetare och kund hos oss mycket viktig för vår framgång.

Arbetet innebär att du är ansvarig för ett antal kunder och konsulter, vilket innefattar bl.a. annonsering, urval och intervjuer, matchning och personalansvar med kund- och medarbetarbesök. Samtidigt kommer du även ha fokus på relationsdriven försäljning av tjänster inom bemanning och rekrytering. Det innebär att du kommer att arbeta med nykundsbearbetning, prospekts samt merförsäljning hos befintliga kunder. Tillsammans med Arbetslivsresurs och våra samarbetspartners har vi nu en komplett HR-plattform att erbjuda våra kunder och därmed ett unikt erbjudande i branschen.

Profil
Vi söker sig som har minst ett års erfarenhet av bemanning och/eller rekrytering samt en akademisk examen som personalvetare eller motsvarande. Har du erfarenhet från tjänsteförsäljning i någon form är det en stor fördel. Mycket god datavana är ett krav samt att du behärskar MS Word, Excel och Outlook. Har du tidigare arbetat i Intelliplan är det meriterande. Du ska kunna uttrycka dig väl både i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Eftersom det ingår att göra kund- och medarbetarbesök i tjänsten är det viktigt att du har B-körkort.

En stor del av arbetet innebär att matcha kandidater mot uppdrag hos kunder och därför är det viktigt att du kan lyssna, analysera och vara lyhörd för både kunder och konsulters behov. Du ska tycka det är roligt att skapa relationer med kunder och konsulter och du inger förtroende då du är trygg i dig själv. Eftersom även försäljning ingår i tjänsten är det viktigt att du har ett affärsmässigt sätt och kan fatta professionella beslut vad gäller avtal, villkor och liknande. Du är en drivande person som gillar utmaningar, är resultat- och lösningsorienterad samt vill hitta det bästa att erbjuda kunden. Du är van att jobba mot uppsatta mål och gillar ett bra tempo. För att passa i vår arbetsgrupp bör du även vara en framåt och positiv person med humor och arbetsglädje.

Detta är en heltidstjänst som ska tillträdas omgående med hänsyn tagen till eventuell uppsägningstid. Vi erbjuder en tillsvidareanställning som inleds med en provanställning under sex månader.

Vi erbjuder

Vi erbjuder ett omväxlande och utmanande arbete där du får möjlighet att växa i din yrkesroll. För rätt person finns stora möjligheter att utvecklas inom koncernen. I attraktiva lokaler centralt i Stockholm har vi en modern arbetsplats, som vi delar tillsammans med vårt systerföretag Arbetslivsresurs. Vi arbetar i ett öppet aktivitetsbaserat kontorslandskap som inbjuder till samarbete och utveckling.

Vi är ett personligt, engagerat och professionellt gäng som har mycket bra sammanhållning. Om du är en lagspelare som har nära till skratt kommer du att trivas hos oss.

Om verksamheten

Arena Personal har 20 års branscherfarenhet och är verksamma inom bemanning och rekrytering. Våra cirka 800 externa medarbetare verkar på cirka 500 arbetsplatser varje år. Arena Personal är en del av Arenakoncernen, där även Arbetslivsresurs och Impact ingår. Som en del av Arenakoncernen är vi en komplett HR-partner som erbjuder rekrytering, bemanning, organisationsutveckling, omställning och rehabilitering. Vi är experter på att få rätt person på rätt plats och erbjuder lösningar som passar våra externa medarbetare lika bra som våra kunder.

Så ansöker du
Tre enkla steg till ditt nya jobb:

1. Du ansöker genom att klicka på "ansök här" eller "ansök via extern webbplats".
2. Du kommer då till Arena Personals hemsida. Klicka på "Sök jobbet" och fyll i dina kontaktuppgifter och bifoga sen ditt CV och personliga brev. Hela ansökningsprocessen tar max några minuter.
3. Vi behandlar alla ansökningar vartefter de kommer in så tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag - vänta därför inte med att söka jobbet. Vi tar inte emot ansökningar via e-post.

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-06-07
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 2248
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jimmy Törnestrand 08-587 117 19

Företag
Arena Personal AB

Adress
Arena Personal AB
Fleminggatan 7
10425 Stockholm

Kontorsadress
Fleminggatan 7, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2284076

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Arena Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Arena Personal AB: