Säljande handledare

Hermods / Personaltjänstemannajobb / Södertälje
2016-01-18
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säljande handledare" (publicerad 2016-05-03) ⬅️


Visa alla personaltjänstemannajobb i Södertälje, Salem, Ekerö, Nykvarn, Botkyrka eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hermods i Södertälje, Salem, Ekerö, Botkyrka, Huddinge eller i hela Sverige

Hermods AB grundades 1898 och är ett av Sveriges äldsta utbildningsföretag. Våra yrkeshögskolor, gymnasieskolor, vuxenutbildningar och SFI hjälper varje år 60 000 studerande och deltagare med utbildning, coachning och jobbmatchning. Vi ger individuellt stöd för att hitta rätt arbete, ger nya svenskar introduktion i samhället och stödjer personer som behöver rehabilitering. Hermods ingår i AcadeMedia, Sveriges största utbildningsföretag, som vill skapa en bättre framtid genom utbildning med hög kvalitet, goda resultat och nytänkande.

Din utmaning

Din huvuduppgift som handledare är att matcha dina arbetssökande deltagare mot jobb eller studier på kortast möjliga tid. Du kommer även att arbeta med att aktivt sälja in och marknadsföra tjänsten gentemot potentiella deltagare och arbetsgivare.

I din roll ingår bland annat:

• Matchning av den arbetssökandes kompetenser mot arbetsgivare
• Samarbete och nätverkande med lokalt och regionalt näringsliv
• Marknadsföring och information
• Eget resultatansvar
• Individuella samtal utifrån den arbetssökandes önskemål och behov
• Professionell kartläggning av formella och informella kompetenser
• Inspiration och motivation av arbetssökande
• Samarbete med Arbetsförmedlingens handläggare
• Administration

 Vi erbjuder dig

Vi tror på individens egna idéer och ansvar för att nå tydliga mål. Hermods erbjuder dig en flexibel och stimulerande arbetsplats där du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Som en del av Sveriges största utbildningsföretag är karriärmöjligheterna hos oss stora, så varför inte ta chansen?

Publiceringsdatum
2016-01-18

Profil
I denna rekrytering arbetar vi på uppdrag av Arbetsförmedlingen, kraven är därför specifika vad gäller formell utbildning och arbetslivserfarenhet:

Alternativ 1:
Utbildning: Minst 120 högskolepoäng (80 poäng enligt tidigare system) eller motsvarande poäng från Yrkeshögskola inom områdena; Arbetsliv, organisation och personalarbete, studie- och yrkesvägledning, företagsekonomi, arbetslivspsykologi, beteendevetenskap, arbetsterapeut- eller socionomutbildning.

Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste fem åren): Minst två års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid.

Alternativ 2:
Utbildning: Minst ett års heltidsstudier på eftergymnasial nivå med minst godkänt resultat.

Arbetslivserfarenhet (erhållen under de senaste 5 åren): Minst tre års arbetslivserfarenhet motsvarande heltid inom områdena arbetsledning med personalansvar, rekryteringsarbete, omställningsarbete, studie- och yrkesvägledning, personal och HR, arbetslivspsykologi eller beteendevetenskap riktad mot vuxna.

Övriga kompetenser:
Erfarenhet från bemanning, matchning, försäljning och/eller rekrytering är ett extra plus. Du har vana att arbeta i ett högt tempo, ta initiativ och driva processer framåt. Du är utåtriktad med en god social förmåga samt brinner för att nå resultat.

Förmåga att kommunicera tydligt på svenska i tal och skrift.

Goda kunskaper i engelska motsvarande Engelska A på gymnasienivå.

Mycket goda kunskaper i att använda datorbaserade ordbehandlings- och presentationsprogram, e-post samt internet.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper i denna rekrytering.

Anställningen
Tjänsten är en visstidsanställning med flexibel tjänstgöringsgrad upp till 100% med tillträde snarast. Vi tillämpar kollektivavtalet mellan Almega Tjänsteförbunden och Unionen/SI.

Så ansöker du
Varmt välkommen med din ansökan senast 2016-02-18. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan snarast! Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum.

Om du har frågor är du välkommen att kontakta Petra Jogefjäll, telefonnummer 08-41025489 eller Nina Linder, telefonnummer 08-578 59219.

Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post. sök tjänsten via länken nedan.

All försäljning med hänvisning till ovan tjänst undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid deltid/Visstid -

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hermods

Adress
Hermods
Luntmakargatan 34
11137 Stockholm

Kontorsadress
Luntmakargatan 34

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2620818

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hermods

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hermods: