Säljande distriktschef till Flintab AB för Eskilstuna/Stockholm

Experis Finance / Försäljningsjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Finance i Eskilstuna, Västerås, Strängnäs, Köping, Arboga eller i hela Sverige

Flintab är Sveriges ledande företag inom vågar och vägningssystem. Företagets erbjudande möter alla behov inom industriell vägning. Att arbeta på Flintab innebär att verka inom ett företag där människorna gör jobbet. Företaget har unik och ledande kompetens inom sitt fackområde. Flintab bedriver sin verksamhet med kunden, kvalitet och lönsamhet i fokus. Företaget är finansiellt starkt och arbetar med långsiktiga affärsmål. Flintab är certifierat enligt ISO 9001, 14001 och deras laboratorium är ackrediterat av SWEDAC.
Flintab har huvudkontor i Jönköping och verkar rikstäckande genom en väl utbyggd sälj och eftermarknadsorganisation. Läs mer på www.flintab.se .

Experis är Flintab's strategiska samarbetspartner vad gäller rekrytering.

Publiceringsdatum
2013-12-23

Dina arbetsuppgifter
Som säljande distriktchef ansvarar du för distriktets kunder samt för försäljning av företagets produkter och tjänster.
Det är en mycket väl fungerande organisation idag där du har personalansvar för distriktets 2 säljare, 10 tekniker samt 1 administrativ personal. Du är budget- och resultatansvarig och rapporterar till Flintabs ledning.

Vi söker nu en säljande distriktchef som vill vara med och realisera vår tillväxtstrategi på distriktet. Vår ambition är att växa genom ökad närvaro och en positiv marknadsstrategi. Din uppgift är att hitta nya kunder samt att vårda och utveckla befintliga kundrelationer genom besök, telefon, e-post, mässor och andra kundträffar.
Du skall även ansvara för avdelningens välbefinnande genom att coacha personalen och följa gällande arbetslagar och förordningar. Du kommer att ha en bred produktportfölj och motiverade medarbetare till din hjälp.
Vi räknar med 25-30 övernattningar per år.

Placeringsort och tjänsteställe är Eskilstuna, man utgår därifrån när man inte är ute och reser.

Vem är du?
Du har tidigare haft kund- eller försäljningsvana mot industrin samt budget- och resultatansvar. Erfarenhet från teknisk bransch är starkt meriterande.
För att bli lyckosam i rollen så är du bekväm med att ha personalansvar och vana av att leda personal på distans.
På kontoret i Eskilstuna finns 50 % av din personalstyrka. De andra kollegorna finns i Stockholm, Karlstad och Borlänge.
Du kommer att få möjligheten att utveckla affärerna tillsammans med kunderna samt att du arbetar med att utveckla och coacha din personal. En uppskattad fördelning på arbetet är ca 60-70% sälj och 30-40% administration och ledarskap.

Vidare har du goda datakunskaper och erfarenhet av affärssystem. Svenska i tal och skrift är ett krav, engelska är meriterande.

Kontaktperson för detta jobb
Ansöker gör du via www.experis.se , annonsnummer 908637. För mer information kontakta Experis rekryteringskonsult Thomas Andersson på Tel 016-15 5733.
Frågor kan även skickas till thomas.andersson@se.experis.com .
Urvalet kan ske löpande så välkommen in med din ansökan så snart du kan, dock senast den 26/1.

Arbetstider och omfattning
Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-01-26
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Thomas Andersson 016-15 57 33

Företag
Experis Finance

Adress
Experis Finance
BOX 1125
11181 Stockholm

Jobbnummer
1737380

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Finance

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Finance: