Säljande Business Manager Inom It Till Alten Stockholm
Alten Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Alten Sverige AB i Stockholm,
Upplands Väsby,
Södertälje,
Uppsala,
Östhammar eller i
hela Sverige Vill du arbeta i en bred roll med fokus på försäljning, rekrytering och ledarskap? Har du dessutom ett stort intresse för eller en bakgrund inom IT-branschen? Sök då tjänsten som Business Manager till ALTEN Stockholm!
Som Business Manager jobbar du med vår största tillgång och det viktigaste vi har, nämligen våra konsulter. Genom att jobba med försäljning, rekrytering och ledarskap får du inte bara en varierad vardag - du får även möjlighet att vara personen som gör både kunden och konsulten nöjda. En riktig win-win, med andra ord. Hos oss blir du en viktig del av en avdelning som i dagsläget består av 150 medarbetare, där du ingår i ett chefsteam på 10 personer.
Din roll
Som Business Manager på ALTEN arbetar du brett med försäljning, rekrytering och ledarskap vilket ger dig varierade dagar. Ditt fokus ligger på att bygga nätverk, utveckla affärer och skapa långsiktiga relationer med kunder, kandidater och konsulter. Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Prospektering och försäljning mot både nya och befintliga kunder
• Ansvar för hela rekryteringsprocessen, från kravspecifikation till avslut
• Personalansvar för din konsultgrupp
• Coachning och stöttning av dina konsulter
• Personal- och kundadministration
Tjänsten är på 100% tillsvidare med start enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2020-11-05ProfilVi söker dig som har ett genuint intresse för att jobba med människor. Du går igång på utmaningar och för dig faller det sig helt naturligt att jobba utifrån olika mål. Du är dessutom bra på att bygga relationer och att skapa förtroende hos andra människor.
Kvalifikationer• Magister- eller masterexamen, gärna inom IT
• Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom försäljning, rekrytering, ledarskap eller IT
• Goda kunskaper i både svenska och engelska i såväl tal som skrift
• B-körkort
• Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av konsultbranschen
Vad erbjuder vi dig?
Varierade dagar, utmanade arbetsuppgifter, fartfylldhet och frihet under ansvar är ett axplock av vad rollen ger dig. Du jobbar målmedvetet för din egen och ALTENs utveckling där vi hjälper dig på vägen med ett coachande ledarskap samt både nationella och internationella utbildningar. Härliga kollegor piggar upp dagarna och ni peppar, stöttar och samarbetar med varandra. Eftersom din roll går ut på att bygga och upprätthålla relationer med människor stöter du ständigt på nya situationer, men när du behöver hjälp finns både din närmsta chef, kollegorna och våra stödfunktioner där - vi förväntar oss såklart inte att du ska lösa allt själv.
Sista ansökningsdag för tjänsten är 2 december. För frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta Talent Acquisition & Development Manager Sofia Johansson på
sofia.johansson@alten.se.
Vi undanber oss vänligt men bestämt all direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-12-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagAlten Sverige AB
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Alten Sverige AB (org.nr 556420-7453)
Jobbnummer 5431921
Observera att sista ansökningsdag har passerat.