Säljadministratör till Hultafors Group

TNG Group AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos TNG Group AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

TNG Group AB

Hultafors Group AB är ett helägt företag inom Investment AB Latour. Hultafors Group AB erbjuder premium-varumärken att lita på. Snickers Workwear, Wibe Ladders och Hultafors verktyg. Tillsammans ett kraftfullt erbjudande för distributörer och hantverkare som vill ha innovativa och pålitliga produkter med maximal funktion, säkerhet och ergonomi. Hultafors Group har 650 anställda, en årlig omsättning på 1,1 miljarder kronor och försäljning på mer än 40 marknader över hela världen. Vid vår kontor i Sollentuna arbetar ungefär 40 medarbetare. I juni flyttar vi till nya fina lokaler i Mörby centrum.

Läs mer på www.hultaforsgroup.com

Om uppdragsgivaren
På uppdrag av Hultafors söker vi just nu efter en säljadministratör till deras Affärsstöd.

Tjänsten är på heltid, med omgående start. Konsultuppdrag är tänkt att pågå i 3-6 månader med god möjlighet till förlängning samt anställning på Hultafors.

Beskrivning av tjänsten
Som säljadministratör tillhör du International Sales Support, som är en nyligen startad funktion på Hultafors.
Funktionens uppgift är att stödja egna säljbolag, franchisebolag, exportkunder samt internationella direktkunder.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
Att stödja kunder (både säljbolag och externa kunder) vad gäller order/leveranser från centrallager
Lägga order för exportkunder inklusive hantering av frakt, tull och annan exportdokumentation
Hantera order av "in-store"-material
Hjälpa till i arbetet med våra internationella direktkunder
Fakturering
Agera "super-user" för relevanta IT-säljverktyg
Aktivt jobba med ständiga förbättringar i syfte att förbättra och effektivisera säljsupportprocesserna.

Du kommer att spela en viktig roll i att få säljarbetet att fungera effektivt genom att bygga upp goda och långsiktiga relationer genom regelbunden kundkontakt.

Vem är du?
För att bli framgångsrik i rollen ovan så bör du ha arbetat med säljstöd/säljsupport i minst tre år, helst i ett internationellt sammanhang. Du har förståelse och erfarenhet för olika kunders(svenska och internationella) behov och hur viktigt det är att bemöta dessa på effektivt och självständigt sätt.

Du har goda kunskaper i och erfarenhet av olika affärssystem såsom iScala och CRM. Dessutom är du van vid att använda engelska dagligen i arbetet. Det är meriterande om du har ytterligare språkkunskaper såsom tyska eller franska.

Intresserad?
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringsansvarige Sinisa Strbac per mejl. Ansök snarast då intervjuer sker löpande, tjänsten kan komma att tillsättas före sista ansökningsdatum. Att ansöka tar endast ett par minuter och du behöver enbart uppge kontaktuppgifter samt bifoga ditt färdiga CV. Följ anvisad länk.

Om TNG
TNG är bemannings- och rekryteringsföretaget som förmedlar arbete främst till unga i karriären och seniorer. Vi samarbetar med många ledande bolag och erbjuder tjänster inom olika branschområden och yrkeskategorier. Störst är vi inom områdena data/IT, kundtjänst/administration och ekonomi/HR/lön. TNG är ett av Sveriges snabbast växande företag enligt undersökningen Snabbväxarna 2012. Vi finns representerade med kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö, Linköping och Örebro.

Publiceringsdatum
2014-02-20

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-03-09
Ange följande referens när du ansöker: 7889
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Sinisa Strbac sinisa.strbac@tng.se

Företag
TNG Group AB

Adress
TNG Group AB
Västra Järnvägsgatan 15
10132 Stockholm

Jobbnummer
1786803

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från TNG Group AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos TNG Group AB: