Säljadministratör till Dematek i Helsingborg

Adecco Sweden AB / Säljarjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Vill du vara spindeln i nätet och tillsammans med säljarna säkerställa att kunderna är nöjda? Gillar du administration och siffror? Är du en utåtriktad person som trivs med att ha mycket kontakt med olika människor och lösa problem? Då har vi på Adecco det perfekta uppdraget för dig!

Hur ser din arbetsdag ut?
Du kommer att arbeta som säljadministratör på Dematek som är Sveriges mest kompletta leverantör av lyftutrustning och lyftredskap. Du kommer att vara stationerad på Helsingborgskontoret som har cirka 15 stycken tillhörande medarbetare i regionen. Som säljadministratör kommer du att stötta säljare och kunder samt ansvara för att kunddatabasen för regionen är aktuell och korrekt. Du ansvarar för att skriva offerter, framställa kalkyler, prissätta jobb och göra externa beställningar. Du kommer även att ta emot telefonsamtal och skriftliga förfrågningar från kunder, bevakar order och sköter dokumentationen kring detta.  Du har kontakt med service angående planerade montage, avböjer eventuella kundförfrågningar och sköter dokumentationen runt detta. Det är du som tar emot och registrerar order av lagerförda och icke lagerförda artiklar i företagets affärssystem, hanterar inköp av icke lagerförda artiklar i affärssystemet och kontrollerar lagersaldo. Det är ditt ansvar att dokumentera och arkivera orderunderlag, administrera ordererkännande till kund, bevaka inleverans av orderrelaterade inköp, hantera och avsluta orderrelaterade reklamationer och meddelar eventuella leveransförseningar till kund, säljare, lagerpersonal och service. Du medverkar till att leveransdokumentationen blir levererad till kund enligt avtal. Vid kampanjer hjälper du till med utskick, uppföljning och medverkar vid kundevenemang. Du kommer även att assistera den regionala säljchefen och arbeta med projektplanering och projekthantering.

Vem trivs här?
Du har arbetat som säljadministratör eller kundsupport tidigare. Du har gymnasiekompetens och datorvana. Du är van att arbeta i affärssystem och administrativa system. Du har ett tekniskt intresse och goda kunskaper i teknisk engelska. Kunskaper i tyska är meriterande. Du är utåtriktad och har ett kundorienterat arbetssätt och din affärsmässighet hjälper dig att lyckas i rollen. Som person är du ordningsam, noggrann, proaktiv och har ett sinne för detaljer. Du är även strukturerad, effektiv, stresstålig, social och van att arbeta i ett högt tempo och hålla deadlines. Då arbetet innebär många externa och interna kontakter är det av stor vikt att du är utåtriktad, kommunikativ och bra på personliga relationer.

Vad erbjuder vi?
Anställning hos Adecco för uppdrag hos kund, tillsättning snarast. Det finns goda möjligheter till anställning hos kund i ett senare skede. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag och vår viktigaste tillgång är våra kvalificerade medarbetare. Hos oss och på våra kunduppdrag kommer du som konsult att uppskattas för din kompetens som gör skillnad! Din vardag kommer att vara varierad med nedslag i många nya branscher, system och miljöer. Din erfarenhetsbank kommer att växa liksom ditt sociala och professionella kontaktnät. Adecco kan erbjuda dig möjligheten till intressanta uppdrag på attraktiva företag, till tjänster som kanske aldrig kommer ut på den öppna marknaden.
Vi vill att du ska må bra och ger dig friskvårdsbidrag och rabatter på träningskort. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Är du intresserad?
Då ska du ansöka så snart som möjligt. Rekryteringsarbetet sker löpande under ansökningstiden så vänta inte med din ansökan. Ansökan sker genom att du registrerar dig här nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2014-08-15

Arbetstider och omfattning
Heltid Heltid Anställning hos Adecco för uppdrag hos kund, tillsättning snarast. Det finns goda möjligheter till anställning hos kund i ett senare skede. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

Ersättning
Personlig lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2014-08-31
Ansöker gör du genom att använda länken nedan.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Frida Andersson (rekryteringsansvarig)35-260 85 23

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kullagatan 29
25112 HELSINGBORG

Kontorsadress
Kullagatan 29

Jobbnummer
1964065

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: