Sälj- och marknadskoordinator - start omgående!

Placera Personal AB / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Placera Personal AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Placera Personal AB är ett rekryterings- och bemanningsföretag som hjälper företag med att förenkla och effektivisera sin personalförsörjning. Vi rekryterar och hyr ut kompetens inom kontor, ekonomi, lön, bank/finans, HR, inköp, sälj/marknad och teknik/IT. Varje år tillsätter vi hundratals tjänster hos våra kunder i många olika branscher. Vi har funnits sedan 1988 och är idag ca 120 medarbetare. Vi är auktoriserade och medlemmar i Bemanningsföretagen.

Vår kund är en världsledande leverantör av programvara mot industrin. De hjälper tusentals företag att optimera sina processer, från planering och utveckling via tillverkning, produktion och stöd. Kontoret är beläget i Kista.

Publiceringsdatum
2016-12-02

Om tjänsten
I det här konsultuppdraget kommer du som sälj- och marknadskoordinator att vara en del av det nordiska marknadsteamet. Du blir ansvarig för att hantera inkommande förfrågningar från potentiella kunder som genererats i samband med marknadskampanjer och kvalificera dessa innan du skickar dem vidare till säljteamet. Du kommer också att supporta det nordiska marknadsteamet i arbetet att utföra aktiviteterna i marknadsplanen. Det här är ett konsultuppdrag där du blir anställd av Placera Personal och uthyrd som konsult till vår kund. Uppdragets längd är initialt på 6-8 månader men det finns stora möjligheter till en fortsättning därefter. Start omgående!

Ansvarsområden och arbetsuppgifter

* Förädla inkommande förfrågningar från potentiella kunder genom att kartlägga deras behov och kontaktpersoner
* Bygga intresset kring företagets produkter i kontakt med prospekts
* Styra över telemarketing byråns aktiviteter
* Leverera regelbunden företags- och produktinformation via email och telefon till kontakter som är registrerade i kunddatabasen
* Följa upp samtal med leads och uppdatera informationen i CRM systemet
* Genomföra databasförbättringar i Eloqua och SalesForce
* Tilldela leads till säljteamet
* Sammanställa sälj- och marknadsrapporter
* Supportera marknadsteamet i arbetet kring diverse marknadsaktiviteter i marknadsplanen
* Delaktig i planerandet av events

Vi söker dig som
Vi söker dig som har en mycket god kommunikationsförmåga i tal och skrift. Den här tjänsten kräver att du som individ är skicklig på att interagera med många olika människor: säljrepresentanter, marknad, kunder och prospects på olika nivåer och från olika industrier. Det här är ett perfekt uppdrag för dig som är i början av din karriär och som är redo för nästa steg!

För att passa för tjänsten söker vi dig med:

* Högskoleexamen
* Minst 1 års erfarenhet av kundservice, säljstöd eller annat jobb inom marknad och administration
* Mycket god kommunikativ förmåga
* Förmåga att fånga, förstå samt tolka grundläggande kundinformation
* Baskunskaper i online marknadsföring
* Erfarenhete av att arbeta i CRM System.
* Microsoft Office och CRM kunskaper (SalesForce.com meriterande)
* Goda kunskaper i engelska

Stämmer beskrivningen in på dig? Sök tjänsten omgående då urval sker löpande. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Säljsupport, Marknadsassistent, Leads, Marknadskoordinator, prospects,

Varaktighet, arbetstid
Heltid Start omgående Heltid - 40 tim /vecka

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Klara Eidhagen ke@placerapersonal.se 08-586 22 716

Företag
Placera Personal AB

Adress
Placera Personal AB
Kista Science Tower
16451 Kista

Kontorsadress
Kista Science Tower

Jobbnummer
3193437

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Placera Personal AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Placera Personal AB: