Sälj- och marknadsassistent

Experis Sverige Huvudkontor / Kontorsjobb / Östersund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Strömsund eller i hela Sverige

Inlandsbanan är en koncern med två dotterbolag som alla har sitt säte i Östersund. Vi förvaltar järnvägen mellan Mora och Gällivare och ägs av de 15 kommunerna längs banan. Vårt dotterbolag Inlandståg erbjuder logistiklösningar för både gods- och persontrafik och vårt dotterbolag Inlandsbanan Turism bedriver försäljning och paketering av personresor. Vi har satt upp offensiva affärsmål för de kommande fyra åren inom samtliga områden och i fokus står våra ledord: Personliga - Offensiva - Pålitliga, "POP", som ska genomsyra allt vi gör. Vi var nominerade till Årets Hälsoföretag 2013 utifrån vårt aktiva arbete att ha motiverade medarbetare.

Läs mer om oss på Inlandsbanan och våra dotterbolag på www.inlandsbanan.se .

Publiceringsdatum
2014-12-09

Dina arbetsuppgifter
Som sälj- och marknadsassistent på Inlandsbanan kommer du att rapportera till och har ett nära samarbete med Inlandsbanans sälj- och marknadschef och vara behjälplig med alla delar inom sälj- och marknadsområdet med fokus på godstrafik och utveckling av persontrafik. Det innebär bland annat att aktivt arbeta med och vårda Inlandsbanans säljkontakter avseende godstransporter, t.ex. genom att göra uppföljningar och göra kundundersökningar samt att sköta säljadministrationen och förbereda kundpresentationer. Vidare kommer du även att arbeta med att underhålla och producera den löpande kommunikationen, t.ex. uppdatering av hemsidan och ta fram underlag och producera text till företagets digitala nyhetsbrev. Du kommer att självständigt göra research, samla in och sammanställa resultatet till säljstödjande information. Andra arbetsuppgifter kan t.ex. vara att bistå vid enklare trycksaksproduktion samt att medverka vid planering och förberedelser av marknadsförings- och kundaktiviteter.

Vem är du?
Vi söker dig som har erfarenhet från en liknande roll samt är duktig på att samla in information och utifrån den hitta kärnan och skapa text. Vi förutsätter att du är kommunikativ med goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift, samt har goda kunskaper i Office-paketet. Erfarenhet av att jobba i InDesign, Illustrator och/eller liknande program bör du också ha.

Då tjänsten kräver ett gott samarbete med interna och externa parter kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper vid tillsättandet av denna tjänst. De personliga egenskaper vi värdesätter för denna roll är bland annat att du är självgående, driven och resultatinriktad, är engagerad och har en hög service känsla, är strukturerad, har en hög operativ förmåga, är noggrann, lyhörd och prestigelös samt har en god samarbetsförmåga.

Ansöka och kontaktperson
Du söker tjänsten via ansökningslänken senast den 11 januari.
På grund av helgdagar kommer inga intervjuer genomföras förrän tidigast i mitten på januari.

För mer information om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Karin Backman på telefon 063-57 66 63 eller e-post karin.backman@se.experis.com .

Arbetstider och omfattning
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-01-11
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Karin Backman 063-57 66 63

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2096105

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: