Sälj- och inköpsadministratör till K-rauta

Wise Professionals AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-04-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sälj- och inköpsadministratör till K-rauta" (publicerad 2016-05-02) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Wise Professionals AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Till K-rauta söker vi en erfaren sälj- och inköpsadministratör. Detta är till en början ett konsultuppdrag via Wise Professionals på heltid men för rätt person finns efter 6 månader möjlighet till fast anställning hos K-rauta. Uppdraget startar omgående och placering är i K-rautas lokaler i Kista.

Ditt uppdrag

Som Sälj- och inköpsadministratör kommer du att agera som nav mellan sälj, inköp och butik samt assistera försäljnings och kommersiell direktör gällande bland annat kalenderhantering, planering, uppföljning, skriva protokoll och sköta bokningar.

Exempel på arbetsuppgifter som ingår i rollen:

• Ansvar för den interna kommunikationen och informationen mellan varuhusen och servicekontoret
• Koordinering, uppföljning och utveckling av informationsflöden och arbetsprocesser samt sammanställning och publicering av information
• Du planerar och säkerställer att material och information kommer in och förmedlas i tid samt att väsentlig information når rätt person, i rätt kanal vid rätt tillfälle
• Ansvarar för att butikerna har de bästa förutsättningarna för ett starkt genomförande av gemensamma satsningar
• Sammanställa presentationsmaterial i PowerPoint

Denna roll innebär att du delar din arbetstid mellan inköp- och försäljningsavdelningen vilket ställer höga krav på din förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och leverera i enlighet med förväntningar och deadline.

Publiceringsdatum
2016-04-19

Bakgrund
Vi söker dig med några års erfarenhet från en assisterande och administrativ roll där du arbetat med intern och extern kommunikation samt drivit egna projekt och förbättringsarbeten. Det är meriterande om du tidigare har arbetat med kund- och försäljningsorienterade frågor och mycket meriterande om du arbetat i butik. Vidare är du en god kommunikatör både på svenska och engelska och du har mycket goda kunskaper i Officepaketet.

För att vara framgångsrik i rollen som sälj- och inköpsadministratör är du en driven person med naturlig pondus och integritet som trivs med att hantera många kontaktytor i en expansiv och dynamisk miljö. Din känsla för service är hög och du arbetar noggrant och effektivt även under mer stressiga perioder och utan att tumma på kvalitet. Du har förmåga att prioritera och omprioritera när det behövs. Vidare är du en prestigelös person som tar dig an alla typer av arbetsuppgifter med en positiv inställning, högt som lågt. Du är självgående och trygg i din roll, arbetar proaktiv och kommer gärna med idéer för förbättring av arbetssätt och processer.

Om K-rauta

K-rauta öppnade sitt första byggvaruhus i Sverige 1996 och är snart rikstäckande med 20 byggvaruhus, från Haparanda i norr till Malmö i söder. K-rauta har hög digital närvaro vilket ger en ökad service för kunderna. E-handeln är under stark uppbyggnad och målet är att deras digitala byggvaruhus ska bli ledande för hela branschen. K-rauta består idag av cirka 900 medarbetare i Sverige, men finns även i Finland, Norge, Baltikum och Ryssland.

När du blir en av oss

Som konsult hos Wise Professionals erbjuds du alltid en marknadsmässig lön, friskvårdsbidrag, pensionsavsättning och anslutning till vårt kollektivavtal - inget är viktigare för oss än att du känner dig trygg i din anställning. På samma sätt som vi ställer höga krav på dig som konsult förväntar vi oss också att du ställer höga krav på oss som arbetsgivare. Oavsett vart du befinner dig i din karriär så ska konsultrollen hos Wise Professionals ge dig kunskap och erfarenhet som du kan bära med dig på vägen till nästa spännande utmaning.

Wise Professionals är en rekryteringsbyrå som designar, utvecklar och erbjuder hållbara rekryteringslösningar tillsammans med arbetsgivare och kandidater som ställer höga krav. Vi arbetar på uppdrag av Sveriges starkaste varumärken tillsammans med arbetsgivare som månar om sina medarbetares arbetsglädje. Idag finns vi i Sveriges storstadsregioner Stockholm, Göteborg och Malmö.

Om du vill veta mer

Du får gärna kontakta oss om du har frågor om tjänsten eller undrar hur processen ser ut framöver. Vi som arbetar med detta uppdrag är kandidatansvarig Emelie Sillén ( emelie.sillen@wise.se ) och konsultchef Caroline Dufva ( caroline.dufva@wise.se ).

Vi går igenom ansökningarna löpande och i konsultvärlden går processerna oftast snabbt. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum, vänta därför inte med att skicka in din ansökan!

Vi ser fram emot att höra från dig!

Varaktighet, arbetstid
Hyrköp via Wise Professionals Konsultuppdrag

Ersättning
Garantilön och rörlig del
Friskvårdsbidrag 250 kr/mån

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-04-28
Ange följande referens när du ansöker: 2209
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emelie Sillén

Företag
Wise Professionals AB

Adress
Wise Professionals AB
Box 22109
10422 Stockholm

Kontorsadress
Box 22109 10422 Stockholm

Jobbnummer
2792430

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Wise Professionals AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Wise Professionals AB: