Sälj- & Kundsupport
O.C. Oscarsons AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos O.C. Oscarsons AB i Göteborg OC Oscarson säljer textil och material till företag inom möbelproduktion och textila inredningar. Vår arbetsplatsvision är att vara en trivsam, hållbar och lönsam arbetsplats.
Är du en stjärna på service & försäljning, har ett intresse för textila inredningar och vill leverera positiv energi till ditt team? Skulle du beskriva dig själv som kommunikativ, proaktiv och lösningsorienterad? Då kan detta vara din nästa utmaning!
Nu söker vi en social och driven medarbetare som vill bidra till utvecklingen av OC Oscarsons säljteam. Vi söker dig som trivs bäst i kontakt med andra människor och förstår värdet av god kommunikation, samtidigt som du har affärssinne och vill hjälpa kunder att komma till avslut i köpprocessen.
I vårt säljteam kommer du att jobba med ordermottagning, hantera förfrågningar, support- och reklamationsärenden samt registrera nya kunder. Du kommer jobba mot uppsatt försäljningsbudget samtidigt som du bidrar som säljsupport för verksamhetens säljare och koordinerar mellan kunder, leverantörer och medarbetare. Du har övergripande koll på verksamhetens orderstock och supportärenden samt jobbar proaktivt i syfte att leva upp till verksamhetens leveranslöften mot kund.
Våra kunder jobbar med möbelproduktion och textila inredningar inom våra fyra segment - möbler, hängande textil, marin och fordon. I rollen som Sälj- och kundsupport är det din uppgift att hjälpa våra kunder att välja de bäst lämpade materialen inom ramen för vårt sortiment samt hitta unika lösningarna för att nå verksamhetens mål.
För att lyckas i rollen ska du:
Tycka om försäljning och att arbeta mot uppsatta mål
Vara lösningsorienterad och skicklig på att sortera, strukturera och utföra uppgifter
Bidra till en hög kundnöjdhet med ett genuint intresse för kunden och deras projekt
Vara noggrann och ha ett bra sinne för siffror
Tycka om att arbeta med telefon och dator som främsta verktyg
Bidra till utveckling och ständigt sträva efter att lära dig mer
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Svara på inkommande samtal, e-post och supportärenden
Registrera kundorder, bidra till merförsäljning samt koordinera leveranser
Ge förslag på lämpliga material och lösningar vi erbjuder samt skicka prover
Registrera nya kunder och underhålla kund- och kontaktregister
Kontakta och välkomna nya kunder
Utbilda kunder i verksamhetens sortiment, processer och försäljningsvillkor
Delta i utvecklingen av verksamhetens försäljning, kundservice och erbjudanden
Du kommer att rapportera internt inom verksamheten.
Är du den vi söker?
Vi söker en social, strukturerad och trevlig person som gillar utmaningar och inspireras av att arbeta mot uppsatta mål vad avser försäljning, lönsamhet och kundnöjdhet. Du är nyfiken i kontakten med andra människor och trivs i en central roll där din sociala förmåga och målinriktade inställning bidrar till goda relationer och utökade affärsmöjligheter. Vi hoppas att du är en välkomnande person som bidrar till att skapa glädje och positiv energi i din omgivning.
Vi ser gärna att du:
Är intresserad av och vill lära dig mer om material för textila inredningar
Har tidigare erfarenhet av kundservice, orderhantering och/eller försäljning, gärna inom B2B.
Är bra på att kommunicera på svenska och engelska, både i tal och skrift
Har god telefon- och datorvana (vi arbetar främst i Office 365 och Pyramid Business Studio)
Är trygg i dig själv och tar initiativ för att skapa hållbara lösningar och långsiktiga affärer
Tar ansvar för ditt arbete och har lätt att samarbeta
Har ett stort engagemang och eget driv
Är prestigelös och kavlar upp ärmarna när det behövs
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom tapetseraryrket, möbeltextilier, möbelindustri, inredningsdesign eller av hantverksyrken inom gardiner, marin- eller fordonsinredning. Om du dessutom har erfarenhet och intresse av sociala medier och kommunikation i text och bild är det ett plus.
Vi erbjuder dig:
En arbetsplats som värderar ett trivsamt, hållbart och lönsamt arbetsklimat
Ett utmanande, inspirerande arbete med stort eget ansvar och möjlighet att påverka
Att bli en del av vårt team med sköna människor som stöttar varandra, har kul tillsammans och vill göra ett bra jobb
Fast månadslön
Resultatbonus vid uppnått resultatmål
Flexibla arbetstider
Telefon och abonnemang som kan användas 24/7
Ett jobb i ett framåtsträvande företag som är öppet för nya möjligheter, utveckling och förbättringar
Välkommen med din ansökan!
Tillträde: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Ansökan: Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till
jobb@ocoscarson.com och ange "Ansökan sälj- och kundsupport" i ämnesraden. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Ellen via mail -
ellen@ocoscarson.comVi utför rekryteringen internt, annonssäljare och rekryterare undanbedes.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-12
E-post:
jobb@ocoscarson.com Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan sälj- och kundsupport".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare O.C. Oscarsons AB (org.nr 556632-2474),
https://www.ocoscarson.com Malmsjögatan 14 (
visa karta)
415 05 GÖTEBORG
Arbetsplats O C Oscarsons AB
Jobbnummer 8106707
Observera att sista ansökningsdag har passerat.