Sälj & kundsupport

O.C. Oscarsons AB / Säljarjobb / Göteborg
2024-01-09


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos O.C. Oscarsons AB i Göteborg

Är du en stjärna på service & försäljning, har ett intresse för textila inredningar och vill leverera positiv energi till ditt team? Är du på jakt efter nya utmaningar? Skulle du beskriva dig själv som kommunikativ, proaktiv och lösningsorienterad? Då kan detta vara din nästa utmaning!
Nu söker vi en social och driven medarbetare som vill bidra till utvecklingen av OC Oscarsons säljteam. Som person inspireras du av utmaningar och drivs av att arbeta mot uppsatta mål. Du är nyfiken i kontakten med andra människor och trivs i en central roll där din sociala förmåga bidrar till goda relationer och din tekniska kunskap bidrar till ordning och reda i digitala register. Vi hoppas att du är en välkomnande person som sprider glädje och positiv energi i din omgivning.
Rollen består till stor del av att svara på inkommande samtal och kundärenden som innefattar registrering av kundorder, svara på förfrågningar, skapa offerter och provutskick, hantering av support- och reklamationsärenden, registrering av nya kunder samt underhållning av verksamhetens dataregister. Du kommer att jobba mot uppsatt försäljningsbudget och stöttar övriga säljteamet genom att koordinera mellan kunder, leverantörer och medarbetare. Du har övergripande koll på verksamhetens orderstock och supportärenden. I syfte att utveckla verksamhetens affärer innefattar tjänsten även uppsökande kontakt mot befintliga kunder och nya potentiella kunder.
Våra kunder jobbar med möbelproduktion och textila inredningar inom våra fyra segment - möbler, hängande textil, marin och fordon. I rollen som Sälj- och kundsupport är det din uppgift att hjälpa våra kunder att välja de bäst lämpade materialen inom ramen för vårt sortiment samt att hitta unika lösningar för att uppnå verksamhetens mål.
För att lyckas i rollen ska du:
Tycka om försäljning och att arbeta med telefon och dator som dina främsta verktyg
Ha god vana av IT & affärssystem vilket gör det enkelt för dig att förstå logik och struktur för hantering av dataregister och tekniska system
Vara lösningsorienterad och skicklig på att sortera, prioritera och utföra uppgifter
Gilla att ta egna initiativ och att samarbeta i team
Bidra med service och visa ett genuint intresse och engagemang för kunden och deras projekt
Vara noggrann och ha ett bra sinne för affärer och siffror
Ha lätt för att kommunicera i tal och skrift på affärsnivå
Ha en bra analytisk förmåga och bidra till utvecklingen av verksamhetens affärer
Vara prestigelös och kavla upp ärmarna när det behövs

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
Svara på inkommande samtal, e-post och supportärenden
Registrera kundorder, bidra till merförsäljning samt koordinera leveranser
Ge förslag på lösningar som vi erbjuder och skicka prover på lämpliga material
Registrera nya kunder och underhållning av verksamhetens kund- och kontaktregister
Kontakta och välkomna nya kunder
Skapar offerter och prover för utskick. Följer upp i syfte att expandera verksamhetens affärer
Utbilda kunder i verksamhetens sortiment, processer och försäljningsvillkor
Delta i utvecklingen av verksamhetens försäljning, support, provhantering och kundportfölj

Du kommer att rapportera internt inom verksamheten.
Tidigare arbetserfarenheter och intressen:
Har tidigare erfarenhet av kundservice, orderhantering och/eller försäljning, gärna inom B2B.
Erfarenhet av affärskommunikation på svenska och engelska, både i tal och skrift
Har erfarenhet eller intresse av möbler och textila inredningar och vill lära dig mer
Erfarenhet eller intresse av att dokumentera och strukturera data i IT-miljö

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet inom tapetseraryrket, möbeltextilier, möbelindustri, inredningsdesign eller av hantverksyrken inom gardiner, marin- eller fordonsinredning. Har du erfarenhet och intresse av att arbeta med sociala medier och kommunikation i text och bild är det ett plus.
Vi erbjuder dig:
En arbetsplats som värderar ett trivsamt, hållbart och lönsamt arbetsklimat
Ett utmanande, inspirerande arbete med stort eget ansvar och möjlighet att påverka
Att bli en del av vårt team med sköna människor som stöttar varandra, har kul tillsammans och vill göra ett bra jobb
Fast månadslön
Resultatbonus vid uppnått resultatmål
Möjlighet till flexibla arbetstider
Telefon och abonnemang som kan användas 24/7
Ett jobb i ett framåtsträvande företag som är öppet för nya möjligheter, utveckling och förbättringar

Välkommen med din ansökan!
Tillträde: Enligt överenskommelse
Placeringsort: Göteborg
Ansökan: Skicka in din ansökan med CV och personligt brev till jobb@ocoscarson.com och ange gärna "Ansökan sälj och kundsupport" i ämnesraden. Alla ansökningar och kontakter behandlas konfidentiellt. Urval och intervjuer sker löpande.
Har du frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta Robert Petersson via mail - robert@ocoscarson.com.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-02-08
E-post: jobb@ocoscarson.com

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Ansökan Sälj & kundsupport".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
O.C. Oscarsons AB (org.nr 556632-2474)
Malmsjögatan 14 (visa karta)
415 05  GÖTEBORG

Arbetsplats
O C Oscarsons AB

Jobbnummer
8378003


Prenumerera på jobb från O.C. Oscarsons AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos O.C. Oscarsons AB: