Sälj/ekonomi/marknadsassistent Till Fti/repa
Brainpeople / Marknadsföringsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla marknadsföringsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Brainpeople i Stockholm,
Solna,
Sollentuna,
Tyresö,
Täby eller i
hela Sverige Sälj/ekonomi/marknadsassistent till Förpacknings- och tidningsinsamlingen (FTI/REPA)
REPA är en del av Förpacknings och Tidningsinsamlingen (FTI) som har till uppgift att se till att förpackningar och tidningar samlas in och återvinns. Det är näringslivets lösning på det lagstadgade producentansvaret för förpackningar av plast, metall, papper/kartong och wellpapp. Genom att företag ansluter sig till FTI löser de en del av sitt producentansvar för förpackningar. Vi har ett rikstäckande insamlingssystem för hushållen med 5 800 återvinningsstationer. Drygt 9 700 företag är idag anslutna till FTI och tillsammans svarar de för över 90 % av de förpackningar som hamnar på den svenska marknaden.
Kontoret i Stockholm ligger centralt beläget på Kungsbron och där arbetar ett fyrtiotal personer.
Arbetsbeskrivning: I dina arbetsuppgifter som sälj/marknads/ekonomiassistent på marknadsavdelningen kommer du att ha en varierande roll. Du kommer bland annat ansvara för att via telefon bearbeta företag att teckna avtal att delta i finansieringen av insamlingssystemet för förpackningar och sedan hjälper du dem att komma igång med redovisningen av förpackningsavgifter. Du kommer också att ha ansvar för våra mindre kunder och hjälpa dem i deras redovisningsarbete och förse dem med information.
I den varierande rollen ingår det att arbeta back-office med administration, registervård, telefon och mail. Du kommer också ha ansvar för inbjudningar som ska skrivas och skickas ut, bokning av konferensanläggningar, ta emot anmälningar, producera informationsmaterial och se till att allt flyter på inför och under eventet. I arbetsuppgifterna ingår det också att vara behjälplig till avdelningens ekonomifunktion, dvs vid arbetstoppar hjälpa till med bland annat kundfaktureringen. Du ingår i ett team men sköter det mesta arbetet självständigt.
Inledningsvis kommer fokus att ligga på marknads- och ekonomiassistentfunktionen och mer fokus kommer att läggas på säljdelen senare under 2011.
Arbetets omfattning: Tjänsten är på heltid, kontorstider och tillsvidare. Du kommer att arbeta som konsult för Brainpeople med goda chanser att så småningom bli rekryterad direkt till FTI. Start snarast.
Kompetenskrav: Vi söker dig som har en utvecklad kommunikationsförmåga och tycker det är roligt och utmanande att jobba med försäljning/information via telefon. Erfarenhet av en liknande position är mycket meriterande. Som person gillar du att arbeta kundfokuserat och är duktig på att skapa långsiktiga relationer. Du måste kunna presentera och formulera dig väl i svenska och engelska och ha vana av Microsoft Office-paket. Att ha arbetat administrativt ses som ett krav samt har du erfarenhet av något ekonomisystem ses det som meriterande.
Personliga egenskaper: Arbetet ställer höga krav på dina personliga egenskaper; för att lyckas bör du ha mycket energi och arbeta målfokuserat, vara envis och övertygande men ändå ödmjuk. Du ska vara lyhörd och bra på att hitta lösningar utifrån kundens behov och FTI:s förutsättningar. Ditt driv och engagemang för frågorna är direkt avgörande för hur väl du kommer lyckas. Det är en fördel om du har lätt för siffror och att snabbt sätta dig in i ny information. Att du har en positiv attityd och arbetar noggrant och strukturerat tar vi för givet.
http://brainpeople.intelliplan.eu/JobAd/JobAd.aspx?Key=Gw27UDttLdhiPZptycRfLw %3d%3d&ActivityNo=360021&Page=Job
Publiceringsdatum2010-12-21Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duAnsökan kan tyvärr inte göras via e-post.
FöretagBrainpeople
AdressBrainpeople
Industrigatan 4A
11246 STOCKHOLM
KontorsadressIndustrigatan 4A
STOCKHOLM
KontaktuppgifterTelefonnummer: 08-4408090
Jobbnummer 806736
Observera att sista ansökningsdag har passerat.