Sales Support till spännande IT-bolag i Borås

Optimum Human Resources AB / Kontorsjobb / Borås
2016-09-16
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sales Support till spännande IT-bolag i Borås" (publicerad 2016-09-26) ⬅️


Visa alla kontorsjobb i Borås, Bollebygd, Svenljunga, Ulricehamn, Alingsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Optimum Human Resources AB i Borås, Göteborg, Nacka, Malmö, Södertälje eller i hela Sverige

Vi växer och söker fler kollegor till vårt dynamiska och erfarna säljteam. I takt med vår tillväxt utökar vi vårt sälj-och marknadsteam med rollen som "Sales Support" för att stödja och effektivisera arbetet från behov till order.

Hos oss på COSMO CONSULT kommer Du få möjligheter att arbeta tillsamammans med flera av Sveriges mest erfarna och kompetenta NAV kollegor. För oss är teamwork en självklarhet och vi hjälps åt att ständigt bli ännu bättre. Vi har sedan starten utvecklat en stark position på den svenska marknaden inom Microsoft Dynamics NAV.

Vi söker dig som är galet bra på service!

I rollen som Sales Support är din huvudsakliga arbetsuppgift att stötta våra säljare under säljprocessen. Rollen innebär även kundkontakt för att följa upp beställningar, kampanjer, kundevent och förfrågningar om information.

Vi har en bred lösningsportfölj relaterad till Microsoft Dynamics NAV och vi ser en spännande resa framåt med Microsofts Företagssystem som är något helt unikt på marknaden. Du kommer ha löpande internationella kontakter inom COSMO-gruppen, bl a med vårt produktbolag i Tyskland, vilka utvecklar nya tjänster och lösningar för att leverera kraften av Microsoft till nytta hos varje kund. Din uppgift kommer även vara att stötta säljarna med information och material som Du inhämtar från Microsoft och andra partners.

Rollen som Sales Support innebär en mycket varierad och spännande vardag där Du bl a kommer ha följande ansvarsområden:

• Underhåll av sälj- och presentationsmaterial

• Support i framtagandet av offerter

• Support i framtagandet av avtal

• Support i uppföljning med kunder

• Orderhantering och uppföljning

• Licensadministration

• Uppföljning av kampanjer för nya och befintliga kunder

För att lyckas i rollen som konsult hos oss tror vi att du:

• Har en övergripande förståelse för systemlösningar och konsultverksamhet samt är bekant med här förekommande generella termer och begrepp

• Har erfarenhet från en serviceinriktad och administrativ roll, gärna från ett IT-bolag.

• Gillar att ge service och har lätt för att ta kontakt med andra

• Är strukturerad och effektiv

• Har god administrativ förmåga

• Trivs i en omgivning med ständig utveckling

• Ser internationella kontakter som en positiv och naturlig del i arbetet

• Har god kommunikationsförmåga i tal och skrift på svenska och engelska. Tyska är meriterande men ej ett krav.

Vi söker Dig som är en förtroendeingivande representant för COSMO CONSULT. Det är även viktigt att Du är ansvarstagande och kan driva Din egen utveckling mot uppsatta mål, även om vi alltid finns där till stöd. För att passa in i vårt team så tror vi att Du trivs att arbeta som en av flera deltagare i ett team med höga ambitioner likväl som att utföra uppdrag på egen hand. Som lagspelare har Du en stark vilja att dela med Dig av Din kunskap till andra samt visar andra respekt och omtanke. I övrigt så är du utåtriktad och noggrann och Du slutför alltid de uppdrag som Du påbörjat.

Placeringsort: Borås

Anställningsform: Tillsvidare

Omfattning: 80-100%

Ansök till:  jobs.sweden@cosmoconsult.com

Låter det intressant? Välkommen med din ansökan snarast, dock senast den 3:e oktober. Ansökningar behandlas löpande och vi rekommenderar Dig därför att ansöka snarast möjligt. Frågor angående tjänsten besvaras av Sales Manager Petter Sångberg på 031-733 35 39.

Om COSMO CONSULT

COSMO CONSULT är en av Europas största leverantörer helt fokuserade på affärssystemlösningar baserade på Microsoft Dynamics. Med 650 anställda är vi specialiserade på implementering och systemadministration av bransch- och affärslösningar baserade på den senaste programvarutekniken. Vi skapar branschorienterade helhetslösningar för medelstora tillverknings-, tjänste- och handelsföretag.

COSMO CONSULT finns i Sverige med 60 medarbetare på 6 orter och fram till juli 2014 hette vi Tectura. Vi hjälper idag 120 svenska företag med att implementera, utveckla och förvalta deras Microsoft Dynamics affärsystem.

COSMO CONSULT sätter människan i centrum. Effektivitet eller ineffektivitet, styrka eller svaghet, glädje eller frustration, framgång eller förlust - detta avgörs alltid av människor. Därför tillhandahåller vi: Affärsprogramvara för människor.

Sökord: Säljsupport, Orderadministration, Kampanjuppföljning, Administration, Koordinator

Varaktighet, arbetstid
80-100 [pr] -

Publiceringsdatum
2016-09-16

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-10-03
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Optimum Human Resources AB

Adress
Optimum Human Resources AB
SVARTMANGATAN 16
11129 Stockholm

Kontorsadress
SVARTMANGATAN 16

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
3053079

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Optimum Human Resources AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Optimum Human Resources AB: