Sales Support och Customer Service
La Lorraine Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kundservicejobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos La Lorraine Sweden AB i Stockholm Sales Support och Customer Service, Sverige och Danmark
Till vårt Supply & Customer Operations Team söker vi nu en ny kollega med goda språkkunskaper i svenska, danska och engelska både muntligt och skriftligt.
Vi erbjuder en arbetsmiljö med högt i tak där det finns möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Tjänsten är en tills vidare anställning med 6 månaders provanställning och du kan antingen arbeta på vårt svenska kontor vid Globen I Stockholm eller med våra danska kollegor Vipperød nära Holbæk.
Din huvudsakliga roll kommer att vara Sales Support; vara kontaktperson för säljarna i Sverige och Danmark och länken mellan säljteamen och Supply & Customer Operations kollegorna I Danmark och Sverige.
Du kommer även att arbeta med Customer Service och orderhantering.
Huvudsakliga uppgifter och ansvar
• Sales Support (65-75%)
o Att förse generell administrativt stöd till vårt lokala säljtema; svara på interna och externa email, förfrågningar och telefonsamtal
o Samla in, redigera och förmedla information från Supply and Customer Operations
o Förmedla information till säljteamet på ett strukturerat sätt
o Uppdatera formulär och system med information från säljteamet
o Dokumentera processer och uppdatera manualer
• Customer Service & orderhantering(25-35%)
o Hantera kundfrågor, order och reklamationer per email och telefon
o Lägga order i SAP
o Kommunicera med lager och speditörer
Kompetens
• God kommunikationsförmåga
• Hög kompetens i att samla och strukturera information
• Goda språkkunskaper i svenska, danska och engelska,både muntliga och skriftliga färdigheter
• Erfarenhet av Excel
Önskvärd kompetens
• Erfarenhet av orderhantering i SAP eller annat ERP
• Kunskap i lagerhantering och logistik
• IT erfarenhet - uppdatera information i CRM eller intranät
Publiceringsdatum2022-12-01Dina personliga egenskaper• Du har en passion och en energi som bottnar i att vilja utveckla affärer
• Du har en förmåga att ta kontakt, och skapa relationer, med människor på många olika nivåer och kan anpassa kommunikationen därefter
• Du har en naturlig förmåga att hitta lösningar, förbättringar och att förenkla processer
• Du har en positiv grundinställning med en doer- attityd
Skicka din ansökan så snart som möjligt till HRAdminLLSE@LLBG.com . Då vi intervjuar löpande ber vi dig inte vänta med att söka tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!
About La Lorraine
La Lorraine Sweden AB, La Lorraine Danmark A/S and La Lorraine Finland Oy are companies under La Lorraine Bakery Group.
Together we form the Nordic Region and support & supply Sweden, Denmark, Norway, Finland, and Iceland with our bake-off and thaw-and-serve brands; Panesco, La Lorraine Baking Passion & Donut worry Be Happy for Retail and Foodservice.
Read more:
www.llbg.com -
www.lalorraine.com -
www.panesco.com -
www.donutworrybehappy.eu Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare La Lorraine Sweden AB (org.nr 556497-0506)
Kontakt Customer Service Manager
Ulrika Brile
u.brile@llbg.com 0722526194 Jobbnummer 7220074
Observera att sista ansökningsdag har passerat.