Sales Support och Customer Service

La Lorraine Sweden AB / Kundservicejobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kundservicejobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos La Lorraine Sweden AB i Stockholm

Sales Support och Customer Service, Sverige och Danmark



Till vårt Supply & Customer Operations Team söker vi nu en ny kollega med goda språkkunskaper i svenska, danska och engelska både muntligt och skriftligt.

Vi erbjuder en arbetsmiljö med högt i tak där det finns möjlighet att växa och utvecklas tillsammans med engagerade kollegor. Tjänsten är en tills vidare anställning med 6 månaders provanställning och du kan antingen arbeta på vårt svenska kontor vid Globen I Stockholm eller med våra danska kollegor Vipperød nära Holbæk.

Din huvudsakliga roll kommer att vara Sales Support; vara kontaktperson för säljarna i Sverige och Danmark och länken mellan säljteamen och Supply & Customer Operations kollegorna I Danmark och Sverige.

Du kommer även att arbeta med Customer Service och orderhantering.

Huvudsakliga uppgifter och ansvar
• Sales Support (65-75%)
o Att förse generell administrativt stöd till vårt lokala säljtema; svara på interna och externa email, förfrågningar och telefonsamtal
o Samla in, redigera och förmedla information från Supply and Customer Operations
o Förmedla information till säljteamet på ett strukturerat sätt
o Uppdatera formulär och system med information från säljteamet
o Dokumentera processer och uppdatera manualer
• Customer Service & orderhantering(25-35%)
o Hantera kundfrågor, order och reklamationer per email och telefon
o Lägga order i SAP
o Kommunicera med lager och speditörer

Kompetens
• God kommunikationsförmåga
• Hög kompetens i att samla och strukturera information
• Goda språkkunskaper i svenska, danska och engelska,både muntliga och skriftliga färdigheter
• Erfarenhet av Excel

Önskvärd kompetens
• Erfarenhet av orderhantering i SAP eller annat ERP
• Kunskap i lagerhantering och logistik
• IT erfarenhet - uppdatera information i CRM eller intranät


Publiceringsdatum
2022-12-01

Dina personliga egenskaper
• Du har en passion och en energi som bottnar i att vilja utveckla affärer
• Du har en förmåga att ta kontakt, och skapa relationer, med människor på många olika nivåer och kan anpassa kommunikationen därefter
• Du har en naturlig förmåga att hitta lösningar, förbättringar och att förenkla processer
• Du har en positiv grundinställning med en doer- attityd


Skicka din ansökan så snart som möjligt till HRAdminLLSE@LLBG.com . Då vi intervjuar löpande ber vi dig inte vänta med att söka tjänsten. Vi ser fram emot din ansökan!



About La Lorraine
La Lorraine Sweden AB, La Lorraine Danmark A/S and La Lorraine Finland Oy are companies under La Lorraine Bakery Group.

Together we form the Nordic Region and support & supply Sweden, Denmark, Norway, Finland, and Iceland with our bake-off and thaw-and-serve brands; Panesco, La Lorraine Baking Passion & Donut worry Be Happy for Retail and Foodservice.
Read more: www.llbg.com - www.lalorraine.com - www.panesco.com - www.donutworrybehappy.eu

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
La Lorraine Sweden AB (org.nr 556497-0506)

Kontakt
Customer Service Manager
Ulrika Brile
u.brile@llbg.com
0722526194

Jobbnummer
7220074

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från La Lorraine Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos La Lorraine Sweden AB: