Sales Support Coordinator till Seago Line!
Adecco Sweden AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säljarjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Trivs du med att arbeta i ett högt tempo med fokus på kundservice, administration och många kontaktytor? Vill du ingå i ett högpresterande team med kunden i fokus? Vi på Adecco Office & HR ger dig möjligheten att utvecklas som Sales Support Coordinator på Seago Line!
Publiceringsdatum2017-01-23Om tjänstenSeago Line bildades 2011 som ett tillägg till affärsverksamheten Maersk Line. Som en del av A.P. Möller - Maersk-koncernen, så är Seago Line inriktade på Medelhavsområdet och den Europeiska containermarknaden. Verksamheten är en fristående juridisk enhet och verkar fullt som en helt självständig affärsenhet. Seago Line sysselsätter 350 kollegor i fler än 250 länder i hela regionen, och har sitt huvudkontor i Köpenhamn samt driver fler än 70 fartyg.
I rollen som Sales Support Coordinator kommer du att arbeta med att stötta säljare och hjälpa kunder med frågor. Rollen är bred och du kommer agera som spindeln i nätet med många kontaktytor. Du kommer att skicka ut offerter och sköta merförsäljning samt administrera orders från kunder och säljare.
Ditt huvudsakliga ansvarsområde kommer att innefatta:
• Utifrån en mycket god kundkännedom ge kundbemötande i världsklass samt stötta säljarna i deras vardag.
• svara på frågor om deras produkter och tjänster samt sköta merförsäljning.
• Skicka ut offerter och administrera i deras interna system.
Om dig
Har du tidigare arbetat som innesäljare eller med brett administrativt arbete kommer du trivas väl i denna roll. Vi ser att du har goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift och är en van datoranvändare, vad gäller både Officepaketet och olika affärssystem. Har du erfarenhet inom logistik branschen är detta meriterande.
Viktigt för tjänsten är:
• God vana av administrativt arbete och Microsoft Office
• Erfarenhet av att arbeta med customer service och/eller sales support
• Behärskar det engelska samt svenska obehindrat i tal och skrift
För att trivas på den här arbetsplatsen är du en person som trivs i en fartfylld miljö, där du får arbeta med många uppgifter parallellt. Som person är du kundorienterad och service minded där du drivs av att leverera utomordentlig kundservice. Vidare är du en teamplayer med god kommunikativ förmåga som tycker om att interagera med andra människor. Med förmåga att lösa problem snabbt och en positiv inställning hanterar du det höga tempo som råder och en föränderlig arbetsmiljö. Nya utmaningar ser du som positivt då du har en stark vilja att utvecklas och lära dig nya saker.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Om anställningen
Tjänsten som Sales Support Coordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult kommer du få en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är till att börja med på 1 år och för rätt person finns det stora möjligheter till att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Seago Line.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.
Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Ida Matthiasson på 031-725 45 44.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktIda Matthiasson 0317254544
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG
KontorsadressÖstra Hamngatan 26-28
Jobbnummer 3275751
Observera att sista ansökningsdag har passerat.