Sales Support Coordinator till Maersk Line!

Adecco Sweden AB / Butikssäljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla butikssäljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige

Trivs du med att arbeta i en stöttande funktion med fokus på internationella relationer, service och långsiktig kundvård? Vill du ingå i ett högpresterande team med kunden i fokus? Adecco söker nu dig som vill arbeta i en internationell och utmanande affärsmiljö hos vårt kundföretag Maersk Line!

Publiceringsdatum
2017-07-07

Om tjänsten
Maersk Group är en global koncern med verksamhet i 130 länder och drygt 89000 anställda världen över. Koncernen är verksam inom flera olika områden, bland annat containerfrakt, terminalhantering och oljeframtagning. Koncernen har huvudkontor i Köpenhamn och en årlig omsättning på 48 miljarder dollar. Maersk Line ansvarar för de sjötransporter som företaget erbjuder och är världsledande inom sin bransch. Företaget är känt för sina pålitliga, flexibla och miljöeffektiva transporter med kunden i fokus. Du kommer att arbeta i ett skandinaviskt kluster med placering i Göteborg. På kontoret i Göteborg arbetar säljare, kundservice och logistiker tillsammans för att möta behovet hos alla 59000 kunder världen över.

I rollen som Sales Support Coordinator kommer du att arbeta i en internationell och utmanade affärsmiljö som karaktäriseras av starkt kundfokus och högt tempo. Du kommer att ingå i ett dynamiskt och mångfaldigt team där du kommer att arbeta i ett öppet kontorslandskap.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kan komma att innefatta:
• Bygga långsiktiga kundrelationer, hjälpa kunden med frågor kring deras förfrågningar.
• Att tillsammans med kundansvarig, ansvara för säljaktiviteter mot kund
• Aktivt delta i försäljningsmöten och arbeta tillsammans med dina kollegor för att nå uppsatta mål
• Ha kontakt och kommunicera med interna intressenter och Business service center, globalt

Vidare ansvarar du för att löpande arbeta för att förbättra processer, både på kund- som processnivå.

Om dig
Vi söker dig som har erfarenhet av att arbetet inom sjöfartsindustrin och har god förståelse för transportprocessen. Om du har en utbildning inom logistik är detta fördelaktigt. Du behärskar det svenska språket obehindrat i tal samt skrift och då du kommer att arbeta i en internationell miljö ser vi även att du hanterar det engelska språket obehindrat. Vidare har du goda datakunskaper och är van vid att arbeta med affärssystem som verktyg.

Som person trivs du i en fartfylld och snabbrörlig miljö, där du har en god förmåga att hantera flera uppgifter parallellt. Du är kundorienterad och serviceminded med engagemanget att leverera exceptionell service. Vidare är du en lagspelare med god kommunikativ förmåga som tycker om att interagera med andra människor. Med din goda problemslösande förmåga och positiva attityd så kommer du att lyckas med det höga tempot som är likväl som en föränderlig arbetsmiljö. Du ser positivt på nya utmaningar och du har ett starkt driv efter att få utvecklas i din roll. Vi ser även att du är självgående, tar ansvar och är driven i din person.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som Sales Support Coordinator är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden. Uppdraget är på 3 månader, men för rätt person kan det eventuellt finnas möjlighet till förlängning.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov, finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Om ansökan
Tjänsten ska tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker därför löpande under ansökningstiden. Du ansöker genom att registrera dig via formuläret nedan. Bifoga CV och personligt brev.

Första steget i vår rekryteringsprocess är att du kommer få ett eller flera tester skickade till din e-mail. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Caroline Carlsson på 031 - 725 45 39.

Välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-07-14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Caroline Carlsson 031-725 45 39

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Östra Hamngatan 26-28
41109 GÖTEBORG

Kontorsadress
Östra Hamngatan 26-28

Jobbnummer
3596970

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: