Sales Support Agent till Hemfrid i Stockholm

Hemfrid i Sverige AB / Säljarjobb / Stockholm
2022-07-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Sales Support Agent till Hemfrid i Stockholm" (publicerad 2022-07-22) ⬅️


Visa alla säljarjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hemfrid i Sverige AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Hemfrid är företaget som har varit med att bygga en helt ny bransch, hushållsnära tjänster. Just nu är vi inne i en stark tillväxtfas och rekryterar en Sales Support Agent till vårt huvudkontor i Stockholm. Med många nya projekt och utmaningar framför oss söker vi nu Dig som är affärsdriven, kundfokuserad och brinner för att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen!

Publiceringsdatum
2022-07-06

Arbetsuppgifter
I rollen som Sales Support Agent arbetar du med att skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen i relationen till våra potentiella och befintliga kunder som passar kunden och dennes hem. Du ansvarar för kundvård och merförsäljning både till nya och befintliga kunder via framförallt telefon och mail. Hemfrid är snabbt växande och för att trivas bra i rollen tror vi att du älskar service och försäljning. Rollen och avdelningen följs upp och drivs av resultat och att arbeta i team.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är att aktivt och behovsanpassat hjälpa befintliga kunder med sina abonnemang och bokade tjänster samt att aktivt och hantera potentiella nya kunder för att boka in våra tjänster. Du har ett stort ansvar för att säkerställa hög kundnöjdhet och arbetar i varje moment med att uppnå kundens förväntningar. Du arbetar i ett team som består av flertalet kollegor med samma arbetsuppgifter och samverkar med övriga enheter i laget runt kunden. I arbetet som Sales Support Agent arbetar du efter Hemfrids fastställda processer och rutiner samt är ansvarig för att kontinuerligt arbeta med att förbättra dessa.

I din roll verkar du även som ett stöd för andra medarbetare inom organisationen för säljretorik och försäljningsråd. Du följs upp på måltal så som konverteringsgrad, omsättning, kundnöjdhet.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter kommer att innefatta:

Existerande kundhantering

• Strukturerad och kontinuerlig kvalitetsuppföljning av Hemfrids kunder
• Proaktiv och långsiktig planering för hantering av kundens abonnemang
• Merförsäljning och uppförsäljning för Hemfrids kunder
• Löpande uppföljning av avslutad kund
• Hantering av tjänster i CRM-system

Intressenthantering

• Hantering och bearbetning av intressenter för Hemfrids tjänster
• Hantering av tjänster i CRM-system

Administration

• Dokumentera kundärenden enligt satta processer och rutiner i Hemfrids kundsystem

Dina personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid din personlighet och för att lyckas och trivas i rollen tror vi att du är resultatorienterad och brinner för service. Vi tror även att du får energi av att umgås med nya människor och trivs med att ha många kontaktytor. Det är en självklarhet för oss att du är engagerad, serviceinriktad och alltid sätter kunden i fokus. Du hittar smarta, hållbara lösningar och verkar för att Hemfrid vill skapa den mest omtänksamma kundupplevelsen.

Vi är i en stark tillväxtfas vilket innebär att du behöver vara flexibel och förändringsbenägen. Vi ser att du gillar att ta egna initiativ till förbättringar och vill arbeta på ett företag där du får vara med och påverka både din egen karriärsresa och vår resa. Hos oss på Hemfrid är den ena dagen inte är den andra lik.

Utöver ovan ser vi att du har nedan kvalifikationer för att vara aktuell för tjänsten:

• Har tidigare arbetslivserfarenhet från försäljning och/eller bokning
• Har erfarenhet från servicebranschen i en tidigare roll som ex. kundservicemedarbetare/säljare/koordinator eller motsvarande
• Starkt meriterande om du arbetat med tjänsteförsäljning sedan tidigare
• God språkkompetens i svenska samt engelska
• Van att arbeta i olika system
• Arbetat i något CRM-system sedan tidigare (meriterande om du arbetat i Salesforce)

Vi erbjuder

Hos oss får du goda möjligheter att utvecklas i en organisation som har stor trovärdighet på marknaden och som aldrig står stilla. Som Sales Support Agent räknar vi med att du vill bidra med dina idéer och förbättringstänk, vilket du ges stora möjligheter till. På Hemfrid får du vara med på en unik tillväxtresa med fokus på att ta tjänster i hemmet till nästa nivå. Självfallet har vi kollektivavtal, individuell lönesättning, goda förmåner och utbildningar.

Hemfrid har dessutom utsetts till ett av 2021-års Karriärföretag och har under åren fått utmärkelser så som Mäster-Gasell, ett av Sveriges 12 Best Managed Companies och har även tilldelats priset Digital Workplace Award.

Övrig information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid (40 h/v) med inledningsvis sex månader provanställning och start omgående enligt överenskommelse.

Du kommer arbeta på vårt kontor i Stockholm, Södermalm där du arbetar tätt med Stockholmskontorets Delivery Manager och dina kollegor.

Så ansöker du
Har du kommit såhär långt? Då låter kanske ovan beskrivning som något för dig! Välkommen att skicka in din ansökan via vårt ansökningsformulär. Vi rekryterar löpande och kommer tillsätta tjänsten så snart vi hittat rätt kandidat.

För att kunna göra en så rättvis och objektiv bedömning som möjligt använder vi oss av urvalstester i denna rekrytering.

Har du frågor kring tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen att kontakta Clara Ström, Talent Acquisition Partner, på rekrytering@hemfrid.se.

Välkommen till Hemfrid!

Om Hemfrid

Hemfrid startade 1996 som enkel idé om hur fler ska orka mer. Vi är idag runt 2 400 medarbetare från över 40 olika länder över hela världen som hjälper våra kunder med städning, barnpassning, flytt, fönsterputs och många andra tjänster i hemmet. Att förenkla vardagen för våra kunder är vår främsta drivkraft. Vårt huvudkontor finns i Stockholm och vi bedriver även verksamhet i Göteborg, Malmö, Linköping, Uppsala och Västerås med omnejd. Läs gärna mer om oss på hemfrid.se.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse

Ersättning
Lön enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-08-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Hemfrid i Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Hemfrid i Sverige AB (org.nr 556529-8444)

Arbetsplats
Hemfrid

Jobbnummer
6803573

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hemfrid i Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hemfrid i Sverige AB: