Sales Planning & Distribution Administrator till Kista
Adecco Sweden AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Tycker du om att arbeta med siffror, Excel och koordinering? Är du serviceminded och har analytisk förmåga? Då har vi på Adecco det perfekta uppdraget för dig med start omgående hos vår kund i Kista!
Publiceringsdatum2019-02-06Om tjänstenSom Sales Planning & Distribution Administrator kommer du ingå i ett team av 5 personer där du huvudsakligen kommer stötta dina kollegor administrativt med forecast, produktionsplanering, lösa problem gällande orderläggning, skapa rapporter etc. Du kommer även ha kontakt med återförsäljare vilket ställer krav att du är serviceminded och har god kommunikativ förmåga.
I din roll som Sales Planning & Distribution Administrator kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Supportera ditt team administrativt
• Samla in försäljningsresultat, skapa/uppdatera rapporter, forecast
• Lösa problem gällande orderläggning
• Produktionsplanering
• Ha kontakt med återförsäljare.
Vi söker dig som har erfarenhet från en administrativ eller koordinerande roll. Du har mycket goda kunskaper i Excel och en analytisk förmåga. Vidare ser vi att du trivs med att arbeta i en supporterande roll och är en god teamplayer. Språkkunskaper i danska är meriterande för denna tjänst.
Viktigt för tjänsten är:
• Mycket goda kunskaper i Excel
• Analytisk förmåga
• Serviceminded samt teampalyer
• Behärskar svenska och engelska i tal och skrift.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Att arbeta som konsult på Adecco
Tjänsten är en del av vår personaluthyrning. Du är anställd av oss på Adecco men arbetar ute hos våra kunder. Att vara ambulerande konsult innebär att man blir anställd av oss Adecco för att utföra arbete i kundföretag och vars arbetsplats, arbetstid och arbetsuppgifter sålunda kan variera inom ett överenskommet tjänstgöringsområde.
Om anställningen
Tjänsten som Sales Planning & Distribution Administrator är ett konsultuppdrag med start omgående. Till att börja med är uppdraget på 1 år. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden och börjar med 6 månaders provanställning.
Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.
Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.
Om ansökan
Tjänsten skall tillsättas omgående och rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och ansök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".
* Första steget i vår rekryteringsprocess är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan. Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
* Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
* Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.
Vänligen notera att vi i vissa av våra processer även använder videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:
Jelena Dogas via 073 - 684 72 92
Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-03-05
Ange följande referens när du ansöker: ref-28861
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJelena Dogas
FöretagAdecco Sweden AB
AdressAdecco Sweden AB
Svetsarvägen 8
17141 SOLNA
KontorsadressSvetsarvägen 8
Jobbnummer 4597734
Observera att sista ansökningsdag har passerat.