Sales & Logistic Coordinator

Sjöstrand Trading AB / Logistikjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla logistikjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Sjöstrand Trading AB i Stockholm

Om Sjöstrand
Grundat i Stockholm, Sverige med ambitionen att skapa världens vackraste och mest hållbara kaffemärke. Sjöstrand har utvecklats med ett kompromisslös fokus på att skapa hög kvalitet och smak.
Med strävan efter en stilren maskin som påminner om den klassiska italienska baristadesignen, begav vi oss ut på en resa för att omdefiniera konsten att brygga kaffe, med fokus på fantastisk design och estetik.
Vi är ett snabbväxande företag på den internationella kaffemarknaden och vi har förändrat konceptet för kapselkaffe från en av de värsta miljöbovarna till en harmonisk kombination av svensk design och hållbarhet.
Om rollen:
Vi letar nu efter en Sales & Logistic coordinator att ansluta sig till vårt snabbväxande team av högt passionerade och engagerade medarbetare. Vi är ett entreprenörsföretag så du kommer att vara involverad i många olika uppgifter. Vi söker därför en proaktiv individ med en "can do"-attityd som har förmågan att ta eget ansvar och ägandeskap. Vi letar efter någon med mycket passion och entusiasm som vill växa sin karriär tillsammans med oss.
Arbetsuppgifter:
Orderhantering, transportbokning och löpande fakturering mot samtliga samarbetspartners (återförsäljare, distributörer och leverantörer)
Agera kontaktperson till företagets 3PL partner, säkerställa en effektiv logistikhantering (inbound/outbound)
Hantering av lagernivåer och prognostisering
Ansvarig för produktionsplanering och inköp mot leverantör
Leveransbevakning och avvikelsehantering
Agera superuser i affärssystem (administrering av artikel- och kunddata samt översikt över integrationen mellan affärssystem, WMS, e-com och BI-system)
Säkerställa att vi efterlever producentansvar på de marknader vi levererar till
Compliance rapportering
Agera stöd vid inventering, revision samt vid månads- och bokslut

Publiceringsdatum
2024-02-28

Profil
Vi söker dig som är strukturerad och noggrann och kan samarbeta lika bra i team som du klarar av självständigt arbete. Vidare är du engagerad och har en förmåga att ta hänsyn till detaljer likväl som att se och skapa dig en helhetsbild för att kunna genomföra ditt arbete med hög kvalité. Du är duktig på att kommunicera på alla nivåer, både internt och externt.
3-5 års arbetslivserfarenhet inom en liknande roll
En formell utbildning inom Supply Chain/Inköp/Logistik eller Finans
Erfarenhet av att arbeta med ett ERP-system som Fortnox eller linkande
Bekväm att arbeta med Excel
Ett intresse för att utveckla och optimera arbetsprocesser
Du talar flytande svenska och engelska, både verbalt och skriftligt. Extra språkkunskaper är en fördel.

Viktiga egenskaper:
Du är en problemlösare med förmågan att ta ägandeskap för ditt område, för att proaktivt och konsekvent utveckla processer
Du är extremt organiserad och analytisk
Stark kommunikatör både i tal och skrift
Du gillar att arbeta i en snabbrörlig start-up miljö
Du kan anpassa dig i en dynamisk, ständigt föränderlig miljö

Det här är en heltidstjänst, tillsvidareanställning med utgångspunkt från vårt kontor på Kungsgatan 60, Stockholm.
För din ansökan, skicka ditt CV och personliga brev till John Ekeberg, john.ekeberg@sjostrandcoffee.com

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-15
E-post: john.ekeberg@sjostrandcoffee.com

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "Sales & Logistic Coordinator".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Sjöstrand Trading AB (org.nr 556936-2535)

Kontakt
John Ekeberg
john.ekeberg@sjostrandcoffee.com
0708112136

Jobbnummer
8503241

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Sjöstrand Trading AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Sjöstrand Trading AB: