Sales & Contract Manager Till Eurenco Bofors AB

Personalpoolen Mellansverige AB / Försäljningsjobb / Karlskoga
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla försäljningsjobb i Karlskoga, Lekeberg, Degerfors, Nacka, Storfors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB i Karlskoga, Degerfors, Hallsberg, Nora, Laxå eller i hela Sverige

Personalpoolen är totalleverantör inom området rekrytering, bemanning samt olika interimslösningar. Vi har kontor i Örebro och har hela Sverige som arbetsområde. Vi har funnits sedan 2003 och under de här åren har vi rekryterat och bemannat personer till både statliga myndigheter och till näringslivet.

EURENCO Bofors, som ingår i EURENCO-koncernen, har idag ca 200 anställda och utvecklar och producerar krut och sprängämnen för både civil och militär marknad.
All försäljning i EURENCO-koncernen sköts via affärsenheter, sk Business Unit's, där Business unit warehead, medium- & large caliber sköter försäljningen av militära produkter tillverkade både i enheten i Frankrike och i Karlskoga. Våra kunder finns spridda över hela världen, med fokus på Europa och USA.

Vi behöver förstärka vår organisation och därför anställa en ny Sales & Contract Manager för affärsenheten Warhead, medium & large caliber ( militära produkter).

En av våra medarbetare har valt att gå vidare utanför EURENCO, därför söker vi nu en ersättare, med placering i Karlskoga.

Vi söker nu dig som vill arbeta med att vårda och utveckla våra kundrelationer från "ax till limpa".
Du kommer att arbeta med många olika avtal, många av dem är sk mindre avtal som har en kortare projekttid. Tjänsten innefattar en del resande, ca 20-40 dagar/år, framförallt i Europa.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:

att arbeta med försäljning vilket också innebär handläggning av förfrågningar, offertskrivande och beställningar inom aktuell region och produktområde

att ansvara för "dina" offert- och kontraktsgenomgångar med berörda parter inom koncernen

att löpande hålla uppföljning gällande förfrågningar, offerter, kontrakt, marknadsbudget och prognoser

uppföljning samt rapportering av erhållna och levererade kontrakt

Din kompetens och profil:

Du har en god utbildningsbakgrund, från högskola alt universitet

Du är en god representant för företaget, både gällande försäljning och inte minst rent administrativt

Du är en person som uppskattar att arbeta långsiktigt och strukturerat

Du har en stor, egen drivkraft - både gentemot våra kunder likväl som mot den egna organisationen

Nyfikenhet, engagemang kring att produktionen levererar enligt utsatt tidplan

Självständighet, samtidigt som Du uppskattar dina kollegor som du dagligen samarbetar med

En god dokumenterad, internationell försäljningserfarenhet, gärna från teknisk försäljning

Goda datorkunskaper, framförallt Office-paketet

Då merparten av kunderna finns ute i Europa kräver vi goda kunskaper i likväl svenska som engelska, i tal och skrift.

Låter det här intressant, eller har du kanske frågor kring tjänsten? Då är Du välkommen att ringa till rekryteringskonsult Åsa Quarfordt på Personalpoolen Mellansverige AB på telefon 019-12 60 49.
Din ansökan med personligt brev och CV vill vi ha snarast, dock senast den 29:e maj 2016.

Välkommen med Din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Rekrytering

Publiceringsdatum
2016-05-11

Ersättning
Månatlig löneutbetalning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Quarfordt, Rekryteringskonsult 019-12 60 49

Företag
Personalpoolen Mellansverige AB

Adress
Personalpoolen Mellansverige AB
Engelbrektsgatan 8
70142 ÖREBRO

Kontorsadress
Engelbrektsgatan 8 70142 ÖREBRO

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2836284

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Personalpoolen Mellansverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Personalpoolen Mellansverige AB: