Sales Information Manager

Telenor Sverige AB Channels / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Telenor Sverige AB Channels i Stockholm, Solna, Huddinge, Järfälla, Sollentuna eller i hela Sverige

Channels ansvarar kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet för alla Telenors fysiska försäljningskanaler - butiker, shop-in-shop och externa återförsäljare - samt kundservice.

Telenor Sverige levererade år 2015 tjänster till drygt 2,5 miljoner mobilabonnenter, cirka 645 000 bredbandskunder och en halv miljon tv-kunder. Vår omsättning år 2015 var cirka 13 miljarder kronor (2015) och vi hade cirka 1 900 anställda. Bland våra varumärken finns Telenor, Bredbandsbolaget, Vimla och Ownit.

Sales Information Manager Idag är det aldrig långt till en surfplatta eller dator. Mobilen är vår bästa vän. Och det kommer ständigt nya lösningar, som gör det digitala livet enklare och roligare. Ändå har den digitala revolutionen bara börjat. Utvecklingen rusar vidare. Snart kommer det vara möjligt att se, uppleva och göra saker vi ännu bara drömmer om.

Det är här Telenor kommer in.

Vi för människor närmare varandra och ger dem tillgång till den allra senaste tekniken. Vi står mitt i den digitala förändringen. Vi lever och utvecklas med den. Nu behöver vi din hjälp för att utvecklas ännu mer.

Vilka är vi? Telenor Sverige och affärsområdet Channels står inför en spännande digital transformationsresa som du nu har en möjlighet att bli en nyckelperson i. Channels ansvarar för alla fysiska kanaler samt kundservice kopplat till kundupplevelse, tillväxt och lönsamhet. Du blir en del av det team som har det tvärfunktionella ansvaret för att driva strategin och utvecklingen för affärsområdet.

I Sales Operations är vi idag 6 personer och vårt främsta ansvar är att supporta våra regioner och säljkanaler med säljstöttande material och säkerställa en hög kunskap om marknadskoncept, produkter samt kampanjmaterial för att Telenor ska vara det självklara alternativet för kunder i deras digitala liv.

Vad gör en Channels Information Manager? I rollen har du övergripande ansvar för kommunikation ut till säljledet inom Channels. Du har stor påverkan på utveckling av de verktyg, plattformar och processer som används för kommunikation inom kundfront. Vidare arbetar i nära relation med de personer som ansvar för de redaktionella bitarna på vår interna informationsplattform. Du ansvarar för att rätt information når rätt person, i rätt tid och via rätt kanal. Ansvaret innebär bl.a. att du kommer att vidareutveckla de verktyg vi använder idag och paketera information på ett relevant och enkelt sätt utan att för den skull kompromissa på kvalitet.

I Go To Market-flödet är du involverad i tidigt skede för att i god tid kunna inleda produktion av material anpassat mot samtliga säljkanaler inom Channels i tätt samarbete med Campaign Manager.

Passar du ihop med oss? Vi söker dig som har:

3-5 års erfarenhet av likande roll Stor erfarenhet och kompetens inom e-learning, film, webb, presentationsmaterial och digital kommunikation Utbildning inom kommunikation och social media - Du bör ha kommunikations/informationsutbildning från högskola eller universitet Goda kunskaper i SiteVision, Tridion eller liknande publiceringsverktyg är meriterande Mycket goda kunskaper i Office paketets alla delar, framför allt stor förmåga att skapa informativ, säljande och pedagogiska presentationer i Powerpoint. Du gillar att sitta i en "spindel i nätet"-roll med högt arbetstempo God förståelse för tekniska lösningar så som CMS, LMS och andra kommunikationsplattformar Erfarenhet av arbete med innehållsproduktion för olika typer av media. Du ska ha en god språklig förmåga och lätt för att uttrycka dig både muntligt och skriftligt
Du har en god förståelse av försäljning och kan paketera försäljningsinformation på ett pedagogiskt och säljande sätt så att kundfront förstår och kan ta till sig informationen i dialogen med kunder. Du är duktig på att kommunicera i såväl skrift som i bilder, e-learning eller rörligt format. Givetvis strukturerar du information för att tillgodose behoven och förståelsen hos den tilltänkta målgruppen. Som person skapar du goda relationer till vår kundfront och du har förmåga att bygga starka och effektiva kontaktnätverk inom organisationen.

Vidare vågar du utmana och tänka nytt. Vi går igenom en digital transformation vilket behöver tillämpas i vår interaktion med kundfront. Du söker ständigt möjlighet till förbättring och genom din kreativitet skapar du nya idéer och presenterar nya infallsvinklar inom ditt expertområde. Sist men inte minst är du en kreativ och glad person som gillar att ha kul på jobbet.

Våra värderingar genomsyrar allt vi gör och det är viktigt att dina personliga värderingar överensstämmer med våra. Vi inspirerar, vi håller vad vi lovar, vi visar respekt mot kunder och kollegor och vi gör saker enklare - vi är Telenor.

Vill du skapa framtiden med oss? Välkommen att söka tjänsten vi länken "Ansök nu". Vi arbetar löpande med denna rekrytering och vill därför ha din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2017-01-22. Vi ser fram emot din ansökan!

Har du frågor? Vill du veta mer om tjänsten, kontakta Sara Wiik, rekryterande ledare, 073-369 00 16, sara.wiik@telenor.se . Vill du veta mer om rekryteringsprocessen, kontakta Viveka Eckemo, Channels HR Manager, 073-441 70 96, viveka.eckemo@telenor.se .

Följ oss gärna på Facebook på " Telenor Karriär" och på LinkedIn " Telenor Group " där vi delar med oss av vilka vi är: våra medarbetare, vår kultur och våra karriärmöjligheter!



Placeringsort:Stockholm

Anställningsform:Tillsvidare

Varaktighet, arbetstid
Kontorstider .

Publiceringsdatum
2016-12-22

Ersättning
Månadslöm

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Se kontaktuppgifter i annons

Företag
Telenor Sverige AB Channels

Adress
Telenor Sverige AB Channels
Katarinavägen 15
11688 Stockholm

Kontorsadress
Katarinavägen 15

Jobbnummer
3229089

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Telenor Sverige AB Channels

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Telenor Sverige AB Channels: