Sales Executive - International Financial Services

Staria Sweden AB / Säljarjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säljarjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Staria Sweden AB i Göteborg, Stockholm eller i hela Sverige

Vill du förena din finansiella expertis med ditt intresse för kommunikation och försäljning?
Vi söker nu en Sales Executive till försäljning av våra finansiella tjänster riktade mot internationella kunder. Om du vill vara en avgörande faktor till vår tillväxt, trivs med att bygga relationer, utforska nya affärsmöjligheter och arbeta i en samarbetsdriven miljö, fortsätt då läsa!
Om rollen
Staria är den enda aktören i Europa som kan erbjuda internationell redovisnings- och payrolltjänster till kunder i över 40 länder runt om i världen. Det som särskiljer oss från andra konkurrenter på marknaden är att vi vill och kan följa med på våra kunders internationella tillväxtresa. I rollen som Sales Executive - International Financial Services, kommer du arbeta med försäljning av våra redovisnings- och payrolltjänster gentemot just internationella kunder. I nära samarbete med kollegor (fellow Starians), kommer du ta att:
Delta i mässor och evenemang
Prospektera
Driva säljprocessen framåt
Skapa offerter och avtal

Vi värdesätter proaktivt engagemang, även om cold calling inte krävas i denna roll, så är du en ambassadör för vår produkt och får kontakt med potentiella kunder via diverse plattformar, exempelvis Hubspot och LinkedIn. I denna roll ansvarar du för hela försäljningsprocessen och banar väg för vår fortsatta tillväxt.
På Staria värdesätter vi flexibilitet och arbetar därför efter en hybridmodell. Du är därmed varmt välkommen till våra mysiga kontor runt om i landet (Göteborg , Jönköping, Halmstad, Stockholm och Malmö), men du har också möjligheten att arbeta på flexibelt på distans.
Vad vi letar efter?
För att lyckas i denna roll tror vi att du har en universitetsexamen inom ett ekonomirelaterat område. Du har en gedigen förståelse för grundläggande ekonomiadministration, inklusive redovisning, finansiell rapportering och budgetering samtidigt som du har tidigare erfarenhet eller ett intresse för försäljning.
För att trivas i rollen tror vi att du gillar att närverka, och bygger nya och starka relationer genom en tydlig och effektiv kommunikation.
Ett intresse för tillväxtföretag och affärsmannaskap är fördelaktigt för att lyckas navigera effektivt inom branschen. I och med att vi arbetar med längre försäljningscykler är ett systematiskt arbetssätt och uthållighetstänkande avgörande i denna roll. Flytande svenska och fullständiga yrkeskunskaper i engelska är nödvändiga.
Varför Staria?
Vi erbjuder en spännande möjlighet att arbeta med tjänster och produkter som kan tas till den internationella marknaden. Vi tillhandahåller stöd när det gäller marknadsföring, affärsutveckling, produkthantering och pre-sales, vilket ger dig ytterligare möjlighet att briljera i din roll. På Staria främjar vi en tillväxtorienterad miljö, och din karriär kommer att utvecklas tillsammans med vår organisation. Vårt säljteam har en stark känsla av kamratskap och samarbete, där kollegor bryr sig om varandra och arbetar tillsammans mot gemensam framgång. Vi prioriterar en stödjande miljö framför hård konkurrens, vilket gör att alla kan trivas och glädjas åt det de gör. Lär känna ditt potentiella framtida team här: https://www.youtube.com/watch?v=xq2yDctvig4
På Staria kommer du att vara en del av en stabil, framgångsrik och internationell organisation där expertis i toppklass möter en vänlig, låghierarkisk arbetsmiljö. Vi prioriterar ditt välbefinnande och din utveckling och har erhållit Future Workplaces-certifieringen som ett bevis på vår utmärkta medarbetarerfarenhet.
Vi erbjuder dig genuint flexibla arbetstider och alternativ för distansarbete, även från utlandet. Samtidigt erbjuder vi möjligheter att få kontakt med dina kollegor genom kontorsfrukostar, team-dagar och evenemang.
Låter detta intressant?
Ansök då genom att skicka in ditt CV på engelska och med relevant erfarenhet senast 18e december, 2023. Vi arbetar med löpande urval och är redo att snabbt gå vidare med en lämplig kandidat.
Om du har några frågor kring rollen, tveka inte att kontakta vår Country Manager, Carl Johan Ahlsell, på tel. +46 702 6311 45 eller carljohan.ahlsell@staria.com.
Om du har frågor angående rekryteringsprocessen kan du kontakta ansvarig rekryterare Emina Dedeic på emina.dedeic@staria.com. Observera att vi av GDPR-skäl endast tar emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
• ----------
Staria grundades i Finland 2003. Vår breda tjänsteportfölj inom finans och NetSuite ERP gör det möjligt för internationella tillväxtföretag att effektivt expandera deras verksamheter till nya marknader. Staria är den enda aktören i Europa som kan erbjuda internationell redovisnings- och företagsresursplaneringstjänster till över 40 länder med hjälp av ett och samma team. Idag är vi 500 kollegor i 7 länder och vi fortsätter att växa!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-18
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Staria Sweden AB (org.nr 556881-5913), https://staria.com/
Kungsportsavenyn 21 (visa karta)
411 36  GÖTEBORG

Jobbnummer
8283752

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Staria Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Staria Sweden AB: