Sales Coordinator till internationell koncern, kista

Avanzera Bemanning / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Avanzera Bemanning

Vårt uppdrag:
Till ett vikariat under en föräldraledighet hos en av våra kunder söker vi en Sales Coordinator. Vår kund är en av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter.

Tjänsten ska tillsättas omgående. Var god uppge eventuell uppsägningstid eller när du kan börja i din ansökan.

Publiceringsdatum
2012-10-19

Dina arbetsuppgifter
Du kommer att ingå i ett team med 7 personer. Din roll innebär att ansvara för försäljningsadministration och fungera som support till försäljningsavdelningen i Sverige och även som länk mellan teamet i Sverige och koncernens kontor i Tyskland. Arbetet innebär även att ge support till kunder och ta hand om olika förfrågningar från kunder.

Arbetsuppgifterna består i huvudsak av produktflöden i SAP vilket innebär bevakning av leveranser, fakturering samt övervakning av produkttillgången. Du kommer också fungera som ett stöd för säljarna och tillhandahålla statistik samt underlag till estimat och budgetarbete. Vidare ansvarar du för att order- och säljprognoser rapporteras i det globala rapporteringsverktyget. I ditt arbete har du daglig kontakt med kunder, lager och leverantörer. Periodvis kommer du även att vara involverad i events och marknadsföringsåtgärder.

Bakgrund
Du har minst 3 års erfarenhet av liknande roll och är i grunden gymnasieekonom. Du är van att arbeta i affärssystem, gärna SAP. Du har även goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl som skrift. Kunskaper i de övriga nordiska språken är meriterande.

Som person är du initiativtagande och självgående med fokus på service och problemlösning. Du är trygg, stabil och har en positiv attityd. Du arbetar proaktivt, är strukturerad och noggrann samtidigt som du har ett flexibelt förhållningssätt och snabbt kan växla arbetsuppgifter.

Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på www.avanzera.se eller www.facebook.com/Avanzera

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-01
Ange följande referens när du ansöker: 144
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Helena Elvin Guillemain, 08 545 28 305

Företag
Avanzera Bemanning

Adress
Avanzera Bemanning
Box 853
10137 Stockholm

Jobbnummer
1370617

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avanzera Bemanning

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avanzera Bemanning: