Sales Coordinator till internationell koncern, kista
Avanzera Bemanning / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Avanzera Bemanning i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Avanzera Bemanning
Vårt uppdrag:
Till ett vikariat under en föräldraledighet hos en av våra kunder söker vi en Sales Coordinator. Vår kund är en av världens ledande leverantörer av data- och telekommunikationsprodukter.
Tjänsten ska tillsättas omgående. Var god uppge eventuell uppsägningstid eller när du kan börja i din ansökan.
Publiceringsdatum2012-10-19Dina arbetsuppgifterDu kommer att ingå i ett team med 7 personer. Din roll innebär att ansvara för försäljningsadministration och fungera som support till försäljningsavdelningen i Sverige och även som länk mellan teamet i Sverige och koncernens kontor i Tyskland. Arbetet innebär även att ge support till kunder och ta hand om olika förfrågningar från kunder.
Arbetsuppgifterna består i huvudsak av produktflöden i SAP vilket innebär bevakning av leveranser, fakturering samt övervakning av produkttillgången. Du kommer också fungera som ett stöd för säljarna och tillhandahålla statistik samt underlag till estimat och budgetarbete. Vidare ansvarar du för att order- och säljprognoser rapporteras i det globala rapporteringsverktyget. I ditt arbete har du daglig kontakt med kunder, lager och leverantörer. Periodvis kommer du även att vara involverad i events och marknadsföringsåtgärder.
BakgrundDu har minst 3 års erfarenhet av liknande roll och är i grunden gymnasieekonom. Du är van att arbeta i affärssystem, gärna SAP. Du har även goda kunskaper i Officepaketet, särskilt Excel. Rollen kräver goda kunskaper i svenska och engelska, tal såväl som skrift. Kunskaper i de övriga nordiska språken är meriterande.
Som person är du initiativtagande och självgående med fokus på service och problemlösning. Du är trygg, stabil och har en positiv attityd. Du arbetar proaktivt, är strukturerad och noggrann samtidigt som du har ett flexibelt förhållningssätt och snabbt kan växla arbetsuppgifter.
Bemanning med personligt engagemang:
Genom vår uthyrnings- och rekryteringsverksamhet erbjuder vi personal inom Ekonomi, Administration, Sälj/Marknad, Logistik/Inköp och HR. Vår inriktning är kunnig och erfaren personal som snabbt kan sätta sig in i arbetsuppgifter och nya företag. Vår framgång bygger på ett personligt engagemang, lång erfarenhet och en konstant målsättning att överträffa dina förväntningar. Besök oss gärna på
www.avanzera.se eller
www.facebook.com/AvanzeraSå ansöker duSista dag att ansöka är 2012-11-01
Ange följande referens när du ansöker: 144
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktHelena Elvin Guillemain, 08 545 28 305
FöretagAvanzera Bemanning
AdressAvanzera Bemanning
Box 853
10137 Stockholm
Jobbnummer 1370617
Observera att sista ansökningsdag har passerat.