Sales Coordinator / Säljkoordinator till Revlon

Dreamwork Scandinavia AB / Kontorsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla kontorsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Dreamwork Scandinavia AB i Malmö, Lomma, Staffanstorp, Vellinge, Lund eller i hela Sverige

Kort om tjänsten
Som Sales Coordinator / Säljkoordinator hos Revlon kommer du företrädesvis arbeta som ett säljstöd till försäljningschefen och övriga personer i säljorganisationen. Du kommer vara navet i säljorganisationen - den som vet allt.
Stor del av tjänsten innebär att aktivt samla in och sammanställa information samt att bistå säljorganisationen med diverse olika presentationer och material.

Tjänsten är till en början en inhyrning och du blir anställd av Dreamwork, uppdraget ser ut att bli minst ett halvår, troligen året ut och för rätt person finns därefter även möjlighet för anställning direkt hos Revlon Professional.

Sökord: servicekoordinator, sales coordinator marknadskoordinator, säljassistent, säljkoordinator, försäljning, försäljningsassistent,

Om verksamheten
Revlon Professional är ett helägt dotterbolag till börsnoterade Revlon med huvudsäte i New York. Med varumärken som Revlon Professional, American Crew, d:fi & Orofluido finns koncernen representerad i mer än 100 länder. I koncernen ingår sedan 2017 Elizabeth Arden, som erbjuder ett brett sortiment av skönhetsprodukter inom kategorierna; hudvård, make up och doft med ikonprodukter som Eight hour och Ceramide kapslar, Green Tea, Britney Spears med flera. Det Skandinaviska huvudkontoret för Revlon Professional finns i centrala Malmö, och det Skandinaviska huvudkontoret för Elizabeth Arden finns i utanför Köpenhamn.



Mer om tjänsten
Du rapporterar till försäjningschef och blir i första hand en resurs till honom och hans säljorganisation samtidigt som du kommer ha mycket kontakt med företagets övriga avdelningar.

Många spännande och varierande uppgifter väntar:
Skapa sälj- och kundanpassat material
Driva sälj- och kundanpassade aktiviteter
Driva analys- och informations- och utvecklingsprocesser
Framtagning av presentationer och material till försäljningschef och kunder
Rapporter och uppföljning av statistik och information
Sammanställning av säljbrev
Koordinering av diverse olika aktiviteter

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet av liknande arbetsuppgifter sedan tidigare. Som person är du initiativrik och självgående med stort fokus på service. Du är organiserad och kan prioritera, samtidigt som du har ett flexibelt förhållningssätt då mycket saker händer ADhoc. Du arbetar proaktivt, är noggrann och har en positiv inställning. Du trivs med att arbeta i ett team, men med eget ansvar.
Du har arbetat i ett administrativt datasystem, gärna SAP, och du har mycket goda datakunskaper i Officepaketet, främst i Excel och Powerpoint. Du är flytande i svenska och engelska, så väl i tal som skrift och det är meriterande om du förstår danska.

Erfarenheter av Trade Marketing och program såsom Illustrator, Indesign, Photoshop är en merit.


Ansökan
Välkommen med din ansökan genom att registrera ditt CV och din ansökan på vår hemsida www.dreamwork.se snarast möjligt, då urvalsprocessen sker löpande. Vi kan inte ta emot några ansökningar per mail. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att ringa rekryteringskonsult Mahlin Glyré, 042-17 66 11.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-03-18

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-08
Ange följande referens när du ansöker: 4190
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Mahlin Glyré

Företag
Dreamwork Scandinavia AB

Adress
Dreamwork Scandinavia AB
Drottninggatan 1
25221 Helsingborg

Kontorsadress
Drottninggatan 1

Jobbnummer
4028121

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Dreamwork Scandinavia AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Dreamwork Scandinavia AB: