Sales Coordinator med affärssinne till Alfa Quality Moving

Alfa Quality Moving / Administratörsjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Alfa Quality Moving i Göteborg, Jönköping, Stockholm eller i hela Sverige

Alfa Quality Moving

Presentation
Är du en serviceinriktad och ansvarstagande person med intresse för affärer? Gillar du dessutom att arbeta med internationella kontakter. Då är detta ett jobb för dig. Vi söker nu en Sales Coordinator för rekrytering till Alfa Quality Moving (AQM).

Organisationen har ett världsomspännande nätverk och arbetar med välutvecklade och gränsöverskridande processer. Du erbjuds en serviceinriktad och stimulerande roll i ett företag som har stark tillväxt i en spännande och internationellt knuten bransch.

Publiceringsdatum
2012-10-19

Dina arbetsuppgifter
I din roll som Sales Coordinator ansvarar du för serviceuppdragen inom hela AQM:s servicemeny, såsom relocation, mobility, flytt och magasinering. Det innebär att du säkerställer att allt underlag och all nödvändig information finns tillgängligt för överlämnande till nästa process. Du kommer även att ha ett visst affärsansvar, det vill säga merförsäljning och genomgång av kundens eventuella övriga behov.

Exempel på arbetsuppgifter:

• Ge förslag på tilläggstjänster som kunden kan vara i behov av.
• Förbereda offert.
• Kalkylera kostnader för serviceuppdraget.
• Administrera CRM/kunddatabas.
• Fakturering, ta fram underlag till fakturering efter offert/bokad service.
• Vara koordinerande kontakt mellan kund och externa samarbetspartners till AQM.

Utbildning/erfarenhet
För att lyckas i denna roll krävs det att du har minst fem års arbetslivserfarenhet varav två år inom en kundnära koordinerande serviceroll eller som tjänsteförsäljare. Även om rollen inte innebär uppsökande försäljning ser vi gärna att du har arbetat med merförsäljning i någon form. Du har en god känsla för att för att lyssna in och förstå kundernas behov samt har intresse och förståelse för affärer generellt. Det är meriterande om du har vana av att hantera internationella kontakter och har eller har haft en roll inom relocation eller mobility branschen. Du behärskar svenska och engelska i såväl tal som skrift.

Som person är du noggrann, strukturerad och social. Du har lätt för att kommunicera tydligt och att arbeta bra självständigt. För att passa in i denna roll har du en professionell attityd och arbetar effektivt samt processorienterat. Du är flexibel och ansvarstagande och har god balans mellan affärstänk och administrativt arbete.

Förmåner
Förmånligt tjänstepensionsavtal, sjukvårdsförsäkring, bra övrigt försäkringspaket, friskvårdsbidrag och företagshälsovård.

Företagsbeskrivning
Alfa Quality Moving är ett internationellt serviceföretag som är specialiserat på bohagsflyttningar, magasinering, relocation och mobility. Vårt fokus ligger på kvalitet, omtanke och långsiktighet och vårt arbete präglas av ett starkt miljötänkande. Vi är certifierade enligt ISO 14001 och kvalitetssäkrade enligt FAIM-standard. Vi är 140 anställda i Norden och 2011 omsatte vi 400 mkr.

Sluttext
Varmt välkommen med din ansökan. Urval sker löpande, ansök därför redan idag genom att klicka på ansök på poolia.se.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-08
Ange följande referens när du ansöker: 33588
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Alfa Quality Moving

Adress
Alfa Quality Moving

Jobbnummer
1370649

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Alfa Quality Moving

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Alfa Quality Moving: