Sales assistant till expansivt företag
Perido AB / Kontorsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla kontorsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Perido AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Huddinge,
Järfälla eller i
hela Sverige Perido söker just nu en Sales assistant åt vår kunds Wholesale-avdelning, ett team på totalt 8 personer som arbetar med kunder, både på nationell och internationell nivå. Tjänsten är placerad på kundens fina huvudkontor väster om Stockholm.
Wholesale-avdelningen arbetar främst med att sälja produkter och tjänster till återförsäljare. Som Sales assistant kommer du ha omfattande kundkontakt, på både svenska och engelska, via mejl och telefon, samt sköta de administrativa delarna av processen. Det innebär mycket arbete i verktyget Salesforce och Excel för att hantera kalkyler och sortera listor i Excel. För att trivas och vara framgångsrik i rollen har du med fördel ett säljintresse eftersom ditt arbete är en del av att se till att kundnöjdheten upprätthålls. Det är en viktig framgångsfaktor att kunder upplever att det är enkelt att ha med företaget att göra för att säkerställa att kunderna väljer att göra affärer med företaget.
Vi tror att du som söker är stresstålig, snabblärd och flexibel i ditt arbete då detta är en väldigt händelserik arbetsplats där du kan behöva anpassa dig till nya situationer snabbt. Du är strukturerad i ditt arbete, vilket underlättar för dig själv när du hanterar olika ärenden men även för andra, så att de kan följa processen och se vad som har gjorts på ett tydligt sätt. Du har inställningen att det inte finns några dumma frågor och din känsla för noggrannhet gör att du hellre frågar en gång för mycket för att inte riskera att missa viktiga detaljer.
Stämmer detta in på dig? Varmt välkommen med din ansökan!
Publiceringsdatum2018-11-21Profil• Gymnasial utbildning
• Erfarenhet från en liknande, administrativ roll
• God vana av att arbeta i Excel
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift, även på engelska
Meriterande
• Vana av arbete i Salesforce
• Erfarenhet av datanätverksprodukter
Tjänstens omfattning och tillträdeHeltid, konsultuppdrag till 2019-08-30. Tillträde i januari 2019.
Så ansöker duAnsökan görs via vår hemsida. Vid första kontakten med ansvarig rekryterare hos oss får du mer information om kundföretaget och tjänsten. Så länge annonsen finns på vår hemsida är tjänsten sökbar.
Trivs du på en händelserik arbetsplats där du får användning av din förmåga att kunna arbeta effektivt och strukturerat? Är du intresserad av sälj och vill ha hand om den administrativa säljprocessen? Är du dessutom flexibel och actionorienterad? Läs vidare, detta kan vara ett perfekt uppdrag för dig!
Perido är ett konsult- och rekryteringsföretag inom tjänstemannasektorn, som vuxit stadigt sedan starten 2003. Vår vision är att alla ska trivas och vara engagerade på jobbet. Detta inkluderar våra medarbetare, våra kunder och våra konsulter - något som syns i hög konsultnöjdhet i interna undersökningar år efter år. Vi består idag av 70 medarbetare internt och över 700 konsulter på uppdrag över hela landet. Våra uppdrag finns inom många olika branscher på allt ifrån storbanker, multinationella IT-bolag, världsledande telecomföretag, hälsoorganisationer, statliga myndigheter och mindre privata företag. För att måna om en trygg och säker arbetsmiljö är vi anslutna till kollektivavtal. Om du har någon akut fråga kan du mejla vår frågemejl, du får svar inom 24 timmar på vardagar. Ange tjänstens referensnummer 30588 i ämnesraden.
Kontaktuppgifter för detta jobbFrågor:
fraga@perido.seHemsida:
www.perido.seSå ansöker duSista dag att ansöka är 2018-12-21
Ange följande referens när du ansöker: 30588
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagPerido AB
AdressPerido AB
Katarinav 15, 8 tr
11645 STOCKHOLM
KontorsadressKatarinav 15, 8 tr
Jobbnummer 4470591
Observera att sista ansökningsdag har passerat.