Sales Assistant/Pricing Analyst

Saab Automobile Parts / Inköpar- och marknadsjobb / Trollhättan
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Trollhättan, Essunga, Vänersborg, Lilla Edet, Grästorp eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Saab Automobile Parts i Trollhättan

Publiceringsdatum
2012-05-15

Beskrivning av verksamheten
Saab Automobile Parts AB är ett globalt reservdels- och logistikföretag med huvudkontor i Nyköping . Bolagets uppgifter är att sälja och distribuera reservdelar och tillbehör till Saab's samtliga återförsäljare och verkstäder runt om i världen samt att sälja och utföra logistiktjänster till andra företag.

Verksamheten omfattar hela processkedjan från inköpsplanering, produktion/lagring, försäljning och distribution till kunder över hela världen. Bolaget har även kontor i Trollhättan och ett dotterbolag i England.

Att överträffa kundernas förväntningar är visionen. Detta uppnås med en kombination av hög teknisk nivå och kompetent, motiverad och engagerad personal samt regelbunden feed-back om mål, målutfall och riktning/strategi.

Bolaget sysselsätter ca 310 personer med ansvar i hela logistikkedjan från leverantörer till kunder.

Dina arbetsuppgifter
Till vårt Sales & Marketing team i Trollhättan söker vi nu en
Sales Assistant/Pricing Analyst
för omgående tillträde. Tjänsten som Sales Assistant är tidsbegränsad med varaktighet 3 - 4 månader, men kan för rätt person övergå i ett vikariat som Pricing Analyst under ca 6 månader då en av medarbetarna i vår Pricing-grupp skall vara föräldraledig.
Arbetsuppgifterna består av att för vårt Sales & Marketing team ta fram rapporter, göra sammanställningar och presentationsmaterial, såväl för internt som externt bruk. Arbetsuppgifterna i vår Pricing-grupp består av att koordinera priskampanjer, göra lönsamhetsanalyser, analysera och ge rekommendationer till och uppdatering av prissättning.

Utbildning och erfarenhet
Vi tror att lämplig person för tjänsten kan vara en från Högskolan nyutexaminerad person med relevant inriktning som nu söker sitt första jobb, men annan bakgrund/erfarenhet är givetvis också av intresse.
För tjänsten krävs mycket goda kunskaper i Officepaketet (Word, Excel, Powerpoint, Access), att man är självgående och tar egna initiativ, god analytiskt förmåga, kreativ, strukturerad och ett proaktivt arbetssätt. Eftersom mycket av såväl skriftlig som muntlig kommunikation sker på engelska, är mycket goda kunskaper i engelska ett krav. Kunskaper i andra språk är meriterande

Arbetstider och omfattning
Visstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-05-25
Sedvanliga ansökningshandlingar (CV, personligt brev) skickas snarast till e-mailadress
roy.andersson@saab.com
eller till Saab Automobile Parts AB, Att: Roy Andersson, Box 6017, 461 06 TROLLHÄTTAN
Ansökan kan skickas till e-postadress: roy.andersson@saab.com

Kontakt
Roy Andersson (HR-Manager), telefon 0520-85830, roy.andersson@saab.com
Roy Lundström (Pricing Manager), telefon 0520-85226

Företag
Saab Automobile Parts

Adress
Saab Automobile Parts
Box 6017
46106 TROLLHÄTTAN

Kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0520-84542

Jobbnummer
1245162

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Saab Automobile Parts

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Saab Automobile Parts: