Sales Activation Manager
AB Svenska Spel / Inköpar- och marknadsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla inköpar- och marknadsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos AB Svenska Spel i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Norrköping,
Gotland eller i
hela Sverige Gillar du när det händer mycket saker runtomkring dig och när du dessutom har ett finger med i det mesta? Brinner du för att skapa unika och personliga kundupplevelser ute i butik? Nu behöver vi stärka upp vårt team med en driven och engagerad Sales Activation Manager. Är det dig vi söker?
Vad kommer du att göra?
Som Sales Activation Manager blir du en viktig spelare i vårt tvärfunktionella team och i rollen kommer du ansvara för att skapa butiksaktivering på olika sätt - hur det kommer se ut är upp till dig att berätta för oss.
Vi ser att du trivs med att ta mycket initiativ och arbeta proaktivt för att driva försäljningsaktiviteter och bidra till att vi alltid har relevanta och nytänkande upplevelser för våra kunder och ombud. I rollen kommer du ha ansvar för att ta fram butiksaktiveringsplaner i nära samarbete med KAM och vår chef för Fältsälj. Du kommer även samarbeta med andra team inom Retail och våra andra affärsområden inom Svenska Spel för att bland annat ta fram olika aktiviteter så som tävlingar och events som går i samspel med våra kampanjplaner.
I rollen ingår också att koordinera våra kedjeunika aktiviteter och säkerställa att informationen om dessa når ut rätt till ombud, kedjor och andra relevanta intressenter. Som Sales Activation Manager blir du en viktig lagspelare för att vi ska nå vårt mål att skapa framtidens retailbutik och kunna erbjuda spelupplevelser i världsklass till våra kunder.
Är du den som kommer att göra det?
För att trivas i rollen krävs stark drivkraft, proaktivitet och högt engagemang för försäljning. Du trivs med att samarbeta externt och internt och du kommunicerar tydligt i både tal och skrift, på både engelska och svenska. Vi tror också att du har en god affärsförståelse och helhetssyn över ditt arbete och har lätt att strukturera och prioritera i ditt vardagliga arbete.
Du bör ha minst 2 års erfarenhet av butiksmarknadsföring och butiksnära arbete inom försäljning inom Dagligvaruhandel eller Servicehandel. Vi ser gärna att du har goda kunskaper inom Trade-/Shopper Marketing och erfarenhet av Officepaketet och gärna Adobe.
Vi är Svenska Spel
Vi är modiga, nyfikna och vi strävar efter enkelhet i allt vi gör. Vi jobbar för hållbara upplevelser och att spel ska vara till glädje för alla - för våra medarbetare, kunder och gäster, för idrotten och för samhället i stort. Vi sponsrar idrottsrörelsen på alla nivåer, förebygger spelproblem och låter vinsten gå tillbaka till samhället.
Är du nyfiken på våra förmåner? Då hittar du dem här:
https://career.svenskaspel.se/pages/formanerOm Retail
På Retail ansvarar vi för Svenska Spels fler än 5000 ombud och partners. Vi ska leverera Sveriges bästa kundmöte och har, på en ny och spännande marknad, en unik position med fysisk försäljning av våra spel inom sport- och turspel.
Ansökan och kontaktuppgifter
Tjänsten är en tillsvidareanställning med placering i Solna med möjlighet till flexibelt distansarbete. På Svenska Spel gör vi jobbet där det passar bäst, ibland är det hemifrån och ibland är det från kontoret.
Vi utför urval och intervjuer löpande så tveka inte med att skicka in din ansökan. Annonsen kan komma att plockas ner.
För frågor om tjänsten, kontakta Tove Kandell, Försäljningschef,
tove.kandell@svenskaspel.seFör frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Team Talent Acquisition,
teamta@svenskaspel.se Ersättning Lön enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare AB Svenska Spel (org.nr 556460-1812)
Arbetsplats Svenska Spel
Kontakt Tora Matsson
tora.matsson@svenskaspel.se Jobbnummer 7717690
Observera att sista ansökningsdag har passerat.