Säkerhetssamordnare till Helsingborgs stad

Experis Sverige Huvudkontor / Säkerhetsjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Helsingborg, Höganäs, Landskrona, Ängelholm, Klippan eller i hela Sverige

Helsingborg är en snabbt växande stad med över 136 000 invånare i dagsläget. Staden kännetecknas av nytänkande, goda kommunikationer, en livlig handel och ett blandat näringsliv.
Stadsledningsförvaltningen är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka och därigenom skapar vi arbetsglädje.

Avdelningen
Enheten trygghet och säkerhet är en del av avdelningen strategisk samhällsutveckling, tillsammans med enheterna för mark och exploatering, strategisk planering och infrastrukturplanering. Avdelningen består av 36 personer. Enheten för trygghet och säkerhet har uppdraget att leda, utveckla och samordna strategiska frågor inom områdena kommunal krishantering, riskhantering, brottsförebyggande, riskfinansiering samt informationssäkerhet. Enheten har fokus mot stadens verksamheter och bolag samtidigt som mycket arbete sker i samverkan med andra kommuner, myndigheter och samhället i övrigt.
Vi arbetar med verksamheternas kontinuitet - målet är att Helsingborgs stad ska ha förmåga att leverera viktig samhällsservice även vid små eller stora oförutsedda händelser. Stor vikt läggs på att arbeta systematiskt med enhetens uppdrag.
Enheten har efter genomförd organisationsanalys beslutat att rekrytera tre nya medarbetare för att fylla det kompetensbehov som råder.

Publiceringsdatum
2016-02-02

Dina arbetsuppgifter
Som säkerhetssamordnare på enheten för trygghet och säkerhet arbetar du med Helsingborg stads övergripande krisberedskap, riskhantering, brottsförebyggande- och trygghetsskapande arbete. Du är en del i en grupp men arbetar även med egna projekt och ansvarsområden. En omfattande del av tjänsten består i att stödja förvaltningarna och de kommunala bolagen i det systematiska säkerhetsarbetet.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot riskhantering, krishantering, samhällsbyggnad eller informationssäkerhet. Du är van att driva egna projekt och agera processledare vid implementering av nya arbetssätt. Du har god kunskap om kommunal verksamhet och en politiskt styrd organisation samt erfarenhet av att arbeta med systematiskt säkerhetsarbete.
Som person är du analytisk, har god kommunikativ förmåga, men också förmåga att leda och styra andra i egenskap av projektledare.

Upplysningar
Vid denna rekrytering samarbetar Helsingborgs Stad med Experis och du ansöker via länken nedan. Vi ser gärna att du ansöker snarast då urvalet sker löpande. Önskar du mer information om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta rekryteringskonsult Emma Wittlock 070-529 76 11 eller emma.wittlock@se.experis.com
Vi arbetar med ett löpande urval vilket medför att tjänsterna kan tillsättas innan sista ansökningsdag. Därför uppmuntrar vi dig att inte dröja för länge med din ansökan.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-02-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Wittlock 040-6606305

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2647804

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: