Säkerhetssamordnare till Helsingborgs stad

Experis Sverige Huvudkontor / Datajobb / Helsingborg
2015-06-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säkerhetssamordnare till Helsingborgs stad" (publicerad 2016-02-02) ⬅️


Visa alla datajobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Experis Sverige Huvudkontor i Helsingborg, Höganäs, Landskrona, Ängelholm, Klippan eller i hela Sverige

Helsingborg är en snabbt växande stad. Vi är nu över 136 000 invånare. Staden kännetecknas av nytänkande, goda kommunikationer, en livlig handel och ett blandat näringsliv.
Stadsledningsförvaltningen är en arbetsplats där alla har inflytande och kan påverka och därigenom skapar vi arbetsglädje.

Avdelningen
Enheten trygghet och säkerhet är en del av avdelningen strategisk samhällsutveckling, tillsammans med enheterna för mark och exploatering, strategisk planering och infrastrukturplanering. Avdelningen består av 36 personer. Enheten för trygghet och säkerhet har uppdraget att leda, utveckla och samordna strategiska frågor inom områdena kommunal krishantering, riskhantering, brottsförebyggande, riskfinansiering samt informationssäkerhet. Enheten har fokus mot stadens verksamheter och bolag samtidigt som mycket arbete sker i samverkan med andra kommuner, myndigheter och samhället i övrigt.
Vi arbetar med verksamheternas kontinuitet - målet är att Helsingborgs stad ska ha förmåga att leverera viktig samhällservice oavsett små eller stora händelser. Stor vikt läggs på att arbeta systematiskt med enhetens uppdrag.
Avdelningen för strategisk utveckling har under det senaste året sett över sin organisation. För enheten trygghet och säkerhet har vi tagit extern hjälp för att hitta vår framtida arbetsform.
Utifrån det arbetet söker vi nu en chef till enheten och två medarbetare.

Publiceringsdatum
2015-06-23

Dina arbetsuppgifter
Som säkerhetssamordnare arbetar du med Helsingborgs stads övergripande krisberedskapsplanering och riskhantering. Ditt huvudansvar är att implementera systematiskt säkerhetstänk i organisationen. Tjänsten är placerad på stadsledningsförvaltningen och enheten för Trygghet och säkerhet och närmsta chef är säkerhetschefen. Du kommer att vara drivande i arbetet som bedrivs för att kommunen ska ha en väl fungerande krisorganisation. Du ska stötta kommunens förvaltningar i deras arbete med risk- och sårbarhetsanalyser, handlingsplaner och krisövningar. Du kommer att vara ansvarig för planering och uppföljning av kommunens samlade säkerhetsarbete.

Vem är du?
Vi söker dig som har en högskoleutbildning med inriktning mot säkerhet, risk och krishantering. God kunskap i kommunal verksamhet och politiskt styrd organisation samt goda kunskaper gällande systematiskt säkerhetsarbete.
Som person är du analytisk har god kommunikativ förmåga samt förmåga att lyssna in, men också förmåga att leda och styra. Vi ser också att du har tidigare erfarenhet av upphandling av specialister och konsulter.

Kontaktperson för detta jobb
Är du den vi söker? Vänligen ansök med registrerat och uppdaterat CV via länken nedan. Frågor kring tjänsten besvaras av rekryteringskonsult Emma Wittlock på 070-5297611. Vi arbetar med urval löpande och ser gärna att du skickar din ansökan snarast.

Varaktighet, arbetstid
100% Enligt överenskommelse

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-08-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Emma Wittlock 040-6606305

Företag
Experis Sverige Huvudkontor

Adress
Experis Sverige Huvudkontor
Klarabergsgatan 29
11181 Stockholm

Kontorsadress
Klarabergsgatan 29

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2355740

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Experis Sverige Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Experis Sverige Huvudkontor: