Säkerhetssamordnare Partille kommun

Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Säkerhetsjobb / Partille
2021-12-06
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Säkerhetssamordnare Partille kommun" (publicerad 2024-02-09) ⬅️


Visa alla säkerhetsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag nära 40 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

På kommunhuset i centrala Partille finner du kommunstyrelseförvaltningens avdelning för Centralt stöd och utveckling, som med sina specialistkompetenser ansvarar för att samordna, stödja och följa upp kommunövergripande processer. Avdelningen ansvarar bland annat för den politiska ärendeberedningen, dokumenthantering, arkivfrågor, juridiskt stöd, strategiska hållbarhetsfrågor, kommunens styrmodell och, från den 1 december, även för kommunens kris- och säkerhetsfrågor.


Publiceringsdatum
2021-12-06

Arbetsuppgifter
Hos oss i Partille kommun söker vi nu en säkerhetssamordnare för ett intressant och viktigt uppdrag!

Du kommer att tillhöra Centralt stöd- och utvecklingsavdelningen och arbeta tätt tillsammans med din kollega, som har uppdraget beredskapssamordnare. Ert gemensamma uppdrag är att långsiktigt driva, utveckla och samordna kommunens säkerhets-, beredskaps, - och brottsförebyggande arbete.

Som säkerhetssamordnare kommer dina arbetsuppgifter bl.a. bestå av:

• Bedriva ett systematiskt säkerhetsskyddsarbete
• Utveckla arbetet med otillåten påverkan samt hot och våld mot anställda
• Kommunövergripande brottsförebyggande arbete
• Ta fram kommunens säkerhetsdokument såsom krishanteringsplaner, kontinuitetsplaner, risk- och sårbarhetsanalys m.m.
• Internt säkerhetsarbete/skydd till exempel ansvara övergripande för kommunens systematiska brandskyddsarbete, utbildningar och riskanalyser
• Ge stöd och rådgivning till ledning och verksamheter

Omvärldsbevakning är en naturlig del av uppdraget.

Arbetstiden är förlagd till dagtid men kvällar och helger kan förekomma.



Kvalifikationer
Vi söker dig med relevant eftergymnasial utbildning inom området. Vi vill att du har erfarenhet av att arbete med kris- och säkerhetsfrågor, gärna från kommunal verksamhet. Du ska ha god kännedom kring gällande lagstiftning och regler.

Uppdraget kräver att du är en lugn person som kan behålla kontrollen i pressade situationer och fokusera på rätt saker. Du har lätt för att avväga och prioritera situationer genom att väga samman komplex information och olika typer av hänsynstaganden. Vidare visar du ett gott omdöme vid uttalanden, ageranden och beslut. Uppdraget kräver även att du är en självgående i ditt arbete och tar ansvar för dina uppgifter. Du planerar och strukturerar upp din tid, ditt arbete och angreppssätt effektivt för att på bästa sätt driva dina processer framåt.

Låter det som en tjänst för dig?
Välkommen med din ansökan!


ÖVRIGT
Tjänsten kan komma att bli säkerhetsklassad vilket innebär att du då kommer att behöva genomgå en säkerhetsprövning enligt säkerhetsskyddslagen.

För anställning som säkerhetssamordnare kommer du att behöva uppvisa ett utdrag ur belastningsregistret.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-12-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "374/21".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
Stabschef
Madelene Johansson
031-3922064

Jobbnummer
6155002

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen: