Säkerhetssamordnare/fastighetsansvarig kommunhus
Partille kommun / Säkerhetsjobb / Partille
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säkerhetsjobb i Partille,
Göteborg,
Lerum,
Mölndal,
Härryda eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Partille kommun i Partille Partille kommuns vision är att man ska leva mitt i det goda livet. Våra 35 000 invånare och människor som arbetar och verkar i kommunen ser vi som våra kunder. Det är upp till oss 2 500 anställda, att leverera kvalitet och service som innebär att det ska vara gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Internt arbetar vi med en gemensam kultur för alla anställda som rustar oss för uppdraget. Värdeorden i kulturarbetet är allas lika värde, delaktighet, fokus, ordning och reda, professionalism och ärlighet.
Publiceringsdatum2012-10-03ArbetsuppgifterI tjänsten ingår att vara säkerhetssamordnare för hela kommunen samt att vara fastighetsansvarig för kommunhuset.Säkerhetsarbetet i Partille kommun består av:
• Krisberedskap
• Internt skydd och försäkringar
• Skydd mot olyckor
• Kontakt med berörda myndigheter och organisationer/samarbetspartners inom säkerhetsarbetet
Kommunens säkerhetssamordnare handlägger och samordnar självständigt övergripande säkerhetsfrågor.
Kommunens säkerhetssamordnare är kontaktperson för frågor som rör lås och larm och bistår verksamheterna med beställarkompetens och rådgivning där behov finns.
Partille kommun har politiskt förankrade styrdokument för säkerhetsarbetet och en god struktur på policys och handlingsplaner. Kommunens säkerhetsorganisation är beslutad i kommunstyrelsen.
Kommunens säkerhetssamordnare skall självständigt bistå förvaltningarna så att övergripande styrdokument blir ett stöd och hjälpmedel för verksamheten.
Respektive nämnd utser nämndsamordnare. Säkerhetsansvarig tillsammans med nämndsamordnarna bildar en grupp som genom samarbete aktivt följer upp förvaltningarnas säkerhetsarbete.
Exempel på åtgärder som används i det förebyggande säkerhetsarbetet är:
• Krisberedskap
• Systematiskt brandskyddsarbete
• Risk och sårbarhetsanalys
• Driftsstörnings- och driftsavbrottsskydd, elkraft.
• Utbildning, information och övning
• Uppföljning av skador
Fastighetsansvarig skall självständigt ta fram rutiner i huset som säkerställer att kommunhuset är en god arbetsplats. Löpande kontakt med alla verksamheter i kommunhuset samt enklare problemlösning är en stor del av fastighetsansvaret.
Kommunens säkerhetssamordnare ingår i kommunens Barn-och Unga-samverkan (BUS) och bl.a ansvarar för planering och genomförande av trygghetsvandringar.
KvalifikationerEftergymnasial utbildning i riskhantering och säkerhet.
Förmåga att kunna arbeta självständigt men även förmåga att kommunicera säkerhet med verksamheten på ett stödjande och serviceinriktat sätt.
Någon form av arbetslivserfarenhet inom strategiskt säkerhetsarbete är ett krav.
Arbetstider och omfattningHeltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2013-01-01 Enligt överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2012-10-17
Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Ange följande referens när du ansöker: A294045
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktPer Wikström, 031-7921167
Facklig kontaktFacklig Representant, 031-7921100
FöretagPartille kommun
AdressPartille kommun
Gamla Kronvägen 34
43382 Partille
Jobbnummer 1356491
Observera att sista ansökningsdag har passerat.