Säkerhetssamordnare

Varbergs kommun / Säkerhetsjobb / Varberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Varbergs kommun i Varberg

I Varbergs kommun är vi cirka 5 000 medarbetare som delar en och samma verksamhetsidé: Vi ska förenkla människors vardag och inspirera dem att uppnå sina drömmar. Detta gör vi på väldigt många olika sätt, det finns mer än 135 olika yrken i vår breda verksamhet. Varberg växer och behoven av kommunens tjänster både ökar och förändras, därför behöver vi din kompetens.

Serviceförvaltningen är en intäktsfinansierad verksamhet som ansvarar för kommunens interna stödprocesser. Vi är ca 450 anställda och omsätter drygt 700 mkr per år. Serviceförvaltningen satsar framåt och utvecklar hela tiden sin verksamhet för att på bästa sätt tillgodose våra kunders behov.
Förvaltningen består av följande verksamheter:
• Fastighet
• Kost och städ
• IT-avdelning
• Central Administration
Fastighetsavdelningens uppdrag är att förvalta Varberg kommuns fastigheter så att kapitalvärdet på både kort och lång sikt består samt att kommunens förvaltningar kan bedriva sina verksamheter i ändamålsenliga lokaler. Fastighetsavdelningen strävar efter en nöjd kund och detta ska synas i allt avdelningen utför.

En av våra medarbetare har valt att gå vidare till ny tjänst och vi söker därför en strategisk och kvalitetsmedveten medarbetare till fastighetsavdelningen i Varbergs kommun som säkerhetssamordnare med samordnande ansvar för förvaltningens brandskydd.

Publiceringsdatum
2023-11-30

Arbetsuppgifter
I rollen som säkerhetssamordnare kommer du att samordna, följa upp och utveckla fastighetsavdelningens brandskyddsarbete. Du kommer att vara ansvarig för att ta fram en strategi för kommunens brandskyddsarbete och således arbeta både strategiskt, operativt och vara ett expertstöd inom organisationen som förvaltningens sakkunnige inom område brandskydd och brandlarm.
Du förväntas vara delaktig i utvecklandet av fastighetsavdelningens systematiska brandskyddsarbete och tekniska anvisningar för de byggnader och fastigheter vi förvaltar och utvecklar. Vid behov kan du planera, utföra och samordna utbildningar kopplade till det systematiska brandskyddsarbetet för våra medarbetare.
Arbetet innebär även att delta i byggprojekt med granskning av dokumentation och bistå med sakkunskap i olika brandfrågor.
Du kommer vara kontaktperson för våra avtalsparter inom brandlarm, sprinklers, revisionsbesiktningar och brandkonsultation, samt följa upp att arbetet överensstämmer med våra avtal.
Du kommer att ingå i en administrativ grupp där du stöttar upp med sakkunskap inom säkerhet och är behjälplig i den dagliga driften med lås, larm och passersystem.

Exempel på ansvarsområden och arbetsuppgifter utöver brandskyddsamordning:
• Ansvara för inbrottslarmen och dess underhållsplan.
• Ansvara för att åtgärdsunderlag till larmcentraler alltid är aktuella för inbrottslarm och brandlarm.
• Programmering av larmkoder och larmtider på inbrottslarm.
• Ta fram underlag inför budget kring Inbrotts- och brandlarm.
• Arbeta i den dagliga driften av lås- och passersystem.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Eftergymnasial utbildning inom högskola/universitet eller yrkesutbildning alternativt arbetslivserfarenhet som vi bedömer likvärdig.
• Flerårig erfarenhet av både strategiskt och operativt arbete inom brandskydd och säkerhet inom en eller flera organisationer.

Det är meriterande om du dessutom har:
• God kunskap om vilka brandskyddskrav som gäller i dagens byggregler och regler för brandlarm likväl som vilka krav som ställdes i tidigare lagstiftningar.
• För att passa i rollen behöver du ha en väl utvecklad strategisk och analytisk förmåga. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat. Du har lätt för att samarbete med kollegor såväl som med kommunens verksamheter och leverantörer.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-12-22
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C164768".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Varbergs kommun (org.nr 212000-1249)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Kontakt
Enhetschef
Anna-Karin Kvarnemar
anna-karin.kvarnemar@varberg.se
+46 340 697601

Jobbnummer
8297300

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Varbergs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Varbergs kommun: