Säkerhetssamordnare 100 %

Åmåls kommun / Säkerhetsjobb / Åmål
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Åmål, Säffle, Bengtsfors, Grums, Mellerud eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åmåls kommun i Åmål

Kommunstyrelseförvaltningen söker

Säkerhetssamordnare 100 %

Åmål vid Vänern är en av Västra Götalandsregionens äldsta städer och är en innerkuststad med cirka 12 800 åretruntboende och ökar i invånarantal. Staden präglas av ett variationsrikt och gynnsamt företagsklimat och har en väl utbyggd barnomsorg och skola med fokus på utveckling. Åmål beskrivs idag av många som en aktiv kulturstad med en rik tillgång på många aktiva idrottsföreningar bland annat inom golf, tennis, segling, hästsport och skidsport. Läs mer om Åmål på www.amal.se.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning 100 % med tillträde enligt överenskommelse. Anställningen kan komma att inledas med en provanställning.

Placering
Säkerhetssamordnaren är för närvarande placerad i räddningstjänstens lokaler inom kommunstyrelseförvaltningen, som är organiserad under kommunstyrelsen. Närmaste chef är förvaltingschefen för kommunstyrelseförvaltningen.

Publiceringsdatum
2018-03-20

Beskrivning av verksamheten
Åmåls kommuns förvaltningsorganisation består av kommunstyrelseförvaltningen, integrations- och arbetsmarknadsförvaltningen, barn- och utbildningsförvaltningen samt vård- och omsorgsförvaltningen. Varje förvaltning styrs politiskt av en styrelse eller nämnd. Åmåls kommun har därutöver en gemensam teknik- och fritidsnämnd med tillhörande förvaltning tillsammans med Säffle kommun, där Säffle är värdkommun. Vidare har Åmåls kommun en gemensam överförmyndarnämnd med tillhörande enhet tillsammans med Bengtsfors kommun, Säffle kommun och Årjängs kommun, där Åmål är värdkommun.

Arbetsuppgifter
Åmåls kommuns vision "Sveriges mest gästvänliga stad" antogs under 2013. En övergripande process pågår utifrån visionen att implementera ett mål- och resultatorienterat arbete. Som säkerhetssamordnare leder du och har ett samlat ansvar för kommunens trygghets- och säkerhetsarbete som formuleras i "Lagen om kommuners och landstings åtgärder inför och vid extraordinära händelser i fredstid och höjd beredskap" samt dess förordning. Arbetsuppgifterna omfattar bland annat:
• Utbilda och öva krisledningsnämnd, krisledningsgrupp och övrig krisorganisation
• Utveckla kommunens övergripande krisberedskap och riskhantering
• Stödja de kommunala verksamheterna som krisplanerar
• Svara för risk- och sårbarhetsanalyser
• Vara kommunens säkerhetsskyddschef
• Delta i brottsförebyggande nätverk samt i styrgruppen för Välfärd och Hälsa
• Vara kommunens representant vid olika krisberedskapsforum, såsom Dalslands krishanteringsråd samt nätverk för säkerhetssamordnare
• Svara för omvärldsbevakning inom kommunal krishantering
• Framtagande av styrdokument för kommunens övergripande säkerhetsarbete
• Säkerhetsfrågor, såsom hot och våld samt larmfrågor

Kvalifikationskrav
Vi har som krav att du har utbildning från högskola eller universitet som arbetsgivaren bedömer som lämplig för anställningen eller erfarenhet från arbete inom områdena krishantering, skydd och säkerhet. Vidare att du har B-körkort.

Meriterande
Det är meriterande om du har erfarenhet från arbete inom polismyndigheten eller kommunal räddningstjänst. Annan särskild anpassad utbildning som arbetsgivaren bedömer kan vara relevant för anställningen är också meriterande men inget krav. Vidare ser vi gärna att du har dokumenterad erfarenhet från liknande verksamhet.

Dina personliga egenskaper
Anställningen förutsätter att du har god analytisk förmåga och kan arbeta självständigt. Vidare att du har lätt för att samarbeta och kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Du ska ha en god förmåga att organisera och prioritera ditt arbete.

Övrig information
Vi kommer löpande att gå igenom ansökningarna och kan komma att kalla till intervju innan sista ansökningsdag.

Information lämnas av
Kommunchef Jeanette Lämmel, telefon 0532-170 12
BRF, Tobias Waern, telefon 073-831 24 99
Vision, Paula Törnqvist, telefon 0532-77 70 78

Ansökan
Välkommen med din ansökan i form av personligt brev och CV som ska vara inkommen senast söndagen den 8 april 2018. För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Åmåls kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Detta sker antingen via länken "Jobba hos oss" på Åmåls kommuns hemsida, www.amal.se, eller genom "Klicka på denna länk för att göra din ansökan" på Platsbanken.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanbeder oss bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-04-08
Ange följande referens när du ansöker: KS 2016/478
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Kanslichef Ida Rådman 0532-170 13

Företag
Åmåls kommun

Adress
Åmåls kommun
Box 62
66222 ÅMÅL

Kontorsadress
Kungsgatan 26

Jobbnummer
4031941

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åmåls kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åmåls kommun: