Säkerhetskoordinator
Lindesbergs kommun / Säkerhetsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla säkerhetsjobb i Lindesberg,
Nora,
Örebro,
Ljusnarsberg,
Skinnskatteberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun i Lindesberg,
Haparanda eller i
hela Sverige Lindesbergs kommun växer. Vi söker kunniga och engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg till att bli ännu bättre. 1 800 medarbetare arbetar med olika uppdrag på 140 arbetsplatser i vår kommun. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Välkommen att utvecklas vidare i vackra Lindesbergs kommun.
Kommunerna Lindesberg och Nora samarbetar kring uppdraget om krisberedskap och säkerhetsarbete. Till uppdraget söker vi en driven Säkerhetskoordinator.
Publiceringsdatum2017-03-22Dina arbetsuppgifterLindesbergs och Nora kommun delar 50% vardera på tjänsten som Säkerhetskoordinator varav placeringsort är Lindesberg. Säkerhetskoordinatorn bistår kommunerna i arbetet med skydd mot olyckor, krishantering, internt skydd och säkerhet, brottsförebyggande, trygghetsskapande verksamhet och säkerhetsskydd. Som säkerhetskoordinator ansvarar du för att driva, utveckla och samordna kommunernas säkerhetsarbete med att förebygga säkerhetsrisker, olyckor, avbrott och hot. Du arbetar strategiskt utifrån målsättningen att kris- och säkerhetsarbetet håller hög kvalitet och effektivitet. Ett nära samarbete med Nerikes Brandkår ingår i uppdraget.
I uppdraget ingår bland annat att:
• upprätta risk- och sårbarhetsanalyser
• upprätta förslag till handlingsplaner och krisledningsplaner
• genomföra utbildnings- och informationsinsatser
• planera och genomföra övningar
• samverka med länsstyrelsen och andra myndigheter
• medverka i förebyggande arbete inom Nerikes Brandkår
• planera internt säkerhetsskydd och säkerhetsarbete
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant utbildning inom säkerhetsområdet eller motsvarande och som tidigare har arbetat med liknande uppdrag, gärna inom politiskt styrd organisation. Du har erfarenhet av att leda och implementera utvecklingsarbete och vi ser gärna att du har arbetat med risk- och sårbarhetsanalyser. Det är önskvärt att du har erfarenhet av att planera, samordna och leda övningar samt utbildningar. Du är uppdaterad på lagstiftningen inom området. Då tjänsten innebär administration och utbildning är det viktigt att du talar och skriver god svenska.
Som person är du ansvarsfull och självgående genom att du strukturerar ditt arbete och driver dina processer i mål. Du har lätt för att se helheten samtidigt som du kan omvandla strategier i praktisk handling. Du är bra på att bygga och underhålla relationer samt samarbetar väl med andra.
Körkort klass B ? bil samt svenskt medborgarskap.
Övrig informationFör mer information om Nora kommun gå in på
www.nora.seTillträde: snarast eller enligt överenskommelse.
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00.
Vi tar endast emot ansökningar via HR-supporten.
Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare
ErsättningMånadslön
Vi tillämpar individuell lönesättning
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-04-10
Ange följande referens när du ansöker: KS 2017/146
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktKommunchef Christer Lenke 0581-810 34
FöretagLindesbergs kommun
AdressLindesbergs kommun
Stentäppsgatan 5
71180 LINDESBERG
KontorsadressStentäppsgatan 5
Jobbnummer 3390740
Observera att sista ansökningsdag har passerat.