Säkerhetsamordnare till Avesta Kommun

Avesta kommunkansli / Säkerhetsjobb / Avesta
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla säkerhetsjobb i Avesta, Norberg, Hedemora, Fagersta, Säter eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Avesta kommunkansli i Avesta

Något fantastiskt händer i Avesta!
Avesta kommun är mitt inne i ett stort utvecklingsarbete där alla medarbetare är med och bidrar med kompetens och engagemang. Med envishet, målmedvetenhet och uthållighet har vi nått våra delmål med lysande resultat. Vi är halvvägs mot vårt stora mål: År 2020 är vi 25 000 invånare och har ett ännu kraftfullare näringsliv som grund för en ännu bättre välfärd. Vi tror att det är möjligt för vi vågar tänka nytt. Tänka annorlunda. Nu fortsätter resan mot 2020. Vi gör den tillsammans - vill du vara med?

Tjänsten tillhör kommunkansliet och vi erbjuder dig en flexibel och stimulerande arbetsplats där du ges goda möjligheter att utvecklas i din yrkesroll. Du blir en del av vår kompetenta och starka personalgrupp där kunskap, engagemang och drivkraft blandas med utvecklingsbenägenhet och prestigelöshet!

Som säkerhetssamordnare kommer du att arbeta i en miljö där det strategiska förhållningssättet är i fokus för att kunna bygga en stark framtid för Avesta kommun.

Så är du en driven och samhällsintresserad person som är nyfiken på möjligheten att få vara med och bygga upp framtidens Avesta när det gäller frågor som rör krisberedskap och riskhantering? Då är det här något för dig, så tveka inte att söka tjänsten nu!

Publiceringsdatum
2016-09-13

Arbetsuppgifter
Som säkerhetssamordnare arbetar du med Avesta Kommuns övergripande krisberedskapsplanering och riskhantering. Ditt huvudansvar är att implementera systematiskt säkerhetstänk i organisationen både vad gäller fysiska och sociala risker.

Du kommer att vara drivande i arbetet för att kommunen ska ha en väl fungerande krisorganisation. Vid händelse av kris ingår det att du inom rimlig tid ska kunna infinna dig på plats för att vara med och delta i arbetet runt detta.

Du ska stötta kommunens förvaltningar i deras arbete med risk- och sårbarhetsanalyser, handlingsplaner och krisövningar samt informationssäkerhet. Du kommer att vara ansvarig för planering och uppföljning av kommunens samlade säkerhetsarbete.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har lång praktisk erfarenhet med inriktning mot säkerhet, risk och krishantering samt har mycket god kunskap i systematiskt säkerhetsarbete. Har du utöver det även en akademisk utbildning inom säkerhets- och beredskapsfrågor ser vi det som meriterande!

Vi vill att du som person ska vara lugn, trygg och stabil i dig själv. Du har ett visst mått av självinsikt, samt har en hög integritet. Det är viktigt att du kan se och förhålla dig till frågor och situationer som uppstår ur ett realistiskt perspektiv, samt att då på ett professionellt sätt relatera och anpassa dig för att lägga fokus på rätt saker. Det är därför viktigt att du har en hög analytisk förmåga.

I din roll som säkerhetssamordnare vill vi att du utifrån tydliga värderingar och etiska perspektiv själv tar ansvar för och driver dina arbetsuppgifter och processer framåt. Du har förmågan att analysera och bryta ner komplexa frågor för att sedan skapa förståelse och kunskap för dessa ute i organisationen.

Vi vill att du med din kunskap ska bidra med angreppsätt, verktyg och arbetssätt för att vi ska uppnå en väl fungerande krisorganisation inom kommunen. Det innebär att du på ett lyhört och smidigt sätt ska ha förmågan att föra en dialog med våra förvaltningar och på så sätt, utifrån olika kulturella olikheter och bakgrunder, konstruktivt kunna skapa förutsättningar för att omsätta dessa i praktisk kunskap.

Du behöver även ha B-körkort samt tillgång till bil då det förekommer resor i tjänsten.

ÖVRIGT
FÖRMÅNER
Vi månar om våra anställda. Du har friskvårdstimme eller friskvårdspeng, tillgång till nyrenoverat personalgym, fria bad i kommunens badhus samt många andra fria friskvårdsaktiviteter som kommunen anordnar kontinuerligt.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Avesta kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Avesta kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde snarast enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-09-28
Ange följande referens när du ansöker: C8251/2016
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Göran Johansson, Administrativ chef 0226-64 50 04 goran.johansson@avesta.se
Anna Lundh, Rekryterare Personalenheten 0226-64 53 38 anna.lundh@avesta.se

Facklig kontakt
Kontaktuppgifter till din fackliga representant

Företag
Avesta kommunkansli

Adress
Avesta kommunkansli
Corneliusgatan 16
77481 Avesta

Kontorsadress
77481 Avesta

Jobbnummer
3044940

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Avesta kommunkansli

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Avesta kommunkansli: