Säkerhetsadministratör

Ekobrottsmyndigheten / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Ekobrottsmyndigheten i Stockholm, Uppsala, Örebro, Linköping, Sundsvall eller i hela Sverige

Ekobrottsmyndigheten förebygger, upptäcker, avbryter, utreder och lagför ekonomiska brott. Våra 750 medarbetare har olika kompetenser och yrkesroller, såsom åklagare, poliser, ekobrottsutredare, administratörer och andra specialister, som alla arbetar tillsammans mot ekobrott. Det är vår unika styrka.

Vill du bli en av oss och delta i bekämpningen av den ekonomiska brottsligheten? Vi söker nu dig som vill arbeta som säkerhetadministratör på Ekobrottsmyndighetens säkerhetsenhet. Hos oss får du möjlighet att tillsammans med engagerade och kvalificerade kollegor vara med och bidra till att förebygga och bekämpa ekonomisk brottslighet samtidigt som du får goda möjligheter till egen utveckling.

Arbetsplats På Ekobrottsmyndighetens huvudkontor finns säkerhetsenheten som ansvarar för myndighetens säkerhetsarbete bestående av personsäkerhet, fysisk säkerhet och informationssäkerhet.

Arbetsuppgifter Som säkerhetsadministratör kommer du att arbeta nära enhetens övriga medarbetare och vara delaktig i arbetet med hantering och beredning av ärenden samt vara behjälplig vid arkivering och diarieföring. Du kommer att vara ett administrativt stöd i pågående och tillkommande utvecklingsprojekt, samt gällande andra uppgifter som kan tilldelas enheten. I arbetet kan du även vara behjälplig med andra administrativa göromål så som att sammanställa material och rapporter, hantera beställningar och inköp, sköta mötesbokningar, administrera fakturor med mera. Befattningens innehåll och arbetsuppgifter kan förändras över tid, beroende på vad verksamheten kräver.

Krav Detta är en möjlighet för dig som har:

Fullgjord gymnasieutbildning
Minst 1 års arbetslivserfarenhet av administrativt arbete inom statlig myndighet eller offentlig förvaltning under de senaste 5 åren
God organisatorisk och administrativ förmåga
Goda kunskaper i Microsoft Office-paketet
God förmåga att kommunicera i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du utöver ovan även har:

Eftergymnasial utbildning inom säkerhetsområdet, administration eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer relevant
Erfarenhet av att arbeta med arkivering och diarieföring
Erfarenhet av att arbeta med beredning av ärenden
Erfarenhet av att arbeta som administratör inom någon av rättsväsendets kärnverksamheter, såsom Sveriges domstolar, Åklagarväsendet, Polisen eller liknande
Erfarenhet av administrativt säkerhetsarbete

Publiceringsdatum
2024-08-05

Dina personliga egenskaper
När vi anställer lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper och förmågor. Vi söker dig som har en mycket god samarbetsförmåga samtidigt som du självständigt kan planera, genomföra och slutföra ditt arbete. Du arbetar strukturerat och kan prioritera och avgränsa ditt arbete utifrån uppdraget. I rollen kommer du att samverka med myndighetens övriga enheter och hantera frågor av olika slag, det är därför av stor vikt att du har en god förmåga att kommunicera med andra.

För att lyckas i din roll på Ekobrottsmyndigheten så vill och kan du arbeta i enlighet med myndighetens chefs- och medarbetarpolicy, EBM-modellen .

Kontaktpersoner Information om anställningen lämnas av säkerhetschef Carin Hall tfn 010-562 92 60.

Fackliga företrädare för Saco-S tfn Henrik Lundin tfn 010-562 91 72, för ST Karin Hallström Norberg tfn 010-562 91 71 och för Polisförbundet Sofia Ask tfn 010-563 87 10.

Information om anställningen Anställningsform: Tillsvidareanställning som kan komma att inledas med 6 månaders provanställning
Arbetsort: Stockholm med central placering på Ekobrottsmyndighetens huvudkontor, tjänsteresor och beredskap kan förekomma
Tillträdesdatum: Enligt överenskommelse
Lön: Individuell lönesättning tillämpas

På Ekobrottsmyndigheten jobbar vi strategiskt med att utveckla våra medarbetares kompetens och erbjuder därför ett varierat utbildningsprogram. Det finns goda förutsättningar för kompetensutveckling, friskvård samt en bra balans mellan arbete och privatliv.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Då tjänsten är placerad i säkerhetsklass kan svenskt medborgarskap krävas och en säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas.

Ansök Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 25 augusti. I ditt CV och personliga brev vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Hantverkargatan 15, 104 22 Stockholm.

Är du redan registrerad som användare i Easycruit kan du logga in här för att söka tjänsten.

Varmt välkommen med din ansökan!

Ersättning
Individuell lönesättning tillämpas

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-08-25
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Ekobrottsmyndigheten (org.nr 202100-4979), http://www.ekobrottsmyndigheten.se

Jobbnummer
8822540

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Ekobrottsmyndigheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Ekobrottsmyndigheten: