Säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggare - Trafikverket - Administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna
Säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggare
Trafikverket / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Solna, Sundbyberg, Stockholm, Danderyd
Visa alla jobb hos Trafikverket i Solna

Som säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.


Säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggare

Säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggarens arbetsuppgifter handlar till stor del om att handlägga godkända behörighetsansökningar i enlighet med instruktion för tillträdesskydd och befintliga checklistor. Du kommer även att ansvar för hantering av en gemensam ärendebrevlåda, och du kommer att vara en del av ett team som arbetar med säkerhet, risk och kvalité för underhållsdistrikt Öst/Stockholm.

Underhållsdistriktet ansvarar för underhåll i region Öst/Stockholm och du kommer arbeta nära övriga medarbetare på underhållsdistriktet, men framförallt tillsammans med säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggare. Mejl och telefon är dina främsta arbetsverktyg och ärenden hanteras i ärendehanteringssystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:

hantera nybeställningar av nycklar, taggar och passerkort

lämna ut och registrera nycklar, taggar och passerkort

registrera och administrera tillträdesavtal (avtal att få nyckel)

administrera behörighetsansökningar från externa avtalsparter såväl som interna medarbetare

samla in och avregistrera nycklar, taggar och passerkort när kontrakt eller anställning avslutas eller när behörighet upphör

administrera och hantera ärenden i en gemensam ärendebrevlåda

Säkerhets, risk & kvalitetshandläggaren kan också på sikt bli underhållsdistriktets kundingång för entreprenörer som kontaktar Trafikverket om behörighet och övriga frågor gällande nycklar, taggar och passerkort.

Vem är du?

Som person har du en hög servicenivå, är utåtriktad, flexibel och tycker om att ha kontakt med olika människor. Rollen ställer krav på att du arbetar lyhört, noggrant, strukturerat och självständigt i ditt problemlösande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska och engelska språket, då formella dokument upprättas i tjänsten.

Vi söker dig som

har gymnasiekompetens

har administrativ erfarenhet i närtid

har goda kunskaper i Officepaketet

har god datavana och erfarenhet från olika system

har körkort för personbil

Det är meriterande om du

har erfarenhet från statlig verksamhet

har erfarenhet från säkerhetsrelaterade arbetsuppgifter

Varaktighet, arbetstid
100% , Föregås av 6 månaders provanställning

Publiceringsdatum
2020-01-17

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Trafikverket

Jobbnummer
5047477

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Sökord


Prenumerera
Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Trafikverket: