Säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggare
Trafikverket / Administratörsjobb / Solna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Danderyd,
Lidingö eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Trafikverket i Solna,
Sundbyberg,
Stockholm,
Järfälla,
Sollentuna eller i
hela Sverige Som säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggare på Trafikverket är du med och underlättar vardagen för invånare och företagare i hela Sverige. Det gör du genom att vara med och forma framtidens infrastruktur.
Säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggare
Säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggarens arbetsuppgifter handlar till stor del om att handlägga godkända behörighetsansökningar i enlighet med instruktion för tillträdesskydd och befintliga checklistor. Du kommer även att ansvar för hantering av en gemensam ärendebrevlåda, och du kommer att vara en del av ett team som arbetar med säkerhet, risk och kvalité för underhållsdistrikt Öst/Stockholm.
Underhållsdistriktet ansvarar för underhåll i region Öst/Stockholm och du kommer arbeta nära övriga medarbetare på underhållsdistriktet, men framförallt tillsammans med säkerhets-, risk- & kvalitetshandläggare. Mejl och telefon är dina främsta arbetsverktyg och ärenden hanteras i ärendehanteringssystem. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
hantera nybeställningar av nycklar, taggar och passerkort
lämna ut och registrera nycklar, taggar och passerkort
registrera och administrera tillträdesavtal (avtal att få nyckel)
administrera behörighetsansökningar från externa avtalsparter såväl som interna medarbetare
samla in och avregistrera nycklar, taggar och passerkort när kontrakt eller anställning avslutas eller när behörighet upphör
administrera och hantera ärenden i en gemensam ärendebrevlåda
Säkerhets, risk & kvalitetshandläggaren kan också på sikt bli underhållsdistriktets kundingång för entreprenörer som kontaktar Trafikverket om behörighet och övriga frågor gällande nycklar, taggar och passerkort.
Vem är du?
Som person har du en hög servicenivå, är utåtriktad, flexibel och tycker om att ha kontakt med olika människor. Rollen ställer krav på att du arbetar lyhört, noggrant, strukturerat och självständigt i ditt problemlösande. Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska och engelska språket, då formella dokument upprättas i tjänsten.
Vi söker dig som
har gymnasiekompetens
har administrativ erfarenhet i närtid
har goda kunskaper i Officepaketet
har god datavana och erfarenhet från olika system
har körkort för personbil
Det är meriterande om du
har erfarenhet från statlig verksamhet
har erfarenhet från säkerhetsrelaterade arbetsuppgifter
Varaktighet, arbetstid
100% , Föregås av 6 månaders provanställning
Publiceringsdatum2020-01-17ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2020-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagTrafikverket
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "18:2020:003".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Trafikverket (org.nr 202100-6297)
Körkort För detta jobb krävs körkort.
Jobbnummer 5047477
Observera att sista ansökningsdag har passerat.