Säkerhets- och beredskapssamordnare

Lindesbergs kommun, Kanslienheten / Administratörsjobb / Lindesberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lindesberg, Nora, Örebro, Ljusnarsberg, Skinnskatteberg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lindesbergs kommun, Kanslienheten i Lindesberg

Endast 30 minuter med tåg från Örebro finns Lindesberg!

Lindesbergs kommun den lagom stora kommunen där du får möjligheten att jobba brett. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete med möjligheter till egen utveckling. Hos oss får du närhet till både politik och andra tjänstepersoner, något som gynnar möjligheterna till samarbete.

Som anställd får du friskvårdsbidrag eller motionstimme. Du har möjlighet att leasa förmåncykel och kan semesterväxla för att få fler semesterdagar. Självklart har du även flexibel arbetstid och möjlighet att arbeta på distans några dagar i veckan.

Kanslienheten är en central stödfunktion som arbetar med att ge stöd och service till medarbetare, chefer, medborgare och förtroendevalda. Till vår enhet söker vi nu två säkerhets- och beredskapssamordnare som vill forma kommunens arbete med kris- och säkerhetsfrågor.

Nu skapar ett helt nytt team som ska stötta kommunens verksamheter - ni blir två nybyggare! Vi söker två personer för att ge extra skjuts i kris- och säkerhetsarbetet men också för att minska sårbarheten.

Publiceringsdatum
2022-10-14

Arbetsuppgifter
Ditt huvuduppdrag är att planera, samordna och praktiskt arbeta med kris- och säkerhetsfrågor inom kommunen. Arbetet kommer att fördelas mellan de två säkerhets- och beredskapssamordnare utifrån erfarenhet, kunskap och intresse. Arbetet fördelas till en början av närmsta chef.

Exempel på arbetsuppgifter:

Planering och praktiskt arbete med
• Risk- och sårbarhetsanalyser
• Säkerhetsincidenter
• Brottsförebyggande arbete
• Krisledningsarbete
• Krisberedskapsarbete och civilt försvar
• Totalförsvarsarbete

Som säkerhets- och beredskapssamordnare i Lindesbergs kommun har du ett brett arbetsområde och ansvarar för att aktivt utveckla och underhålla kommunens systematiska säkerhets- och brottsförebyggande arbete. Du kommer bland annat samordna kommunens brottförebygganderåd och vara en del av kommunens centrala krisledningsstab.

Du rapporterar till chef för kanslienheten där fler av kommunens övriga stödfunktioner är placerade.

Kvalifikationer
Du har en akademisk examen med inriktning mot risk- och krishantering, kriminologi eller relevant arbetserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du behöver också ha körkort och god förmåga att uttrycka sig väl på svenska i tal och skrift.

Du har en god förmåga att strukturera, planera och prioritera samt göra avvägningar utifrån vad som behöver göras. Du kan snabbt ställa om och är flexibel. Du har förmågan att analysera, värdera och sammanfatta information som sedan kommuniceras effektivt och tydligt. Dessa egenskaper är viktiga för att kunna bearbeta all information som inkommer och för att kunna ställa om från dag till dag utifrån säkerhets- och beredskapsincidenter.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet. Tjänsten är placerad i säkerhetsklass vilket kräver svenskt medborgarskap och en godkänd registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) innan tillträde kan ske.

ÖVRIGT
Fackliga företrädare nås via kommunens växel, tfn 0581-810 00. Vi tar endast emot ansökningar via Offentliga jobb. Vi undanber oss kontakt med annonsörer och bemannings-/rekryteringsföretag.

Lindesberg kännetecknas av en positiv och stark framtidstro. Vi investerar för framtiden och vill växa. Vi söker engagerade medarbetare som vill vara med och utveckla Lindesberg. Samverkan är ett honnörsord och vi vill stärka det i varje del av vår organisation. Idag arbetar ca 1 900 medarbetare med olika uppdrag för att ge invånarna god service med hög kvalitet. Välkommen att utvecklas vidare med oss!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-10-30
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Lindesbergs kommun, Kanslienheten

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "KS:A 2022/13".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Lindesbergs kommun (org.nr 212000-2015)

Körkort
För detta jobb krävs körkort.

Arbetsplats
Lindesbergs kommun, Kanslienheten

Kontakt
Kanslichef
Anna Lundström
anna.lundstrom@lindesberg.se
0581-810 30

Jobbnummer
7074350

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lindesbergs kommun, Kanslienheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lindesbergs kommun, Kanslienheten: